abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker zaterdag 13 december 2025 @ 11:08:15 #51
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219481012
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 11:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Mijn kind is geen konijn.
Water drinken? Mijn kind is geen hond.
pi_219481410
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 10:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook helemaal nergens dat je ENKEL ozempic (of vergelijkbare medicatie) moet geven? maar het is een belangrijk onderdeel in de oplossing tegen (kinder) obesitas.
Maar dat is dus niet waar.
Om met ozempic of een dergelijk medicijn te beginnen, moet een kind dus al obees zijn. Dan is er al fysieke schade aangericht. Dan kun je dat kind wel laten afvallen, maar een deel van die schade is permanent.
Dus voorkomen dat kinderen obees worden is gewoon echt verstandiger.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219482212
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2025 12:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat is dus niet waar.
Om met ozempic of een dergelijk medicijn te beginnen, moet een kind dus al obees zijn. Dan is er al fysieke schade aangericht. Dan kun je dat kind wel laten afvallen, maar een deel van die schade is permanent.
Dus voorkomen dat kinderen obees worden is gewoon echt verstandiger.
Hoe wil je dat bij de kinderen die al obees zijn voorkomen dan? je hebt het nieuwsbericht toch wel gelezen?

Natuurlijk is preventie het allerbeste. Maar we hebben dus al hordes kinderen waarbij dat te laat is.
  Forum Admin zaterdag 13 december 2025 @ 16:02:49 #54
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219482884
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 10:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoe kom je daar toch bij? ozempic remt de eetlust. Dat is geen symptoom, maar een oorzaak. Wil dit zeggen dat het de oplossing is voor elke vorm van overgewicht - obesitas? nee, want je hebt ook bijvoorbeeld mensen die troep gaan eten uit emotie. Maar GLP-1 medicatie blijft zich verbeteren, dus ik zie het in de toekomst wel als iets dat obesitas grotendeels de (westerse) wereld uit kan helpen.
Laten we niet doen alsof mensen met afwijking aan hun metabolisme de norm zijn. Obesitas zoals we het doorgaans kennen is een welvaartssziekte en komt voort uit het feit dat we niet allemaal even goed kunnen om gaan met zoveel verleidelijk voedsel, overal 24 uur per dag. In principe is dat ook een andere discussie.

Waar ik op doel is dat het al mis gaat bij de calorie inname (voor het gros in ieder geval) en dat los je niet op door er voor te zorgen dat je maag minder snel ledigt. Want dat kan ook weer problemen met zich mee brengen. Zeker bij kinderen, die kun je nog enigszins vormen zodat ze een normaal dieet vast houden.

Ik ben er niet per definitie op tegen, maar wel hoe het als een soort wondermiddel wordt gezien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219482916
Waarom zouden vette kinderen niet mogen sterven?
pi_219482930
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Laten we niet doen alsof mensen met afwijking aan hun metabolisme de norm zijn. Obesitas zoals we het doorgaans kennen is een welvaartssziekte en komt voort uit het feit dat we niet allemaal even goed kunnen om gaan met zoveel verleidelijk voedsel, overal 24 uur per dag. In principe is dat ook een andere discussie.

Waar ik op doel is dat het al mis gaat bij de calorie inname (voor het gros in ieder geval) en dat los je niet op door er voor te zorgen dat je maag minder snel ledigt. Want dat kan ook weer problemen met zich mee brengen. Zeker bij kinderen, die kun je nog enigszins vormen zodat ze een normaal dieet vast houden.

Ik ben er niet per definitie op tegen, maar wel hoe het als een soort wondermiddel wordt gezien.
We hebben niet alleen toegang tot heel veel voedsel maar ook een aanbod wat zwaar giftig is in welk dieet dan ook.
Als we toegang hadden tot groente, fruit en wat vlees en vis dan zouden we ons kapot moeten vreten om zoveel aan te komen.

Daarnaast doen we alles om niet te hoeven bewegen. Van thuisbezorgd tot electrische fietsen.
  zaterdag 13 december 2025 @ 16:37:57 #57
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219483116
Korting en voorrang bij een lager vetpercentage zal mensen stimuleren gezonder te leven
pi_219483328
Scheelt zorgkosten dus.
  zaterdag 13 december 2025 @ 17:12:48 #59
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219483352
Wat een weelde voor mensen die op zoek zijn naar een maatje (of 80) meer.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219483439
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 16:14 schreef Chadi het volgende:
Daarnaast doen we alles om niet te hoeven bewegen. Van thuisbezorgd tot electrische fietsen.
De industrie laat de minderjarigen geen ruimte om te spelen. In plaats van vrije tijd en fantasie worden zij voortdurend onder druk gezet door commerciėle verwachtingen en prestatiedrang.
Daardoor verdwijnt hun speelse creativiteit langzaam naar de achtergrond, terwijl juist die vrijheid essentieel is voor hun ontwikkeling.
pi_219483638
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2025 16:37 schreef the-eye het volgende:
Korting en voorrang bij een lager vetpercentage zal mensen stimuleren gezonder te leven
Mensen die veel roken hebben vaak weer overgewicht en amper spieren. Krijgen zij korting terwijl ze nog eerder de pijp uitgaan

Obesitas is gewoon een ziekte. De receptoren zijn besmet en functioneren niet meer. Mensen begrijpen het letterlie niet dat dit niet met een dieetje op te lossen is. Daarom is Ozempic of Mounjaro echt wel uitkomst voor die mensen.
Let wel: Kinderen die dus overvoed worden, worden letterlijk ziek gemaakt. Maar het is vast zo gezellig om Ahmed en Mees volledig vol te stouwen maar je maakt ze net zo ziek en afhankelijk als dat je ze drugs of alcohol geeft maar dat is natuurlijk verboden. Het kuttige is ook nog eens dat ze altijd eten nodig blijven hebben dus een insuline stijging kan weer zorgen voor nog meer eten.
Als ouder heb je echt de taak om ze gezond te houden anders is het bijna verwaarlozing of mishandeling te noemen. Als ik dikke kinderen zie heb ik enkel meelij. De kans is enorm dat ze de rest van hun leven getekend zijn. Is het niet fysiek dan wel mentaal.
Go hard or go home
  Forum Admin zaterdag 13 december 2025 @ 18:35:41 #62
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219484005
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 17:49 schreef Noek het volgende:
De receptoren zijn besmet en functioneren niet meer.
Dat kan ook gewoon weer omgekeerd worden, iets wat je dus niet gaat doen met ozempic alleen. Ook het dieet moet aangepast worden. Iet wat niet iedereen doet, waardoor ze gaan jojoen wat nog veel ongezonder is. Met of zonder ozempic, overigens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219489112
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat?

GLP-1 is een verzadigingshormoon, en medicatie als ozempic bootst dat na. Dat is letterlijk wat juist wel helpt tegen een kcal overschot.
pi_219489127
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2025 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat kan ook gewoon weer omgekeerd worden, iets wat je dus niet gaat doen met ozempic alleen. Ook het dieet moet aangepast worden. Iet wat niet iedereen doet, waardoor ze gaan jojoen wat nog veel ongezonder is. Met of zonder ozempic, overigens.
Niemand zegt toch dat enkel ozempic de oplossing is?
  zondag 14 december 2025 @ 08:04:42 #65
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219489224
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 17:49 schreef Noek het volgende:
Mensen die veel roken hebben vaak weer overgewicht en amper spieren. Krijgen zij korting terwijl ze nog eerder de pijp uitgaan
Als je goed traint en op je eten let kan je best wat wiet roken hoor We leven niet in het klooster
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')