Dat had nou niet gehoeven van mij. En om de vraag van Valencia te beantwoorden. Je hebt daar geen toegang tot omdat het van de Hogeschool en UvA uitgaat en jouw MBO daar dus simpelweg niet bij betrokken is.quote:Ook mbo'ers sporten voortaan met korting bij USC: "Zelfde voordelen als hbo- en wo-studenten"
Na hbo- en wo-studenten kunnen voortaan ook mbo-studenten met korting sporten bij het Universitair Sport Centrum (USC). Verantwoordelijk wethouder Sofyan Mbarki: "Dit is een belangrijke stap in de bevordering van de positie en waardering voor het mbo."
Studenten van alle mbo's in de stad kunnen eerst een aantal maanden gratis sporten bij het USC. Daarna krijgen ze korting op hun sportabonnement. Voor medewerkers van mbo's geldt hetzelfde.
Het aanbod volgt op onvrede van onder andere Jose Alejandro Vargas Valencia, student en lid van de studentenraad bij het ROC van Amsterdam – Flevoland. "Waarom zouden mbo-studenten geen toegang hebben tot dezelfde sportmogelijkheden als studenten van de hogeschool of universiteit?"
"Door mbo-studenten hier te laten sporten krijgen ze dezelfde voordelen tijdens hun studietijd als hbo- en wo-studenten", aldus Mbarki. "Bovendien zorgt het ervoor dat studenten van praktische opleidingen vaker studenten van theoretische opleidingen zullen gaan ontmoeten."
Wat is MBO?quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:07 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dat had nou niet gehoeven van mij. En om de vraag van Valencia te beantwoorden. Je hebt daar geen toegang tot omdat het van de Hogeschool en UvA uitgaat en jouw MBO daar dus simpelweg niet bij betrokken is.
Echt wat een onzin, ik heb daar nog bedrijfsvoetbal gedaan, dat is gewoon gemengt met studenten, alleen betaal je ietsje meer.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:07 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dat had nou niet gehoeven van mij. En om de vraag van Valencia te beantwoorden. Je hebt daar geen toegang tot omdat het van de Hogeschool en UvA uitgaat en jouw MBO daar dus simpelweg niet bij betrokken is.
De bakermat der glazenwassers bij wie je alleen contant kunt afrekenen en daarom in een mercedes rondrijdt terwijl anderen met een studieschuld zitten.quote:
Hilarischquote:Op dinsdag 9 december 2025 15:09 schreef Since2003 het volgende:
[..]
De bakermat der glazenwassers bij wie je alleen contant kunt afrekenen en daarom in een mercedes rondrijdt terwijl anderen met een studieschuld zitten.
En dit natuurlijkquote:Op dinsdag 9 december 2025 11:29 schreef heywoodu het volgende:
Laagdrempeliger toegang tot sport voor meer mensen, sowieso goed nieuws.
Warempel, jij hebt redelijke maatschappelijke punten buiten het Oekraļne topic omquote:Op dinsdag 9 december 2025 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie dat het halsstarrig neerkijken op mbo nog steeds een ding is. Misschien houdt dat een keer op als er geen vaklui zonder wachtlijst te vinden zijn
Oh wacht.
[..]
En dit natuurlijk
omdat mbo’ers het financieel makkelijker hebben tijdens de opleiding.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:03 schreef phpmystyle het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom HBO en WO kortingen krijgen en MBO'ers niet.
Op ze neer kijken doe ik niet. Steker nog, ik denk dat de huidige MBOers wel eens een stuk succesvoller kunnen zijn dan anderen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie dat het halsstarrig neerkijken op mbo nog steeds een ding is. Misschien houdt dat een keer op als er geen vaklui zonder wachtlijst te vinden zijn
Oh wacht.
[..]
En dit natuurlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |