Tsja waar zal ik over uitweiden ...... weg met ons ........ dat VVD landelijk bijna onafgebroken aan het roer zit dus zij de laatste zijn die er wat over mogen zeggen ........ dat ik betwijfel of Jetten en Bontebal dit willen oplossen ........ dat migratie alleen maar goed is voor migranten en voor ons absoluut niet ......... ik laat het maar bij een smiley:quote:VVD: Beslag statushouders op woningen blijkt nóg groter dan gevreesd
Nissewaard - De oneerlijkheid bij de toewijzing van sociale huurwoningen blijkt nóg groter te zijn dan eerder gedacht. Uit nieuwe cijfers van de Volkskrant blijkt dat landelijk niet 8 maar 20% van de starterswoningen naar statushouders gaat. Van eengezinswoningen gaat zelfs maar liefst 78% (!) naar statushouders met kinderen.
De Nissewaardse VVD is zich rot geschrokken van de nieuwe cijfers en heeft het college van B&W gevraagd wat de exacte cijfers op het gebied van woningtoewijzing voor specifiek Nissewaard zijn. Wanneer de antwoorden van het college bekend zijn, wil de VVD met de gemeenteraad in gesprek over hoe deze oneerlijke verdeling tegen te gaan.
Raadslid Michaël van Soest: “Het college en alle andere partijen in de gemeenteraad kijken weg van deze problematiek en verschuilen zich achter de taakstelling vanuit het Rijk om statushouders te huisvesten. Maar nergens is vastgelegd dat daarvoor schaarse sociale huurwoningen moeten worden gebruikt. Statushouders kunnen ook prima in flexwoningen of andere voorzieningen worden ondergebracht, zodat zij niet voorpiepen op inwoners die al 10 jaar of nog langer staan ingeschreven voor een woning. Dat is oneerlijk en volstrekt niet uit te leggen. De VVD wil hier dan ook zo snel mogelijk een einde aan maken en alles wat daar voor nodig is, is een besluit van de gemeenteraad. Het kan letterlijk met 1 pennestreek geregeld zijn, maar het ontbreekt aan de politieke wil van de andere partijen. De VVD roept hen dan ook op onze inwoners niet langer in de kou te laten staan maar een woning te bieden waar zij hun eigen leven kunnen opbouwen.”
decenniumquote:Op maandag 15 december 2025 13:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Stikstof is de grap van dit decennia.
Als je alles zou negeren op stikstof gebied dan verandert er niks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |