Mercedes had bij de introductie van de V6 de overhand.quote:Op maandag 8 december 2025 15:24 schreef Jane het volgende:
Ik ben absoluut geen motor-expert, maar ik ben wel een beetje bang voor een terugkeer naar een tijd waarin er 1 power unit met kop en schouders boven uitsteekt. De ervaring toen was dat een voorsprong op dat vlak eigenlijk door anderen niet in te halen viel.
Het valt me op dat je her en der veel kenners hoort zeggen dat ze blij zijn dat ze van de huidige auto's/regelgeving af zijn, en deels kan ik me er wel in vinden (het formaat vd auto's bijv.), maar toch hebben we gedurende deze regelgeving 3 teams gehad die een periode de snelste auto hadden. Oké, de periode van Ferrari was heel erg kort, maar het valt toch niet te ontkennen dat het de afgelopen jaren mogelijk bleek voor teams om hun auto significant te verbeteren en mee te gaan doen om het podium, zie ook Aston Martin en Williams. Tuurlijk heeft dat ook te maken met de budget cap, maar toch... ook de rijke(re) teams konden Mercedes destijds niet bijbenen tijdens hun dominantie.
Mocht een kenner me hier gerust kunnen stellen wat mijn zorgen over dit issue betreft, dan graag.
Omdat die V8 ook toen al een ouderwetse motor was, die qua werking extreem lijkt op wat er de afgelopen decennia is ontwikkeld en gebruikt in de F1 en andere raceklassen.quote:Op maandag 8 december 2025 16:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Stel je gaat terug naar de introductie van de V8 in 2007 dan zie je niet echt terug dat er één motormerk was die dominant was als ik zo ff kijk. Dus ja het hoeft niet een herhaling te zijn van 2014. Maar het kan.
Alonso straks weer op de radio met een "GP2 engine" maar dan "F2".quote:Op maandag 8 december 2025 15:24 schreef Jane het volgende:
Ik ben absoluut geen motor-expert, maar ik ben wel een beetje bang voor een terugkeer naar een tijd waarin er 1 power unit met kop en schouders boven uitsteekt. De ervaring toen was dat een voorsprong op dat vlak eigenlijk door anderen niet in te halen viel.
Het valt me op dat je her en der veel kenners hoort zeggen dat ze blij zijn dat ze van de huidige auto's/regelgeving af zijn, en deels kan ik me er wel in vinden (het formaat vd auto's bijv.), maar toch hebben we gedurende deze regelgeving 3 teams gehad die een periode de snelste auto hadden. Oké, de periode van Ferrari was heel erg kort, maar het valt toch niet te ontkennen dat het de afgelopen jaren mogelijk bleek voor teams om hun auto significant te verbeteren en mee te gaan doen om het podium, zie ook Aston Martin en Williams. Tuurlijk heeft dat ook te maken met de budget cap, maar toch... ook de rijke(re) teams konden Mercedes destijds niet bijbenen tijdens hun dominantie.
Mocht een kenner me hier gerust kunnen stellen wat mijn zorgen over dit issue betreft, dan graag.
De motorische techniek die we voor '26 gaan zien is min of meer ook al bekend sinds 2014.quote:Op maandag 8 december 2025 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat die V8 ook toen al een ouderwetse motor was, die qua werking extreem lijkt op wat er de afgelopen decennia is ontwikkeld en gebruikt in de F1 en andere raceklassen.
Wat de V6 hybrid bijzonder maakte was de herintroductie van turbo's plus de enorme hoeveelheid elektronica. Dus dat was een totaal andere situatie dan de motoren die daarvoor zijn gebruikt in F1, wat steeds meer een doorontwikkeling was dan een radicaal nieuw begin.
Wel leuke namen voor m'n nieuwe huisdieren, mochten die er ooit komen: Lift & Coastquote:Op woensdag 10 december 2025 22:58 schreef Netsplitter het volgende:
Coasting gaan we veel vaker zien vrees ik.
Aangejaagd door benzinetekort.
Boost is overal en altijd te gebruiken (mits genoeg batterijlading) en overtake is alleen te gebruiken als je binnen de seconde van je voorganger zit bij het enige detectiepunt op het circuit. En dan zal je ook genoeg batterijlading moeten hebben.quote:Op woensdag 17 december 2025 17:57 schreef Parafernalia het volgende:
Ik snap het verschil tussen de boost- en overtakemodus niet?
DRS gaat wel weg maar het gaat niet verdwijnen.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:03 schreef Parafernalia het volgende:
Ik lees dat Drs gaat verdwijnen. Maar eigenlijk verplaatsen ze het, niet? Ze mogen het nu in de bochten aan en uit zetten?
Verwarrend allemaal
Eens. Beetje revamp van de sport. Ik heb er wel zin an.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |