abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219467808
Mijn afvoer van de aanrecht was lek wegens versleten rubbertjes en de loodgieter kon pas over een week. Een vervangend shifonsetje van de bouwmarkt kreeg ik niet aangesloten bleef ook lekken. deze flexibele doet het nu wel uitstekend.
Zijn deze veilig en betrouwbaar?

pi_219467861
Ja waarom niet? Als ie zijn ding doet is het toch prima? Ik verbaas me er altijd over (vooral op Tweakers) dat men daar zo mee bezig is en de eigen beslissing niet vertrouwt. Als ie e.e.a. afvoert en hij lekt niet dan heb je toch de oplossing?

Zeg die loodgieter maar af. Dit zijn gewoon dingen die je zelf kunt doen. Je schroeft het los, vervangt de versleten pakking door een nieuwe en gaan weer voor 15 jaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219468425
Het is wat met die rubbertjes deze week
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219468530
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
Het is wat met die rubbertjes deze week
Zo'n negen maanden voor je geboorte ook mss?
pi_219468814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zo'n negen maanden voor je geboorte ook mss?
Nee na zijn geboorte, zat om zijn nek _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219472174
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
Ja waarom niet? Als ie zijn ding doet is het toch prima? Ik verbaas me er altijd over (vooral op Tweakers) dat men daar zo mee bezig is en de eigen beslissing niet vertrouwt. Als ie e.e.a. afvoert en hij lekt niet dan heb je toch de oplossing?

Zeg die loodgieter maar af. Dit zijn gewoon dingen die je zelf kunt doen. Je schroeft het los, vervangt de versleten pakking door een nieuwe en gaan weer voor 15 jaar.
Inderdaad iedereen doet zijn ding. Gewoon zelf oplossen met een houtje-touwtje oplossing.
Bespaar je lekker een loodgieter uit.
Bij de volgende lekkage(die er zeker gaat komen) geef je gewoon je schade door aan je inboedelverzekering en laat je het door een loodgietersbedrijf netjes oplossen.

Je oplossing ziet er op het eerste gezicht prima uit. Waterdicht en een syfon gemaakt zodat je geen stank hebt.
Echter zal je na verloop van tijd grote problemen krijgen. De buis die je gebruikt is flexibel. Bij de aansluiting op je gootsteen heb je nog een groot gedeelte van je buis ingedrukt zitten. Deze zal door het gewicht van het water langzaam uitrekken waardoor je syfon gedeelte(slang) steeds langer gaat worden.
De slang is aan de binnenkant ook geribbeld waardoor er vuil aan de binnenkant hecht, met verstoppingen tot gevolg.

Gewoon gebruiken wat er voor gemaakt is.
https://www.installand.nl(...)ma-1-1-2-x-40mm-komo

Passend te maken met een stukje pvc-buis 40 mm en een schuifmof 40 mm.

Zelf klussen in je woning doen raad ik iedereen aan, Maar dan wel hoe het hoort.
pi_219472242
Ik heb ook een vraag over je TBE-EA.
Waarop zit deze aangesloten?
Hoe tap je deze af?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')