abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220731352
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik weer *O* Volledig nieuwe versie van de interactieve kaart, nu mèt marker-clustering zoals dat heet. Laat maar even weten wat jullie er van vinden _O_ Plaatjes komen later, misschien.

Klik hier
:D _O_
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:56:36 #102
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220735927
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik weer *O* Volledig nieuwe versie van de interactieve kaart, nu mèt marker-clustering zoals dat heet. Laat maar even weten wat jullie er van vinden _O_ Plaatjes komen later, misschien.

Klik hier
Zo, nu met fatsoenlijke en informatieve popups en her en der een plaatje erbij. Anders nog iets?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:57:57 #103
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220737953
Nog een kleine update: je kunt nu van tevoren zien of er een fotootje in de popup zit of niet :P



Gaan we nog wat mooiers voor maken. Maar nu even niet :P

[ Bericht 14% gewijzigd door Dr_Flash op 07-05-2026 19:03:32 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 mei 2026 @ 14:06:05 #104
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220750055
En nu met de goeie markers. Blauw = muntvondst, geel = biljetvondst, rood = recente vondst. Cameraatje = specs en foto, wit bolletje = alleen wat specs.



Voor nu is het wat mij betreft even klaar. Of een marker rood wordt, wordt op dit moment nog bepaald door het voorkomen van de tekst "Nieuw" in de popup. Even kijken of ik dat aan de datum kan koppelen. Zo blijf je toch weer sleutelen :P

Edit: Ook weer opgelost *O* Rood is alles van de laatste 100 dagen. Na 100 dagen rood wordt de marker vanzelf blauw.

[ Bericht 17% gewijzigd door Dr_Flash op 09-05-2026 14:37:37 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:43:13 #105
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220752806
_O_
Spoilers!
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:16:17 #106
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220753038
Zo. Nog even wat extra tekstjes hier en daar en 20 extra fotootjes erbij. En gefikst dat de popups buiten beeld vielen soms. En nu maar snel weer wat nieuwe muntjes vinden want voor mei sta ik nog droog. Het wordt tijd: Met vandaag erbij bijna 235.000 stappen sinds de laatste vondst en het gemiddelde interval is zo'n 76.600 stappen. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen *O* lekker op tijd naar bed zo :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Spellchecker zaterdag 9 mei 2026 @ 21:18:33 #107
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220753053
Wat een leuk topic is dit toch *O* _O_ ^O^ O+
  donderdag 14 mei 2026 @ 15:28:03 #108
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220791209


Nou, het was al bijna 4 weken geleden, maar het is weer zo ver hoor *O* Een stuivertje erbij, muntvondst 104. Mei 2026 is de 29e kalendermaand op rij waarin ik geld vind *) Zo even de administratie en de kaart bijwerken *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 mei 2026 @ 15:43:28 #109
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220791306
Zo, kaart bijgewerkt. Nu even uit de cola halen om te kijken van welk land en jaartal hij is :P

Edit: Duitsland, 2004. Voor de meeschrijvers thuis :)

[ Bericht 29% gewijzigd door Dr_Flash op 14-05-2026 15:50:45 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 mei 2026 @ 21:07:39 #110
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220828248
Ik ben gisteren de hele dag (en vanochtend stiekem ook nog een paar uur) bezig geweest om samen met CoPilot te rekenen aan de muntjesvinderij. Ik nam namelijk aan dat e.e.a. een normale verdeling zou volgen maar dat bleek niet zo te zijn. Aangezien de events in mijn proces willekeurig en onafhankelijk zijn en in de tijd een constante kans hebben, volgt er een exponentiële of Poisson-verdeling. Dat betekent dat je op basis van het gemiddelde allerlei leuke voorspellingen kunt doen zoals

Wat is de kans dat ik vandaag een muntje vind? (10,66 %)
Wat is de kans dat ik de komende week minstens 3 muntjes vind? (4,59 %)
Wat is de kans dat ik de rest van het jaar in minimaal 2 maanden minstens 5 muntjes vind? (ongeveer 58 % (!))

Dan hebben we nog niet gecorrigeerd voor het feit dat daar nog de decembermaand met de kerstmarkten bij zit. Als we gaan differentiëren tussen normale dagen en kerstmarktdagen vinden we echt gave dingen. De kans op minstens 3 muntjes in 5 dagen is normaliter 1,98 %. Maar op kerstmarktdagen stijgt die kans ineens naar ruim 45 % :o Bent u daar nog? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220828273
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben gisteren de hele dag (en vanochtend stiekem ook nog een paar uur) bezig geweest om samen met CoPilot te rekenen aan de muntjesvinderij. Ik nam namelijk aan dat e.e.a. een normale verdeling zou volgen maar dat bleek niet zo te zijn. Aangezien de events in mijn proces willekeurig en onafhankelijk zijn en in de tijd een constante kans hebben, volgt er een exponentiële of Poisson-verdeling. Dat betekent dat je op basis van het gemiddelde allerlei leuke voorspellingen kunt doen zoals

Wat is de kans dat ik vandaag een muntje vind? (10,66 %)
Wat is de kans dat ik de komende week minstens 3 muntjes vind? (4,59 %)
Wat is de kans dat ik de rest van het jaar in minimaal 2 maanden minstens 5 muntjes vind? (ongeveer 58 % (!))

Dan hebben we nog niet gecorrigeerd voor het feit dat daar nog de decembermaand met de kerstmarkten bij zit. Als we gaan differentiëren tussen normale dagen en kerstmarktdagen vinden we echt gave dingen. De kans op minstens 3 muntjes in 5 dagen is normaliter 1,98 %. Maar op kerstmarktdagen stijgt die kans ineens naar ruim 45 % :o Bent u daar nog? :P
Heb je er ook al een complete regressievergelijking uit kunnen halen en zo ja wat zijn de verschillende variabelen :9
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 21:31:58 #112
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220828432
Ik moet zeggen dat het verschrikkelijk lang geleden is dat ik nog eens geld heb gevonden op straat.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 21:34:49 #113
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220828454
quote:
84s.gif Op woensdag 31 december 2025 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Het jaar zit er weer op *O*
[ code verwijderd ]

Ruim 3,5 miljoen stappen, dus ongeveer 14 muntjes per miljoen stappen. Beter dan de 12,1 van vorig jaar dus zelfs _O_ En de opbrengst gaat naar het goede doel uiteraard :s)

Gemiddeld precies 3 cent per dag zelfs, kom ik nu net achter :D Best bijzonder, zonder biljetten erbij.
Je hebt er duidelijk een hobby van gemaakt :D
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220828572
ik vind nooit iets :')
  maandag 18 mei 2026 @ 07:48:29 #115
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220829575
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:11 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Heb je er ook al een complete regressievergelijking uit kunnen halen en zo ja wat zijn de verschillende variabelen :9
Nog even een paar jaar meer data verzamelen en dan kunnen we het rijk der multivariate analyse in. Covariantie-analyse om precies te zijn. Want er is niet alleen verschil tussen kerstmarkt en de rest van het jaar, maar ook tussen Nederland en Duitsland (Duitsland is veel meer op cash gericht dan NL). En dan kun je gaan kijken of er verschil is tussen Nederlandse kerstmarkten en Duitse kerstmarkten. En of dat een ander verschil is dan tussen NL en DU in de rest van het jaar. En komt dat dan doordat het al of niet kerstmarkt is? Of komt het omdat je in een ander land bent? Covariantie-analyse dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 mei 2026 @ 08:06:15 #116
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220829619
Maar okee, dat was niet wat je vroeg :D Een regressie-vergelijking dus. Well, bij deze. Het verband is alleen nogal zwak, maar het is wat het is :s) De dikke rode punt is de huidige maand, die loopt nog.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220831678
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 08:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar okee, dat was niet wat je vroeg :D Een regressie-vergelijking dus. Well, bij deze. Het verband is alleen nogal zwak, maar het is wat het is :s) De dikke rode punt is de huidige maand, die loopt nog.

[ afbeelding ]
Dat het verband met slechts 1 variabele zwak is was te verwachten. Het gaat er om hoe ver je kunt komen met een paar extra variabelen zoals het land, wel of geen kerstmarkt en misschien ook wel het seizoen van het jaar :9
  maandag 18 mei 2026 @ 14:18:43 #118
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220832159
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:35 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat het verband met slechts 1 variabele zwak is was te verwachten. Het gaat er om hoe ver je kunt komen met een paar extra variabelen zoals het land, wel of geen kerstmarkt en misschien ook wel het seizoen van het jaar :9
Ja maar dat loopt tegen een aantal fundamentele beperkingen aan. Ten eerste het aantal datapunten in totaal: net honderd. Is aan de krappe kant als je dat op allerlei manieren in groepjes wilt gaan verdelen. Voor je beeldvorming:

1
2
3
4
5
6
7
Land         Units
Nederland    94
Duitsland    14
Kroatië      3
Engeland     2
België       1
Schotland    1
Ga dan maar eens iets zeggen over verschillende landen. Alleen NL - DE is met veel goeie wil iets zinnigs over te zeggen. Is ook afhankelijk van hoeveel dagen je in dat land bent. Dus dan moet je ook alle dagen mee tellen dat je in dat land bent zonder dat je wat vindt. KAN wel, maar is een hoop terugzoekwerk. En kijk eens naar 19 april: 1 muntje in Köln en 1 in Arnhem. Is dat dan "een dag in Duitsland"? Nee, dat is een halve dag hier en een halve dag daar. Weer extra complicaties.

Ten tweede het aantal parameters dat per datapunt geregistreerd is. Je kunt bijvoorbeeld ook, ALS daar data van zou zijn, mooie dingen doen met het weer, of het tijdstip van de dag. Maar die data is er dus niet. Of maar heel gedeeltelijk, van misschien de helft van de punten (het tijdstip van de foto, als je zo gelukkig was om een in situ foto te kunnen maken).

That said ben ik wel bezig met kijken of er een significant verschil bestaat tussen kwartalen resp. halfjaren. Dat is er op dit moment nog niet maar het ziet er naar uit dat begin volgend jaar, met wat meer data, als elk kwartaal inmiddels drie keer langs gekomen is, er wel duidelijke verschillen uit gaan rollen. Maar voorlopig is de signaal-ruisverhouding nog niet goed genoeg om daar uitspraken over te kunnen doen. :) .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220832847
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 07:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nog even een paar jaar meer data verzamelen en dan kunnen we het rijk der multivariate analyse in. Covariantie-analyse om precies te zijn. Want er is niet alleen verschil tussen kerstmarkt en de rest van het jaar, maar ook tussen Nederland en Duitsland (Duitsland is veel meer op cash gericht dan NL). En dan kun je gaan kijken of er verschil is tussen Nederlandse kerstmarkten en Duitse kerstmarkten. En of dat een ander verschil is dan tussen NL en DU in de rest van het jaar. En komt dat dan doordat het al of niet kerstmarkt is? Of komt het omdat je in een ander land bent? Covariantie-analyse dus.
We krijgen het nog (kerstmarkt)druk!
Is daar ergens onderzoekssubsidie op aan te vragen denk je?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 18 mei 2026 @ 15:10:58 #120
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220832859
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
We krijgen het nog (kerstmarkt)druk!
Is daar ergens onderzoekssubsidie op aan te vragen denk je?
Ja bij voorkeur uit te betalen in muntjes op de grond :P _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220832870
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja bij voorkeur uit te betalen in muntjes op de grond :P _O-
Vervuiling van de data :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 mei 2026 @ 11:46:18 #122
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220838707
Nog wat meer grafiekjesgeweld *O*



Heb nog even gekeken of dit tegen weekdagen aan te houden was om te zien of er een wolkje "doordeweekse ochtendwandelingen" en een wolkje "weekend-middagrondjes" te zien was, maar daar blijkt totaal niets van.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 mei 2026 @ 20:04:52 #123
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220893838


Daar gaan we weer *O* Een cent vandaag, ergens in de vensterbank _O_ (okee dit is een randje van een kozijn bij mij thuis :+ ) Ook in mei (minimaal) drie keer geld gevonden: de Triple Streak bereikt hiermee de recordlengte van zes maanden :s)



En ik ga de maand nog afsluiten met een leuk weekendje weg. Historisch gezien is de kans op een muntje op een toeristische dag minstens twee keer zo groot als op een normale dag dus wie weet wat er nog meer in het vat zit O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220894319
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Daar gaan we weer *O* Een cent vandaag, ergens in de vensterbank _O_ (okee dit is een randje van een kozijn bij mij thuis :+ ) Ook in mei (minimaal) drie keer geld gevonden: de Triple Streak bereikt hiermee de recordlengte van zes maanden :s)

[ afbeelding ]

En ik ga de maand nog afsluiten met een leuk weekendje weg. Historisch gezien is de kans op een muntje op een toeristische dag minstens twee keer zo groot als op een normale dag dus wie weet wat er nog meer in het vat zit op straat ligt O+
FTFY :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 26 mei 2026 @ 21:29:45 #125
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220894397
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
FTFY :*
Whehehe :P

Anyway, de kaart is ook bijgewerkt. Ook maar even overal de tijdstippen erbij gezet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')