abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219499255
quote:
6s.gif Op maandag 15 december 2025 08:38 schreef Zorro het volgende:
Wat een gedoe om niks.
Klagen dat booking een deel van het bedrag inhoudt, en vervolgens zeggen dat ze zonder booking nooit gevonden zouden zijn en helemaal geen boeking gehad zouden hebben.

Wat wil je nou, zeurpiet?
Inderdaad, booking is ook een platform waarbij hoteleigenaren hun hotel(s) in de schijnwerpers kunnen zetten. Jammer dat soms zelfs de verantwoordelijkheid bij een consument wordt gelegd om niet via booking.com te reserveren. Het economisch systeem is misschien niet altijd 100% moreel perfect, maar het werkt voor veel mensen prima.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_219499280
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:28 schreef core2duo het volgende:

[..]
Inderdaad, booking is ook een platform waarbij hoteleigenaren hun hotel(s) in de schijnwerpers kunnen zetten. Jammer dat soms zelfs de verantwoordelijkheid bij een consument wordt gelegd om niet via booking.com te reserveren. Het economisch systeem is misschien niet altijd 100% moreel perfect, maar het werkt voor veel mensen prima.
Precies, het geeft een grote zichtbaarheid voor hotels.

De verantwoordelijkheid ligt bij de consument, dat kan ik nog wel begrijpen.
Maar ga niet verwachten dat consumenten meer gaan betalen voor exact hetzelfde product, maar dan geboekt via de website van het hotel zelf.
Dat ga ik niet doen en 99% van de consumenten niet.

Zijn hotels goedkoper als je direct boekt dan denk ik dat consumenten dat heel snel gaan vinden en gebruiken. Zo simpel is het.
pi_219499432
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 09:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ligt misschien aan het land waar je heen gaat.
Is mijn ervaring totaal niet dat hotels goedkoper zijn.
Groot deel Europa in ieder geval en buiten Europa zeker bij Accor, Marriot en deel Hilton.

Tryp ook goede ervaringen mee, onderdeel van Wyndham.

Dat zijn zo'n beetje de grootste ketens die je bijna overal ter wereld kan vinden.

Je moet meestal wel lid worden via hun site om minimaal 10% korting krijgen.
pi_219499530
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:57 schreef Ericr het volgende:

[..]
Groot deel Europa in ieder geval en buiten Europa zeker bij Accor, Marriot en deel Hilton.

Tryp ook goede ervaringen mee, onderdeel van Wyndham.

Dat zijn zo'n beetje de grootste ketens die je bijna overal ter wereld kan vinden.

Je moet meestal wel lid worden via hun site om minimaal 10% korting krijgen.
Ik ben lid van Accor en ik heb hen zelfs persoonlijk eens benaderd over een veel lagere prijs via Booking.
Die stuurden mij gewoon lekker naar Booking als het daar goedkoper is. Boeide ze niets.
pi_219502723
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 07:43 schreef Ericr het volgende:

[..]
Meeste ketens hebben zelfde prijs als Booking op hun site voor de kale kamerprijs. Maar als je eenmaal extra's als ontbijt gaat boeken of andere zaken zijn die eigen sites over het algemeen goedkoper. Op enkele uitzondering na boek ik al jaren via de sites van de hotels zelf, minimaal gelijke prijs maar meestal wat goedkoper ivm de geboekte extra's.
Ik heb het bij mijn laatste vakantie geprobeerd maar dat was echt fors goedkoper via booking, ook na direct mailcontact met het hotel was het via booking nog steeds een stuk goedkoper.

Dan is de keuze toch snel gemaakt in mijn geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')