@Mikeytt is geen wetenschapper maar bestuurder van een succesvolle organisatie.quote:Op zondag 7 december 2025 20:33 schreef Watmoetjenou het volgende:
Pas maar op vanaf 1 januari
NWS / Drinkwater opnieuw fors duurder door vervuiling en klimaatverandering
Fors duurder volgens onze wetenschapper @:mikeytt
quote:Op zondag 7 december 2025 20:34 schreef Hetekip het volgende:
[..]
@:mikeytt is geen wetenschapper maar bestuurder van een succesvolle organisatie.
Hoe kan dit dan weer godverdomme, dit maakt me echt piswoestquote:Op zondag 7 december 2025 23:14 schreef JopieKlaassen het volgende:
350 euro voor 40 kuub water? Teh fuck?
Onze vorige jaarrekening was 326 euro voor 138 kuub.
En waarom betaal ik er dan zoveel voor?quote:Op zondag 7 december 2025 22:46 schreef Q.C.Passed het volgende:
Water verbruiken kan helemaal niet. Binnen ons globale ecosysteem is er altijd precies dezelfde hoeveelheid water aanwezig.
Haha, wat denk je nou, dat als je wc doorspoelt het water ineens weg is? Het is geen benzine die je verbruikt. Het is water wat gewoon wegloopt het riool in.
Grappigquote:Op zondag 7 december 2025 19:35 schreef Hyaenidae het volgende:
Zat net eens te kijken naar mijn jaarrekening voor waterverbruik.
Zo'n 350 euro in totaal voor een jaar. Terwijl ik iets van 40 kuub water heb verbruikt.
Nou blijkt een kuub water 1,40 te kosten. Een paar cent meer dan een kuub gas.
Op een koude winterdag jaag er zo 5 tot 10 kuub aan gas doorheen.
Terwijl ik blijkbaar 9 dagen kan doen met 1 kuub water. Gas verbruiken is echt moeilijk veel duurder dan water.
15% van mijn water jaarrekening is voor daadwerkelijk verbruik en de andere 85% zijn vaste leverkosten waar je niet onderuit kan. Mijn goede voornemen is om vanaf volgend jaar dus minimaal het driedubbele aan water te gaan verbruiken want anders is het zonde van mijn dure aansluiting.
Dat kost me nog geen tientje per maand extra terwijl ik het driedubbele aan water kan verspillen. Win-win![]()
![]()
Klacht: altijd voor niks de kraan dichtgedraaid hebben tijdens het tandenpoetsen
Hoe kan het dat het bij mij tyfusveel duurder dan bij iedereen hier in dit zoppik?quote:Op maandag 8 december 2025 19:53 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Grappig
Van mijn jaarrekening (¤110 32m3)
¤50 vastrecht
¤13 Leidingwaterbelasting
¤9 btw
De rest is kosten voor het daadwerkelijke water, ongeveer ¤1 per kuub.
bijna 50% vastrecht
zo'n 20% belasting
Vitrns/Friesland.quote:Op maandag 8 december 2025 21:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoe kan het dat het bij mij tyfusveel duurder dan bij iedereen hier in dit zoppik?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |