Altijd weer dezelfde zeiknummersquote:Bohemian Rhapsody van Queen is net als vorig jaar op nummer 1 van de top 10 van de Top 2000 geëindigd. Het is in 27 edities al de 22ste keer dat het nummer uit 1975 de lijst aanvoert.
De Top 2000 wordt jaarlijks tussen kerst en oudjaarsavond afgespeeld op NPO Radio 2. Vanmiddag om 16.00 uur sloot de stembus. Het is voor het eerst dat het nummer Piano Man van Billy Joel op plek twee belandde.
Het Eagles-nummer Hotel California, dat al vaak op 2 eindigde en in 2010 en 2014 zelfs op 1, heeft ook dit jaar een hoge notering met plaats 3. Sinds 2019 was het al niet hoger gekomen.
Luisteraars konden tot vanmiddag stemmen voor de Top 2000. De hele lijst met 2000 liedjes wordt volgende week maandag onthuld.
Comeback
Een opvallende comeback in de top 10 maakt het nummer Radar Love van de Haagse band Golden Earring. In 2021 stond dit lied op plek zes, dit jaar staat het op plek negen. Dat heeft vermoedelijk te maken met bandlid George Kooymans, die dit jaar overleed op 77-jarige leeftijd.
Ook Wish You Were Here van Pink Floyd keert terug in de top 10. Dat lied werd in 2020 voor het laatst door luisteraars bekroond met een top 10-notering.
Verschuivingen
Vorig jaar stond het nummer Better Days van Dermot Kennedy op de zesde plaats van de lijst. Dat had te maken met het overlijden van Eva-Hermans-Kroot, die haar ervaringen met ongeneeslijke longkanker deelde via de Instagrampagina Longeneeslijk en het televisieprogramma Over mijn lijk. Het nummer van Dermot Kennedy was haar lievelingslied, waardoor mensen er als eerbetoon voor stemden. Dit jaar staat het nummer niet meer in de top 10.
Verder zijn er geen opmerkelijke veranderingen in de top van de lijst. Zo staan Fix You van Coldplay, Roller Coaster van Danny Vera net als vorig jaar in de top 10. Datzelfde geldt voor Stairway to heaven van Led Zeppelin en Avond van Boudewijn de Groot. Stairway to heaven heeft in alle 27 edities in de top 10 gestaan.
Dat komt vermoed ik door de preselectie. Je kunt wel nieuwe nummers toevoegen maar dan schijn je door allerhande hoepels te moeten springen. En Coldplay op 4 of zo. Grauwsam!quote:Op maandag 8 december 2025 19:20 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Top2000 is altijd wel leuk maar hoe hoger ze komen in de lijst hoe saaier het is
Wat is er mis met coldplay?quote:Op maandag 8 december 2025 20:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat komt vermoed ik door de preselectie. Je kunt wel nieuwe nummers toevoegen maar dan schijn je door allerhande hoepels te moeten springen. En Coldplay op 4 of zo. Grauwsam!
Moedig dat je dit durft te delen.quote:Op maandag 8 december 2025 20:59 schreef torentje het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video Dat is voor mij de No 1
Alles. Mijn gevoel zegt nep en kitsch. Omhooggevallen mannen met een attitude. Muziek is gevoel en het mijne is zwaar niet compatibel met wat zij doen en deden. Zelfde heb ik met Phil C. en Genesis. Vooral als Phil denkt te moeten gaan zingen.quote:
Nou ja, gewoon smaak. De 1 houdt niet van spruitjes of witlof en ik vind Coldplay de spruitjes of de zure haring in de muziek.quote:Op maandag 8 december 2025 21:20 schreef raptorix het volgende:
Mensen met zonder muzieksmaak![]()
![]()
![]()
Bekijk deze YouTube-video
Niet eens in de top 2000. Pure kitsch en fake. Met zijn warme stem, dat dan weer wel.quote:Op maandag 8 december 2025 21:20 schreef Cupfighter het volgende:
Dat Roller Coaster hoort niet eens in de top 100, vreselijk
Beep beep beep beep beep beep beepquote:Op maandag 8 december 2025 21:20 schreef raptorix het volgende:
Mensen met zonder muzieksmaak![]()
![]()
![]()
Bekijk deze YouTube-video
The Wall is sowieso het geniaalste conceptalbum aller tijden. Ook War of the Worlds trouwens. Die zet ik nog weleens aan in bed als je eigenlijk moet gaan slapen. Het einde wordt niet gehaald wakker maar dat is ook spacen.quote:Op maandag 8 december 2025 21:25 schreef Cupfighter het volgende:
Comfortably Numb van Pink Floyd met het weergaloze gitaarsolo is mijn nummer 1
Alleen rond het hele uur, maar dan meteen minutenlang + nieuws + weer minutenlang.quote:Op maandag 8 december 2025 20:57 schreef RotatoR het volgende:
Top2000 is niet leuk door al die reclames tussen de muziek door. Ieder kwartier ofzo? Je krijgt er ooraids van.
Als je er een topic over opent doe ik meequote:Op maandag 8 december 2025 21:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Tijd voor onze eigen fok2000! En de standaard top 10 uit de top2000 is verboden.
De stem van die kerel is zo misselijkmakend... Dat is jammer, want muzikaal is het soms best tof. Maar dankzij die jankmuil van een zanger gaat het gelijk uit hier.quote:
Waar zullen we dat doen? Gewoon in NWS? Dan kan iedereen meedoen, lekker nummers posten en er samen van genieten.quote:Op maandag 8 december 2025 22:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als je er een topic over opent doe ik mee
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |