Ik werk in de zorg, bij ons roken er een paar, maar de meesten niet.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Het valt je op, omdat je het ziet.
Bij veel bedrijven wordt ergens achteraf buiten gerookt, waar je normaal niet langs wandelt.
Sigaretten of vapes?quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:55 schreef roos94 het volgende:
Weet niet of het je wel eens is opgevallen.
In het gebied waar ik woon, ligt mijn wandelroute langs de achterkant van allemaal winkelpanden.
En elke keer als ik daar loop, zie ik dus groepen (heel jonge) mensen (medewerkers in werkkleding) roken. Het zijn verschillende soorten winkels. Supermarkt, fietsenwinkel, kledingwinkels, drogisterij...
Het roken zou zgn flink afgenomen zijn in NL . Maar hoe zit dat in retail?
Iemand hier ervaring? Rookt winkelpersoneel meer dan andere type werknemers?
Tussen de zeuven en neugen procent inderdaad.quote:
Neequote:Op zaterdag 6 december 2025 13:55 schreef roos94 het volgende:
Weet niet of het je wel eens is opgevallen.
In het gebied waar ik woon, ligt mijn wandelroute langs de achterkant van allemaal winkelpanden.
En elke keer als ik daar loop, zie ik dus groepen (heel jonge) mensen (medewerkers in werkkleding) roken. Het zijn verschillende soorten winkels. Supermarkt, fietsenwinkel, kledingwinkels, drogisterij...
Het roken zou zgn flink afgenomen zijn in NL . Maar hoe zit dat in retail?
Iemand hier ervaring? Rookt winkelpersoneel meer dan andere type werknemers?
Da's natuurlijk bullshit, het zijn jongeren die lang niet allemaal van het VMBO af komen, en alle kanten nog op kunnen. Voor caissière heb je bij veel winkels bijvoorbeeld al een HBO diploma nodig.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:31 schreef Solotovski het volgende:
Is natuurlijk over het algemeen niet het meest snuggere volk, vandaar.
Ja nog ffquote:Op zaterdag 6 december 2025 19:36 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Voor caissière heb je bij veel winkels bijvoorbeeld al een HBO diploma nodig.
Is altijd al zo geweest.quote:Op zondag 7 december 2025 10:15 schreef Seeburg54 het volgende:
Veel twintigers die roken tegenwoordig. Nederland wordt steeds dommer blijkbaar.
Vlieger gaat niet helemaal op.quote:Op zondag 7 december 2025 17:40 schreef paardendokter het volgende:
Laaggeschoolden roken vaak. In winkels werken vaak laaggeschoolden. You do the math....
Hangt er van af of je bij zo'n inklokdebiel bedrijf werkt. Bij mij wordt tijd niet vastgelegd, dus als je even 5 minuten naar buiten wil dan niemand die ernaar kraait.quote:Op maandag 8 december 2025 15:44 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
Als je ziet dat rokers de kans krijgen, om buiten de reguliere pauzes, om hier en daar 5 min. 'paf pauze' te nemen, dan ga je zelf ook 'roken' om extra pauzes te hebben. Zeker vapen maakt dat heel laagdrempelig.
Nu kan je denken ze wachten maar met roken tot de pauze, maar als ze met een chagrijnige kop je klanten wegjagen wegens ontwenningsverschijnselen, dan laat je ze liever even roken buiten pauzes om.
Het valt mij op dat vooral jong personeel in de zorg rookt. Bijna alle stagiaires die bij ons (gehandicaptenzorg) komen roken.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik werk in de zorg, bij ons roken er een paar, maar de meesten niet.
Jonge mensen, die stoppen vanzelf weer als ze ouder worden. Naja, klein deel niet, maar de meeste wel, zoals dat bij iedereen gaat.quote:Op dinsdag 9 december 2025 09:10 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Het valt mij op dat vooral jong personeel in de zorg rookt. Bijna alle stagiaires die bij ons (gehandicaptenzorg) komen roken.
Je doet een opleiding in de zorg en je rookt, voor mij gaat dat niet samen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |