abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219454100
Dus je weet het, voortaan gewoon tekenen.anders word je in elkaar getimmerd!

quote:
Bron: Hart van Nederland

Gisteren, 17:48
Weer ophef over een deur-aan-deurverkoper. Dit keer bij een seniorenflat aan de Tamboerijnstraat in Maastricht, waar zaterdag iemand met een jas van energiemaatschappij Engie de boel zo op stelten zette dat er zelfs een handgemeen ontstond. Een bewoner van de flat raakte daarbij zo ernstig gewond dat ziekenhuisbehandeling nodig was.

Tegen Hart van Nederland zegt een woordvoerder van Engie dat ze enorm geschrokken zijn van het voorval. Het gaat om iemand die werkzaam was bij een tussenpartij, dus niet bij de energiemaatschappij zelf. Ook benadrukken ze dat hun eerste gedachten uitgaan naar het slachtoffer en diens familie. Met de tussenpartij waar de agressieve verkoper werkte, zijn inmiddels alle banden verbroken.

Meerdere meldingen
"We horen de laatste tijd sectorbreed meerdere negatieve berichten over zulke verkopers," stelt de woordvoerder. Daarom gaat het bedrijf volgens haar nog een stap verder: alle vormen van colportage, oftewel verkoop aan de deur, zijn stilgelegd. Na bemiddeling van de politie is inmiddels contact gelegd met de familie van het slachtoffer, die het gemaakte excuus van de energiemaatschappij op prijs stelt.

De politie meldt dat de verkoper is aangehouden op verdenking van mishandeling. Het gaat om een 31-jarige man uit de gemeente Sittard-Geleen. Naast het voorval in Maastricht zijn er ook meldingen over hem binnengekomen uit Heerlen, Kerkrade, Sittard en Beek. Deze meldingen betreffen zijn agressieve gedrag en het overtreden van regels rond deur-aan-deurverkoop, zoals het verbod om na 21.00 uur op werkdagen aan te bellen.

Eind vorige week kwam een verkoper van provider Delta groots in het nieuws, die op wel heel bijzondere wijze internetabonnementen probeerde te slijten. In video's die online de ronde doen, was te zien dat de man zich op gehaaste en chagrijnige wijze bediende van teksten als "wil jij overstappen of niet, broer" en "ik vraag je een normale vraag, wil je overstappen of niet".

Delta gaf later aan geschrokken te zijn van de situatie en heeft excuses aangeboden voor de situatie.

'Kan toch niet?'
Bewoners van de flat zijn geschokt door het voorval. Bij een van de bewoonsters had de man ook aangebeld, zij vertrouwde het voor geen meter: "Ik dacht, hier klopt iets niet. Die man kwam een beetje agressief over." Ze besluit hem af te wimpelen en na die confrontatie een buurvrouw te waarschuwen dat de verkoper onderweg is.

Dat iemand in het gebouw gewond is geraakt, raakt haar diep. "Het is toch verschrikkelijk. Er wonen hier allemaal oude mensen. Dat kan toch niet? Je moet toch iemand kunnen vertrouwen?" Hoe de man precies binnen gekomen weet de vrouw niet. "Het kan zijn dat hij achter een bewoner aangelopen is."

Dat gegeven maakt ook een andere bewoonster van de flat angstig. "Het is niet fijn, ik voel me niet veilig. Ik woon alleen en doe voor helemaal niemand meer de deur open." Ze weet zich nog eerdere voorvallen ter herinneren met andere verkopers (van andere bedrijven) die ook op brutale wijze producten probeerden te verkopen. "Toen heb ik ook niet opengedaan."

Door Daniël Bom
https://www.hartvannederl(...)eniorenflat-geschokt

[ Bericht 4% gewijzigd door Joopklepzeiker op 10-12-2025 08:20:45 ]
pi_219454142
Had je maar gewoon moeten overstappen
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 10 december 2025 @ 08:25:46 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219454148
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 08:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Eind vorige week kwam een verkoper van provider Delta groots in het nieuws, die op wel heel bijzondere wijze internetabonnementen probeerde te slijten. In video's die online de ronde doen, was te zien dat de man zich op gehaaste en chagrijnige wijze bediende van teksten als "wil jij overstappen of niet, broer" en "ik vraag je een normale vraag, wil je overstappen of niet".
Dat filmpje heb ik gezien, die vent leek wel strak te staan van een of andere upper tijdens zijn "werk". Echt bizar
pi_219454152
Gewoon accuut en definitief verbieden die hap!
  woensdag 10 december 2025 @ 08:26:18 #5
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219454154
Al dit soort bedrijven aan de schandpaal nagelen, lekker al die imagoschade, zal ze leren
Want het wetboek ken ik ook
  woensdag 10 december 2025 @ 09:00:14 #6
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219454324
Mensen die energiecontracten aan de deur verkopen zijn zonder uitzondering allemaal uitschot.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219454381
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 09:00 schreef SebbeSwensje het volgende:
Mensen die energiecontracten aan de deur verkopen zijn zonder uitzondering allemaal uitschot.
eigenlijk iedereen die iets aan de deur komt verkopen
pi_219454566
*mishandelt
pi_219454672
> Wollah, wil je overstappen of niet?!

> En in Maastricht. Je verwacht het niet..

You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_219454740
Bro, stap dan toch gewoon over
  woensdag 10 december 2025 @ 10:32:33 #11
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_219454847
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_219454855
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2025 08:25 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Dat filmpje heb ik gezien, die vent leek wel strak te staan van een of andere upper tijdens zijn "werk". Echt bizar
Bizar? Als ik in Rotterdam de metro in stap zitten er 10 van dat soort lui.

Fijn om te zien dat de verrijking ook andere delen van Nederland bereikt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 10 december 2025 @ 10:34:19 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219454857
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 08:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Gewoon accuut en definitief verbieden die hap!
Ben de colporteurs de laatste tijd ook weer aardig zat ja. En af en toe druipt de shabbyness ervan af.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219454897
quote:
Er zitten er tussen die daar ook gewoon maling aan hebben, helaas.
  woensdag 10 december 2025 @ 10:41:39 #15
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219454913
Tegen Hart van Nederland zegt een woordvoerder van Engie dat ze enorm geschrokken zijn van het voorval. Het gaat om iemand die werkzaam was bij een tussenpartij,

Oh ok nee dan is het goed
  Moderator woensdag 10 december 2025 @ 10:45:17 #16
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219454933
@GGMM heeft sinds kort zo'n 'nee nee' sticker. Nu maar hopen dat het helpt :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 10 december 2025 @ 10:46:36 #17
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_219454942
quote:
8s.gif Op woensdag 10 december 2025 10:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Er zitten er tussen die daar ook gewoon maling aan hebben, helaas.
"Ik heb een sticker"

Boem, deur dicht.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_219454977
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 09:48 schreef Saekerhett het volgende:
*mishandelt
En zo zie je maar weer hoe belangrijk taal is.

Zoals het er nu staat is de colporteur mishandeld door de bewoner van de bejaardenflat.
pi_219455012
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 10:41 schreef xzaz het volgende:
Tegen Hart van Nederland zegt een woordvoerder van Engie dat ze enorm geschrokken zijn van het voorval. Het gaat om iemand die werkzaam was bij een tussenpartij,

Oh ok nee dan is het goed
Dat zeggen dit soort bedrijven altijd, Nuon heeft destijds vele tientallen gezinnen ziek gemaakt met hun PUR isolatie, toen dat naar buiten kwam, hebben ze dat onder druk geschikt met de slachtoffers en weggepoetst van het internet. Ze gaan over lijken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219455070
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 09:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]
eigenlijk iedereen die iets aan de deur komt verkopen
Gister ook een paar kinderen aan de deur die zelfgemaakte kerststukjes voor 2 euro verkochten. Heb ze compleet verrot gescholden en de deur dicht gesmeten, uitschot.

Voor je het weet zit je aan een abonnement vast en komen ze elke maand kerststukjes brengen.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  woensdag 10 december 2025 @ 11:14:25 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219455087
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 10:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En zo zie je maar weer hoe belangrijk taal is.
Hoezo broer?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219455196
quote:
80s.gif Op woensdag 10 december 2025 11:14 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hoezo broer?
Hoezo? Dat staat letterlijk onder die zin. Wat jij hebt weggehaald. :{
pi_219455259
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 11:11 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Gister ook een paar kinderen aan de deur die zelfgemaakte kerststukjes voor 2 euro verkochten. Heb ze compleet verrot gescholden en de deur dicht gesmeten, uitschot.

Voor je het weet zit je aan een abonnement vast en komen ze elke maand kerststukjes brengen.
Dat is wel het beste, of van die kinderpostzegels waar Ali B al aan gelikt heeft enzo.

Die kerststukjes kon je vijf jaar terug nog kopen voor 50 cent.
pi_219455265
Remigratie, ja ook 3 generaties later.
  woensdag 10 december 2025 @ 11:49:48 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219455284
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 11:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Hoezo? Dat staat letterlijk onder die zin. Wat jij hebt weggehaald. :{
Ik quote de colporteur :P
pi_219455298
Ah weer het te verwachten type dader zo te zien. Tja, mensen met een migratieachtergrond doen het zichzelf toch echt aan dat negatieve stereotype. Iedere keer opnieuw komen mensen die zich misdragen disproportioneel veel uit die contreien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219455301
Colporteurs zijn toch vaak pedofielen? Ooit eens een podcast over gehoord over zo’n colporteur van de Donald Duck die kinderen ontvoerde, verkrachte en vermoorde.
U MAD?
pi_219456120
Gratis sticker voor jezelf, of je oude moeke.

https://www.gaslicht.com/(...)4&s2m_exaffid=329977
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_219456275
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 11:53 schreef de_boswachter het volgende:
Colporteurs zijn toch vaak pedofielen? Ooit eens een podcast over gehoord over zo’n colporteur van de Donald Duck die kinderen ontvoerde, verkrachte en vermoorde.
Klopt, dat deze:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gerard_Spruit
pi_219456324
quote:

[..]

Gewoon 230 op de deurbel, vonken de kindertjes zo mooi van, echte kerstsfeer krijg je dan. O+ ^O^
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219456354
Nogal racistisch om een stockfoto van een blank persoon te gebruiken.
  woensdag 10 december 2025 @ 14:03:21 #32
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219456624
quote:

[..]

Tuurlijk van die dikkertjes die te lui zijn voor een krantenwijk :Y
pi_219457621
Colporteur is dus een tokkieberoep. FIjn om te weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')