Mooi, dan is het toch goed zo?quote:Op maandag 15 december 2025 21:58 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik moet eerst een nieuwe baan. Helaas heb ik een managerpribleem geen baanprobleem. Managers saboteren als ik dingen benoem die niet goed gaan in de organisatie, maar ik benoem ze ondat ik anders de schuld krijg.
[..]
Ik ben bezig met oplossen, solliciteren, een psycholoog weer. Wat moet ik anders nog?
Mooi, dan is het toch goed zo?quote:Op maandag 15 december 2025 21:58 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik moet eerst een nieuwe baan. Helaas heb ik een managerpribleem geen baanprobleem. Managers saboteren als ik dingen benoem die niet goed gaan in de organisatie, maar ik benoem ze ondat ik anders de schuld krijg.
[..]
Ik ben bezig met oplossen, solliciteren, een psycholoog weer. Wat moet ik anders nog?
Ja, dat is het belangrijkstequote:Op dinsdag 16 december 2025 07:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vrees dat het binnen 10 jaar verkeerd kan aflopen, met al deze negatieve emoties de hele tijd.
TS heeft gelukkig hulp, hopelijk heeft ze er wat aan.
Waarom denk je datquote:Op dinsdag 16 december 2025 21:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is geen man en het is niet sirdanilot.
Omdat ik de geschiedenis van TS op FOK! aardig ken.quote:
Oké. I stand corrected.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat ik de geschiedenis van TS op FOK! aardig ken.
Sowieso gaan we niet kloontjes hunten.quote:
Oké. Zal het niet weer doen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:40 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Sowieso gaan we niet kloontjes hunten.
Gaat het dan alleen om iemand willen hebben? Bezit? Zekerheid?quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:20 schreef Ansa het volgende:
Omdat ik niet wil dat hij me inruilt voor een ander. Ik wil dat ik na date 1 de enige ben.
quote:Op maandag 15 december 2025 12:28 schreef Ansa het volgende:
[..]
Huh? Natuurlijk moet een man monogaam zijn. Zonder dat voel ik me niet veilig.
Het is wel zo dat ik een type in mijn hoofd heb en zoek naar dat type door een geidealiseerde lens, ipv echt de man in kwestie beter te filteren.
Daardoor negeer ik rode vlaggen.
quote:Op maandag 15 december 2025 19:11 schreef Ansa het volgende:
[..]
Wellicht is daar de crux. Ik zoek iemand die in mijn mal past en vergeet daarbij de echte persoon.
-Identiteit en statusquote:Op dinsdag 16 december 2025 17:13 schreef Ansa het volgende:
[..]
Mijn familie is hoogopgeleid maar toxisch zoals die mannen. Die link heb ik wel gelegd.
Dat heeft niks te maken net hun niveau maar dat ik me blindstaar op het plaatje ipv goed filteren.
Emotionele afhankelijkheid , zonde.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:29 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb de drang naar bevestiging dat ik gezien wordt.
En binnen relaties? Je hebt zowat dwangmatig 4x per dag seks om de ander maar niet te verliezen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:29 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb de drang naar bevestiging dat ik gezien wordt. Dat is anders dan afspreken.
Nah, zelfs sirzeiktalot kende nog wel zijn tekortkomingen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 20:43 schreef Nagelslak het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat deze user een man is. Blijft structureel klagen, staat niet open voor advies, wijst alles af en houdt vast aan een negatieve houding. Er wordt veel gezegd, maar weinig gedaan. Doet me denken aan sirdanilot
Dan nog blijf je een onaangenaam persoon. Alleen dan een onaangenaam persoon met een laag IQ.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:30 schreef InzolVC het volgende:
De enige manier is om je ook te verlagen denk ik. Neem zaken minder serieus. Praat alsof je 15 IQ punten mist.
Als je op de eerste date uren zoent en 24/7 praat mag je monogamie eisen hoor.quote:Op woensdag 17 december 2025 02:10 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Gaat het dan alleen om iemand willen hebben? Bezit? Zekerheid?
Daten is een proces: De eerste date is een kennismaking;
Het is niet realistisch om te verwachten dat je na één date de enige bent; dat is zeldzaam, want de meeste mensen daten (en dat is normaal)
Het aangaan van een exclusieve relatie is een bewuste keuze van beide personen (die je dus samen neemt) vaak pas na meerdere dates.
Het is niet iets dat vanzelf ontstaat, zelfs niet na een toevallige ontmoeting of één leuke date met elkaar.
Liefde is geen zakelijke transactie waarbij je een contract tekent :
het is een verbinding , een menselijk verlangen dat draait om emotionele verbondenheid, vertrouwen, delen van kwetsbaarheid.
Die verbinding gaat verder dan alleen verliefdheid: het is de basis van gezonde relaties en omvat een gevoel van veiligheid, erkenning en het kunnen zijn wie je bent zonder oordeel.
En dat krijg je door open communicatie , wederzijds begrip, gelijkwaardigheid en authentiek contact.
Conclusie: Verwacht geen exclusiviteit na de eerste date. Realisme betekent accepteren dat beide partijen de tijd nodig hebben om te ontdekken of er een serieuze connectie is.
[..]
[..]
[..]
-Identiteit en status
Soms wordt een date onbewust gezien als verlengstuk van het eigen zelfbeeld: “Als hij dit of dat is, zegt dat iets positiefs over mij.”
-Onverwerkte ervaringen
Eerdere relaties, hechtingsproblemen of afwijzing kunnen leiden tot rigide verwachtingen. Hoe meer emotionele bagage, hoe strakker de mal soms wordt.
-Gebrek aan zelfreflectie
Wanneer iemand weinig onderzoekt wat écht belangrijk is in een relatie (waarden, emotionele veiligheid), worden oppervlakkige criteria leidend.
Positief is iig dat je inziet dat het vooral wat zegt over jouw eigen onrealistische verwachtingen en het rigide denken.
Een voorkeur hebben is gezond. Het wordt pas problematisch wanneer:
niemand ooit goed genoeg is
de ander niet als mens maar als checklist wordt bekeken
echte verbinding steeds uitblijft
Vaak ontstaat echte aantrekkingskracht juist buiten die 'mal'
[..]
Emotionele afhankelijkheid , zonde.
Ergens heb ik ondanks je vervelende manier van aandacht vragen oprecht medelijden met je.
Maar ik weet ook dat er alleen iets kan veranderen als iemand zelf wil veranderen. (gedachten, reacties en overtuigingen)
Want dat is nog steeds een eigen keuze
En dat gaat voorlopig niet gebeuren .
Sterkte.
Niet gezien, wel dat hij niet vreemdgaat. Ik ben niet 24/7 aan het appen waar hij is maar ik paniek wel als hij niet reageert.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:54 schreef ToT het volgende:
[..]
En binnen relaties? Je hebt zowat dwangmatig 4x per dag seks om de ander maar niet te verliezen.
Kom je voor de rest ook wanhopig en bezitterig over naar je partner?
En als hij wel bij je is?quote:Op woensdag 17 december 2025 09:37 schreef Ansa het volgende:
[..]
Niet gezien, wel dat hij niet vreemdgaat. Ik ben niet 24/7 aan het appen waar hij is maar ik paniek wel als hij niet reageert.
Dan moet hij ook appen.quote:
Mag je altijd natuurlijk.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:36 schreef Ansa het volgende:
[..]
Als je op de eerste date uren zoent en 24/7 praat mag je monogamie eisen hoor.
Dus als ie moet werken en 4 uur lang (lees: 1 t/m 5 uur) niet reageert ben je in paniek?quote:Op woensdag 17 december 2025 09:37 schreef Ansa het volgende:
[..]
Niet gezien, wel dat hij niet vreemdgaat. Ik ben niet 24/7 aan het appen waar hij is maar ik paniek wel als hij niet reageert.
Maar dan is het probleem niet waar hij wel of niet is, want zelfs als hij er niet is betekent niet automatisch dat hij dús vreemd aan het gaan is.quote:
Ik geef m’n ongelijk en foutieve speculaties toe. Sorry voor het niet naleven van de regels. Ik ben erop gewezen dat kloon hunten niet toegestaan is. Voor TS wil ik dat het weer on topic gaat. Ik neem m’n woorden terug wat betreft kloons.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:02 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Nah, zelfs sirzeiktalot kende nog wel zijn tekortkomingen.
Dat is bij TS niet het geval.
Niet alle mannen willen een vrouw die alleen maar rustig is en braafjes met de benen wijd gaat als hij zin heeft.quote:
Wie zegt dat? Ik doe alles en heb daarnaast ook een leven.quote:Op woensdag 17 december 2025 11:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Niet alle mannen willen een vrouw die alleen maar rustig is en braafjes met de benen wijd gaat als hij zin heeft.
Mag een man jou dan ook constant appen en in paniek raken als je niet meteen reageert?quote:Op woensdag 17 december 2025 12:17 schreef Ansa het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Ik doe alles en heb daarnaast ook een leven.
Als hij kinderen heeft en bij zijn ex slaapt wel. Dat was de vorige keer het probleem. En als hij en ik eerst beiden zeggen dat we monogaam zijn, zoenen, en dan wil hij ineens anderen zien, dan stellen afspraken en wensen ook niks voor.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dan is het probleem niet waar hij wel of niet is, want zelfs als hij er niet is betekent niet automatisch dat hij dús vreemd aan het gaan is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |