ONZE jongeren gaan die verschrompelde billen niet wassen, inderdaad.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:26 schreef onlogisch het volgende:
Oei. Dit klinkt alsof we meer "jongeren" nodig hebben.
Tegen die tijd ben ik zelf een 80-plusserquote:Zo zullen er in 2070 meer dan 6 miljoen 65-plussers zijn en slechts 4,1 miljoen jongeren. Vooral het aantal 80-plussers zit in de lift: we gaan van ruim 0,9 miljoen dit jaar naar 2,1 miljoen in 2070.
Dan komen de Chinezen vast met een FAT-washer op de markt...quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:26 schreef Caland het volgende:
[..]
ONZE jongeren gaan die verschrompelde billen niet wassen, inderdaad.
die verkassen met hun masters naar het buitenland, die blijven niet in de stuurloze en troosteloze bende zitten dat nederland heet,quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:26 schreef Caland het volgende:
[..]
ONZE jongeren gaan die verschrompelde billen niet wassen, inderdaad.
Oja, welk opgebouwd pensioen van werkenden is er precies weg?quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:02 schreef Strijder_ het volgende:
Daarom willen ze ook van de ouderen af, al het geld wat die ouderen toekomt (die hebben er voor gewerkt) is weg
Dat wordt neuken!quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:26 schreef onlogisch het volgende:
Denk je dat het geschetste beeld significant anders zou worden als de grens bij 70 gelegd wordt?quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo tussen de 20 en 65? Zo kun je elk jaar wel een nieuwsberichtje produceren. Als men moet doorwerken tot 70 dan slaat het nergens op om 65 als de grens te nemen.
Vandaar het woord prognose.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tegen die tijd ben ik zelf een 80-plusser![]()
Ik neem prognoses over zo'n lange periode met wat korrels zout. We hebben het over 45 jaar in de toekomst, er hoeven maar een paar trends te veranderen en je hele verwachting over bevolkingsgroei en dergelijke kan gewoon (weer) de prullebak in.
Je hebt dat maar beperkt in de hand. Tenzij je zelf voor God gaat spelen en mensen dwingt tot het al dan niet krijgen van kinderen, of tot euthanasie.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:51 schreef theunderdog het volgende:
Doemscenario's over een tijdsbestek van 45 jaar, over iets wat je (in principe) zelf in de hand hebt.
Al deze problematiek gaat gewoon opgelost worden door technologische innovatie en andere maatregelen.
Nee, die ouderen hebben er strikt genomen niet voor gewerkt. Het zijn de steeds de jongeren die werken voor de ouderen. Zo werkt ons stelsel.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:02 schreef Strijder_ het volgende:
Daarom willen ze ook van de ouderen af, al het geld wat die ouderen toekomt (die hebben er voor gewerkt) is weg aan asiel en Oekraïne. Nederland/EU zit dik in de problemen. Die de overheid/kabinet zelf heeft gemaakt. Maar ja er is een noodpakket dat scheelt. Weer een test net als covid in de hoop dat er weer veel omvallen. Zo denkt de overheid.
Uiteraard, en als je de grenzen maar selectief genoeg legt heb je elk jaar een nieuwsberichte met "dit is het eerste jaar dat...."quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:55 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Denk je dat het geschetste beeld significant anders zou worden als de grens bij 70 gelegd wordt?
De magische jongeren die zelf niet ouder worden en ook nooit zorg nodig hebbenquote:Op dinsdag 16 december 2025 09:26 schreef onlogisch het volgende:
Wat verder niks verandert aan de vergrijzing.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, en als je de grenzen maar selectief genoeg legt heb je elk jaar een nieuwsberichte met "dit is het eerste jaar dat...."
Met name de jongeren die de balans tussen ouderen en jongeren in evenwicht houden en zelf ook weer zorgen voor voldoende nieuwe jongeren.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De magische jongeren die zelf niet ouder worden en ook nooit zorg nodig hebben
@ouderejongerequote:Op dinsdag 16 december 2025 12:08 schreef camilero het volgende:
Maar hoe zit het dan met de oudere jongeren?
[ afbeelding ]
Dat is een ponzi scheme.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:25 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Met name de jongeren die de balans tussen ouderen en jongeren in evenwicht houden en zelf ook weer zorgen voor voldoende nieuwe jongeren.
Nee, dat is het niet. Idealiter is het aan sterfgevallen ongeveer gelijk aan het aantal geboortes en houdt de bevolking zichzelf in stand zonder veel groei of krimp. Zowel sterke verjonging als sterke vergrijzing leiden tot problemen.quote:
Je weet zelf ook hoe hoger de welvaart is, hoe lager het aantal kinderen dat geboren wordt. Dat kun je dus niet blijven opvangen met mensen van buitenaf.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:29 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Idealiter is het aan sterfgevallen ongeveer gelijk aan het aantal geboortes en houdt de bevolking zichzelf in stand zonder veel groei of krimp. Zowel sterke verjonging als sterke vergrijzing leiden tot problemen.
Weet je zeker dat je mij wilde quoten? Ik zie namelijk geen relatie tussen deze post en de post waar je op reageert. Ik zei dat een bevolking zich idealiter zelf in balans houdt, zonder veel groei of krimp, doordat het aantal geboorten en sterfgevallen ongeveer gelijk zijn. Ik heb niks gezegd over mensen binnenhalen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je weet zelf ook hoe hoger de welvaart is, hoe lager het aantal kinderen dat geboren wordt. Dat kun je dus niet blijven opvangen met mensen van buitenaf.
Daarnaast is dat ook niet eerlijk naar de landen waar die mensen vandaan komen, omdat die mensen daar ook nodig zijn om hun eigen land welvarend te maken. Het is een soort roofbouw gestoeld op een korte termijnvisie waarbij groei en gdp voorop staan. Er wordt maar een select groepje mensen (veel) beter van goedkope migranten.
Dit alles nog los van de problematiek op gebied van overpopulatie, milieu/klimaat en integratie. In een tijd van automatisering en ai waarbij juist banen verdwijnen is het laatste wat we nodig hebben wegwerp arbeiders.
Je insinueert er mee dat we aanwas van buitenaf nodig hebben, oftewel migratie. Migratie in de huidige vorm is niet houdbaar.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:45 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je mij wilde quoten? Ik zie namelijk geen relatie tussen deze post en de post waar je op reageert. Ik zei dat een bevolking zich idealiter zelf in balans houdt, zonder veel groei of krimp, doordat het aantal geboorten en sterfgevallen ongeveer gelijk zijn. Ik heb niks gezegd over mensen binnenhalen.
Nee hoor, dat is niet wat ik insinueerde. Ik bedoelde niks anders dan hetgeen ik daadwerkelijk zei.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je insinueert er mee dat we aanwas van buitenaf nodig hebben, oftewel migratie. Migratie in de huidige vorm is niet houdbaar.
Het probleem is dat de leiders van gisteren, met hun overdosis testosteron, blijven geloven dat macht ligt in het vermenigvuldigen van lichamen en bezit. Zo creëren zij een wereld waarin mensen en dieren slechts cijfers in een productieboek zijn, en vergeten zij dat echte beschaving begint bij zorg, maat en betekenis.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:17 schreef vosss het volgende:
Snel nog meer kansloze uitvreters binnen halen en het probleem niet alleen vooruit schuiven, maar ook nog verergeren!!!
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |