https://www.omroepwest.nl(...)erkers-van-de-school
Vader wil zoontje zien, bedreigt medewerkers van de schoolquote:
DEN HAAG - Hagenaar Suleyman B. (36) blijft langer vastzitten vanwege bedreigingen die hij heeft geuit richting de medewerkers van de school van zijn zoon. 'Verkrachten, verbranden, ophangen en vermoorden, het ging maar door', vertelde de rechter woensdag.
B. mocht afgelopen zomer zijn zoon niet meer zien. Hij begon daarom ex-partners en medewerkers van de school van de jongen te bedreigen.
In een telefoontje naar de school zou hij hebben gezegd dat hij 'geslachtsdelen ging afhakken' en 'honderd Hollandse kinderen' zou ontvoeren. Iedere dag dat hij zijn zoon niet mocht zien, zou hij een 'hoofdje van een blond kind met blauwe ogen' naar het politiebureau sturen.
Terreuraanslagen op Schiphol en stations
De bedreigingen beperkte zich niet tot de school. Hij had het over terreuraanslagen op Schiphol, treinstations in Den Haag en scholen in Wassenaar, Den Haag en Leiden.
Naast de bedreigingen wordt hij beschuldigd van het willen ontvoeren van zijn zoontje. Dat ontkende B. via zijn advocate.
Spijt in rechtbank
Afgelopen zomer werd B. aangehouden in Duitsland. Daar zat hij drie maanden vast. Vervolgens werd hij naar Nederland overgebracht, waar hij ook drie maanden vastzat.
Woensdag was de eerste zitting bij de rechtbank. Daar zei hij dat hij te ver is gegaan: 'Uit het diepst van mijn hart wil ik mijn spijt betuigen.'
Geen vrijlating
De advocate vroeg om vrijlating van B. uit voorarrest. De officier van justitie ging hier niet in mee. 'Mensen zijn heel bang geworden, dat gaat niet zomaar over', zei de aanklager.
Op 7 april wordt de zaak inhoudelijk behandeld. Tot die tijd blijft de man vastzitten.
Arme Suleyman, gekrenkt in zijn eer. Ook niet te bevatten waarom de moeder geen contact meer wil met de vader van haar kind, hij komt immers over als zo'n begripvolle vrolijke vent. De kogel ontwijken noemen we dit.
Als een blanke dit zou roepen over buitenlanders zouden we het terugzien in het NOS journaal, nu een Turk het over Nederlanders zegt beland het enkel in het lokale sufferdje...