abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219447994
quote:
Ook mbo'ers sporten voortaan met korting bij USC: "Zelfde voordelen als hbo- en wo-studenten"

Na hbo- en wo-studenten kunnen voortaan ook mbo-studenten met korting sporten bij het Universitair Sport Centrum (USC). Verantwoordelijk wethouder Sofyan Mbarki: "Dit is een belangrijke stap in de bevordering van de positie en waardering voor het mbo."

Studenten van alle mbo's in de stad kunnen eerst een aantal maanden gratis sporten bij het USC. Daarna krijgen ze korting op hun sportabonnement. Voor medewerkers van mbo's geldt hetzelfde.

Het aanbod volgt op onvrede van onder andere Jose Alejandro Vargas Valencia, student en lid van de studentenraad bij het ROC van Amsterdam – Flevoland. "Waarom zouden mbo-studenten geen toegang hebben tot dezelfde sportmogelijkheden als studenten van de hogeschool of universiteit?"

"Door mbo-studenten hier te laten sporten krijgen ze dezelfde voordelen tijdens hun studietijd als hbo- en wo-studenten", aldus Mbarki. "Bovendien zorgt het ervoor dat studenten van praktische opleidingen vaker studenten van theoretische opleidingen zullen gaan ontmoeten."
Dat had nou niet gehoeven van mij. En om de vraag van Valencia te beantwoorden. Je hebt daar geen toegang tot omdat het van de Hogeschool en UvA uitgaat en jouw MBO daar dus simpelweg niet bij betrokken is.
  dinsdag 9 december 2025 @ 11:10:18 #2
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219448014
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 december 2025 11:07 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dat had nou niet gehoeven van mij. En om de vraag van Valencia te beantwoorden. Je hebt daar geen toegang tot omdat het van de Hogeschool en UvA uitgaat en jouw MBO daar dus simpelweg niet bij betrokken is.
Wat is MBO?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 december 2025 @ 11:29:10 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_219448172
Laagdrempeliger toegang tot sport voor meer mensen, sowieso goed nieuws.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_219448222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 11:10 schreef xzaz het volgende:

[..]
Wat is MBO?
Middelbaar beroeps onderwijs.
pi_219448243
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 december 2025 11:07 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Echt wat een onzin, ik heb daar nog bedrijfsvoetbal gedaan, dat is gewoon gemengt met studenten, alleen betaal je ietsje meer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 9 december 2025 @ 13:22:12 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219449009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 11:36 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Middelbaar beroeps onderwijs.
Nee. Dat is mbo.
pi_219449724
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 13:22 schreef xzaz het volgende:

[..]
Nee. Dat is mbo.
Oke. Wat is MBO dan?
pi_219449752
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:03 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Oke. Wat is MBO dan?
De bakermat der glazenwassers bij wie je alleen contant kunt afrekenen en daarom in een mercedes rondrijdt terwijl anderen met een studieschuld zitten. :P
pi_219450439
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 15:09 schreef Since2003 het volgende:

[..]
De bakermat der glazenwassers bij wie je alleen contant kunt afrekenen en daarom in een mercedes rondrijdt terwijl anderen met een studieschuld zitten. :P
Hilarisch
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Forum Admin dinsdag 9 december 2025 @ 17:43:59 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219450466
Ik zie dat het halsstarrig neerkijken op mbo nog steeds een ding is. Misschien houdt dat een keer op als er geen vaklui zonder wachtlijst te vinden zijn

Oh wacht.
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2025 11:29 schreef heywoodu het volgende:
Laagdrempeliger toegang tot sport voor meer mensen, sowieso goed nieuws.
En dit natuurlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 9 december 2025 @ 18:03:17 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219450562
Ik snap sowieso niet waarom HBO en WO kortingen krijgen en MBO'ers niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 9 december 2025 @ 18:07:07 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219450579
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie dat het halsstarrig neerkijken op mbo nog steeds een ding is. Misschien houdt dat een keer op als er geen vaklui zonder wachtlijst te vinden zijn

Oh wacht.
[..]
En dit natuurlijk
Warempel, jij hebt redelijke maatschappelijke punten buiten het Oekraļne topic om
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 9 december 2025 @ 18:42:34 #13
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219450809
Als kantoorlul ben ik jaloers op jongeren die de installatietechniek in gaan. Vroeger moest je hoogopgeleid worden maar het echte geld valt daar nu in te verdienen.

Als ik het over kon doen wist ik het wel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 9 december 2025 @ 18:46:38 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219450847
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 december 2025 18:03 schreef phpmystyle het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom HBO en WO kortingen krijgen en MBO'ers niet.
omdat mbo’ers het financieel makkelijker hebben tijdens de opleiding.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219451030
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:

Oh wacht.
[..]
En dit natuurlijk
Op ze neer kijken doe ik niet. Steker nog, ik denk dat de huidige MBOers wel eens een stuk succesvoller kunnen zijn dan anderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')