abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219465754
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:35 schreef Tengano het volgende:
[poll=9490]
Waar ik woon oefenen ze deze week met F-35's en Apaches in het donker. ( Gilze-Rijen)

Dat was al gepland hoor, maar het klinkt wel anders, want ik ben alleen gewend aan helicopters.

Maar ik geloof niet dat het alleen angst aanjagen is. Wat zou daar dan de reden voor zijn?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219465758
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat kunnen ze wel het kost alleen iets meer inspanningen dan verwacht. Niet voor niets is Zelensky voor het eerst bereid concessies te doen ten aan zien van grondgebied inleveren. Dat doe je niet als je aan het winnen bent. De zaken aan de frontlinie staan er vermoedelijk veel slechter voor dan wij denken nu Amerikaanse steun afbrokkelt en er steeds minder mannen beschikbaar zijn om te vechten. Dat zal je allemaal moeten compenseren wil je niet dat Rusland straks direct aan Polen grenst.
De Russen zouden 24 februari 2022 toch binnen een paar dagen Kiev hebben veroverd? Nou niets van dat alles. Noord-Koreaanse soldaten moeten inzetten, levensgevaarlijke gevangenen loslaten om mee te vechten etc. ik vind dat niet echt een teken van 'ze kunnen wel winnen' eerlijk gezegd.

Zelensky zal concessies moeten doen omdat Amerika de steun reduceert maar ook omdat de bevolking uitgeput raakt. Voortdurend in spanning leven, geeft legio gezondheidsklachten door de stress. Het moet gewoon een keer stoppen deze ellende, hoe dan ook.
pi_219465762
2022 zelfs ;(
pi_219465768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:46 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Waarom zou Rusland willen onderhandelen als ze aan het winnen zijn dan? Dan zijn onderhandelingen toch helemaal niet nodig?
Zelensky en Oekraïne willen onderhandelen, Rusland heeft elke poging tot onderhandelingen van de hand gewezen. Je weet ook niet hoe en of Poetin geen financiële steun krijgt van Amerika. Voor Europa is het echt tijd om onze eigen shit op orde te maken. En dan bidden dat het voldoende afschrikwekkend is.
blablablabla
  donderdag 11 december 2025 @ 16:51:24 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219465771
En die TT is eigenlijk heel erg misleidend en is niet waar het Rutte om te doen is. Hij wil juist een wereldoorlog voorkomen door zodanig voortijdig in actie te komen dat Rusland het wel uit zijn hoofd laat om deze kant op te bewegen.

donderdag 11 december 2025 @ 16:51:29 #56
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_219465772
Wat een manipulatie. Putin zegt zelf “we hebben geen probleem met Europa en we gaan ze ook niet aanvallen”.
Als er iets komt dan is het schuld van Europa en dan vooral die rat Rutte. Deze man moet nodig opgenomen worden. Hij is de veroorzaker van al deze ellende. Hopelijk als de Russen komen hem direct uitleveren. Probleem op gelost.
pi_219465774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:47 schreef Tjoent het volgende:

[..]
De Russen zouden 24 februari 2022 toch binnen een paar dagen Kiev hebben veroverd? Nou niets van dat alles. Noord-Koreaanse soldaten moeten inzetten, levensgevaarlijke gevangenen loslaten om mee te vechten etc. ik vind dat niet echt een teken van 'ze kunnen wel winnen' eerlijk gezegd.

Zelensky zal concessies moeten doen omdat Amerika de steun reduceert maar ook omdat de bevolking uitgeput raakt. Voortdurend in spanning leven, geeft legio gezondheidsklachten door de stress. Het moet gewoon een keer stoppen deze ellende, hoe dan ook.
Ja dat Rusland heeft gefaald is wel duidelijk maar die gaan dus nooit stoppen. Op dit moment is het Oekraïne dat staat op omvallen. De wil om te vechten is weg en de Amerikaanse steun brokkelt ook af.
blablablabla
  donderdag 11 december 2025 @ 16:52:44 #58
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219465775
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:51 schreef Strijder_ het volgende:
Wat een manipulatie. Putin zegt zelf “we hebben geen probleem met Europa en we gaan ze ook niet aanvallen”.
Als er iets komt dan is het schuld van Europa en dan vooral die rat Rutte. Deze man moet nodig opgenomen worden. Hij is de veroorzaker van al deze ellende. Hopelijk als de Russen komen hem direct uitleveren. Probleem op gelost.
Misschien heb je het gemist, maar dat zei hij bij Oekraine ook. Het probleem met Rusland is dat ze blijkbaar niet te vertrouwen zijn en daarnaast landsgrenzen niet respecteren. En daar moet je iets mee.
pi_219465777
quote:
Waarom zou Rutte zeggen dat er een kans is op oorlog? Wat zou hij daarmee willen bereiken als het niet zo is?
pi_219465787
quote:
wat
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219465802
Hij heeft gelijk natuurlijk. De NAVO heeft als taak om Europa te verdedigen en een van de redenen waarom Oekraïne is binnengevallen is omdat Rusland bang was dat ze zich uiteindelijk zouden aansluiten bij de EU en NATO. Naast Oekraïne binnenvallen zijn ze ook bezig met een zogenaamde “schaduwoorlog” in de EU, zie:

quote:
Russia is conducting an escalating and violent campaign of sabotage and subversion against European and U.S. targets in Europe led by Russian military intelligence (the GRU), according to a new CSIS database of Russian activity. The number of Russian attacks nearly tripled between 2023 and 2024. Russia’s primary targets have included transportation, government, critical infrastructure, and industry, and its main weapons and tactics have included explosives, blunt or edged instruments (such as anchors), and electronic attack. Despite the increase in Russian attacks, Western countries have not developed an effective strategy to counter these attacks.

https://www.csis.org/analysis/russias-shadow-war-against-west
Maar vooral bij NLers zal dit niet goed vallen, want enige vorm van strijdlustigheid en nationale eenheid is maar sporadisch aanwezig. De meesten hebben liever dat Rusland ze bezet dan dat ze enige opoffering moeten doen.
  donderdag 11 december 2025 @ 16:59:36 #62
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219465805
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:26 schreef CruzerXtreme het volgende:
naar wie luistert hij, vraag ik mij af
De VS, want die willen niet meer financieel bijdragen. Dus nu moeten wij bang worden gemaakt met dreiging van een derde wereldoorlog om meer bij te gaan dragen in de verdediging van de Europese grenzen en Oekraïne
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 11 december 2025 @ 17:00:58 #63
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219465809
Ach, dat is al zo vaak voorspeld.
2025-jaarlijst
pi_219465810
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De VS, want die willen niet meer financieel bijdragen. Dus nu moeten wij bang worden gemaakt met dreiging van een derde wereldoorlog om meer bij te gaan dragen in de verdediging van de Europese grenzen en Oekraïne
Dit zei hij:

Hij zegt dat, ook al zijn we nu niet in oorlog, de oorlog in Oekraïne niet alleen een regionaal conflict is — het is een signaal dat de stabiliteit in Europa ernstig onder druk staat. Als Oekraïne zou verliezen, zou Rusland dichterbij NAVO-grenzen komen, wat de kans op een conflict met NAVO vergroot.
pi_219465812
De dag dat Rutte zegt dat alles weer goed en stabiel is ga ik me zorgen maken. Bij die vent moet je altijd alles het tegenovergestelde geloven van wat ie zegt.
pi_219465824
Tja...
Liever vandaag dan morgen stoppen met die klote oorlog in Oekraïne in elk geval.

AI:

De omzet van de Amerikaanse wapenindustrie naar Europa is enorm gestegen, waarbij Europa in de periode 2020-2024 voor het eerst sinds lange tijd de grootste afnemer werd, gedreven door de oorlog in Oekraïne en toegenomen defensie-uitgaven, met landen als Oekraïne, het VK, Nederland en Noorwegen als topklanten, wat de Amerikaanse dominantie in wereldwijde wapenexport nog versterkte. De totale omzet van de top 100 wapenproducenten bereikte in 2024 een record van $679 miljard, waarbij de VS met $334 miljard dominant blijft, hoewel Europese producenten de grootste groei zagen.
Belangrijkste punten:
Europese Afname: Europa is nu het grootste deel van de Amerikaanse wapenexport, een verschuiving van 13% (2015-2019) naar 35% (2020-2024).
pi_219465827
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:01 schreef Joopklepzeiker het volgende:
De dag dat Rutte zegt dat alles weer goed en stabiel is ga ik me zorgen maken. Bij die vent moet je altijd alles het tegenovergestelde geloven van wat ie zegt.
Je kan toch niet zomaar iets roepen als je secretaris generaal van de NAVO bent?

Zo van : yolo.
pi_219465839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:51 schreef Tengano het volgende:
En die TT is eigenlijk heel erg misleidend en is niet waar het Rutte om te doen is. Hij wil juist een wereldoorlog voorkomen door zodanig voortijdig in actie te komen dat Rusland het wel uit zijn hoofd laat om deze kant op te bewegen.

[ afbeelding ]
Oah tof! Ik voel me nu helemaal nationalistisch.

Kan je hem ook AI-en dat Rutte op de leeuw zit? Super buffed natuurlijk.

Edit: En kan er ook een jonge John de Wolf bij?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 11 december 2025 @ 17:06:53 #69
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219465842
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:01 schreef Joopklepzeiker het volgende:
En hoe is dat voor jou bij Poetin?
  donderdag 11 december 2025 @ 17:12:37 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219465862
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:06 schreef probeer het volgende:
Oah tof! Ik voel me nu helemaal nationalistisch.

Kan je hem ook AI-en dat Rutte op de leeuw zit? Super buffed natuurlijk.

Edit: En kan er ook een jonge John de Wolf bij?
Ik denk zelf dat de toevoeging van mijn UI aanzienlijk krachtiger zou overkomen.
pi_219465882
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als Rusland geen nukes en lange afstandswapens zou hebben zou je een punt hebben, maar dat hebben ze wel. Dus hoe zwak ze ook zijn in Oekraïne, ze blijven ook voor ons een gevaar.

Een oorlog tegen Rusland winnen we wel maar de vraag is ten koste van hoeveel slachtoffers en schade? Daarom moeten we de afschrikking op orde hebben zodat Rusland het niet eens probeert.
[..]
Niemand zet nukes in...
En wel, nou dan helpt dat noodpakket en instructieboekje ook niks..
_O-
quote:
Dat is zijn werk ;)
De ironie...
Onder zijn VVD- bewind heel defensie uitgekleedt en nu moet hij het weer aanvullen....
:')
pi_219465887
Fijn dat de useful idiots dit topic direct weer domineren
pi_219465895
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:21 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
China zal Taiwan eerst pakken. Daarna Siberië en Europa
Ja hoor....
Zeker...

:')
  donderdag 11 december 2025 @ 17:23:39 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219465919
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als Rusland geen nukes en lange afstandswapens zou hebben zou je een punt hebben, maar dat hebben ze wel. Dus hoe zwak ze ook zijn in Oekraïne, ze blijven ook voor ons een gevaar.

Een oorlog tegen Rusland winnen we wel maar de vraag is ten koste van hoeveel slachtoffers en schade? Daarom moeten we de afschrikking op orde hebben zodat Rusland het niet eens probeert.
[..]
Dat is zijn werk ;)
NOEKS!!!! *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219466000
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:01 schreef Doug-Heffernan het volgende:
als er oorlog komt in ons mooie Nederland maak ik mezelf wel van kant hoor
Gaan we samen drinken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')