abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219421765
‘Hij was ernstig ondervoed, uitgedroogd, gedesoriënteerd’: man ontsnapt uit hondenhok na maandenlange foltering door echtgenote
Een 47-jarige vrouw uit Grobbendonk is voor de rechtbank verschenen omdat ze haar echtgenoot maandenlang folterde en opsloot in een hondenhok. ‘Op foto’s na de feiten zag de man eruit als een verbrand skelet’, klonk het in de rechtszaal. Het parket eist een celstraf van acht jaar.

De rechtbank in Turnhout, waar de vrouw vandaag moest verschijnen.

De zaak kwam aan het licht op 18 maart, toen de man zwaargewond en uitgehongerd hulp zocht bij buurtbewoners. Hij klopte, blootsvoets en in ondergoed, aan bij een woning in Grobbendonk. Kort voordien was hij ontsnapt uit een hondenhok waar zijn echtgenote hem had opgesloten. Volgens het onderzoek verkeerde het slachtoffer in levensgevaar. “Zijn toestand was kritiek. Hij was ernstig ondervoed, uitgedroogd, gedesoriënteerd en had brandwonden. Als dit nog langer had geduurd, had hij het niet overleefd”, klonk het in de rechtszaal, berichtte Het Laatste Nieuws.

Foto’s in het dossier tonen hoe de man na de maandenlange opsluiting nog maar een schim van zichzelf was. “Op foto’s na de feiten zien we een verbrand skelet. Veel meer bleef er eigenlijk niet meer over van het slachtoffer.”

De verdachte verklaarde aan de hulpdiensten dat haar man depressief was en zichzelf voortdurend verwondde. De hulpdiensten lieten de vrouw plaatsnemen naast haar man in de ziekenwagen. Pas toen een ambulancier opmerkte hoe angstig het slachtoffer reageerde en hoorde hoe zij hem tot stilte maande, werd ze gearresteerd.

Uitwerpselen van zestig chihuahua’s
Uit het onderzoek bleek dat de man stelselmatig werd geslagen met voorwerpen, waaronder keukenmateriaal en meubilair. Hij moest ook dagelijks de uitwerpselen van hun zestig chihuahua’s opruimen met bijtende producten, zonder beschermende kleding. Zijn vrouw verstopte zijn schoenen waardoor hij chemische brandwonden aan de voeten opliep.

Aan bewijsmateriaal was er geen gebrek, de beklaagde zelf zorgde namelijk voor het nodige beeldmateriaal. De vrouw had camera’s geïnstalleerd in het huis om te controleren of hij zijn ‘werk’ goed uitvoerde. Ook werd de man herhaaldelijk opgesloten, in de kelder, in het tuinhuis en meerdere keren in een hondenhok, zonder voldoende eten of drinken.

Veertien dagen voor zijn ontsnapping werd hij met kokend water overgoten nadat twee honden waren overleden, wat volgens de vrouw zijn schuld was. De verdachte filmde meermaals de vernederingen met haar telefoon waarop te horen is hoe ze er zelf om moet lachen. Op andere beelden is te zien hoe het slachtoffer te zwak is om zich aan te kleden.

‘Vervroegde menopauze’
De advocaat van de vrouw, Romy Geysen, stelde dat haar cliënte “diep berouw” toont en wees op psychische problemen, financiële stress en “een vervroegde menopauze”. Volgens de verdediging was er geen sprake van een jaarlange foltering, zoals het openbaar ministerie beweert, maar van ‘slechts’ enkele maanden. De vrouw zat na haar arrestatie drie maanden in voorhechtenis en zou nu “weer normaal functioneren”.

Op het proces nam ze zelf het woord. “Ik was zo moe. Ik kon het niet meer aan en heb dat dan op hem uitgewerkt. Ik besef nu wat ik hem heb aangedaan. Dat had nooit mogen gebeuren”, klinkt het.

Het slachtoffer, bijgestaan door zijn advocaat Freddy Mols, vraagt een voorlopige schadevergoeding van 10.000 euro. Hij zou nog jarenlang therapie nodig hebben en was niet aanwezig op de zitting. De rechtbank spreekt het vonnis uit op 7 januari.

---

Bizar. Hoe kan een vrouw een man zo toetakelen? Was hij gedrogeerd? Mentaal in de war?
pi_219421819
Was een mannen probleem toch :+
pi_219421855
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 03:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
Een vrouw vs hele landen waar vrouwen niet eens geluid mogen maken. Ik weet het wel.

Jullie mogen blij zijn dat we niet massaal wraak nemen tbh.
pi_219421880
Wat een Goofy
  zaterdag 6 december 2025 @ 05:12:34 #5
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_219421882
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 04:29 schreef Ansa het volgende:

[..]
Een vrouw vs hele landen waar vrouwen niet eens geluid mogen maken. Ik weet het wel.

Ja kom dan.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 6 december 2025 @ 05:27:05 #6
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219421884
Mannen als een hond behandelen is een typisch vrouwenprobleem
Want het wetboek ken ik ook
  zaterdag 6 december 2025 @ 05:29:51 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219421885
Raar en triest verhaal. De man had waarschijnlijk geen baan - naast deze hondenbaan - want anders was zoiets toch al lang opgevallen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 6 december 2025 @ 05:31:07 #8
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219421887
Niet kinkshamen
pi_219421889
quote:

[..]

Wat probeer je hier te zeggen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Miss 200.000.000! zaterdag 6 december 2025 @ 05:40:39 #10
367000 roos94
pi_219421890
8 jaar cel voor de belichaming van Satan :')
  zaterdag 6 december 2025 @ 05:56:31 #11
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  zaterdag 6 december 2025 @ 06:32:40 #12
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219421935
quote:

Collectieve erfschuld? 1933-45 belde
  zaterdag 6 december 2025 @ 06:35:47 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219421937
quote:
wees op psychische problemen, financiële stress en “een vervroegde menopauze
Is inderdaad een bijwerking van vervroegde menopauze, de drang om je eigen man op te sluiten en te mishandelen ;(

Schaam je je nou niet als advocaat vraag ik me wel eens af, als je dit soort onzin uitkraamt in een rechtbank?

quote:
De vrouw zat na haar arrestatie drie maanden in voorhechtenis en zou nu “weer normaal functioneren”
Aha, de psychische en financiële problemen waren ineens verdwenen, evenals de menopauze? Wat een wonder zeg _O_
pi_219421942
wat een simp
  zaterdag 6 december 2025 @ 07:04:01 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219421966
Wat een verknipt figuur. Ik hoop een hoge straf en TBS.
Resistance is futile.
  zaterdag 6 december 2025 @ 07:04:41 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219421967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 03:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
'Had hij maar een betere partner moeten uitkiezen'.
Resistance is futile.
  zaterdag 6 december 2025 @ 07:50:47 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219422111
Toxic femininity. Weer een androcide voorkomen.
pi_219422112
quote:

[..]

Haha kut op poten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 6 december 2025 @ 08:27:14 #19
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219422238
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 december 2025 07:04 schreef Seven. het volgende:

[..]
'Had hij maar een betere partner moeten uitkiezen'.
Nou, echt dit dus ja.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 6 december 2025 @ 08:29:32 #20
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219422247
Kijk ze eens grapjes maken. :N Wat nou als de verdachte een moslimman was he, wat dan? Dan zou ik hele andere posts zien hier.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219422264
Dit is geil!
U MAD?
  zaterdag 6 december 2025 @ 08:38:33 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219422275
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 december 2025 07:50 schreef Twiitch het volgende:
Toxic femininity. Weer een androcide voorkomen.
Wijdverbreid probleem dit. Tijd dat vrouwen in actie komen!
Resistance is futile.
pi_219422306
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 03:08 schreef Ansa het volgende:
Het parket eist een celstraf van acht jaar.
Mag de vloer tegenwoordig ook al eisen stellen.
pindazakje
  zaterdag 6 december 2025 @ 08:53:46 #24
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219422318
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 08:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Kijk ze eens grapjes maken. :N Wat nou als de verdachte een moslimman was he, wat dan? Dan zou ik hele andere posts zien hier.
Dan was het een homoseksuele moslimman.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219422331
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 03:08 schreef Ansa het volgende:
‘Hij was ernstig ondervoed, uitgedroogd, gedesoriënteerd’: man ontsnapt uit hondenhok na maandenlange foltering door echtgenote
Een 47-jarige vrouw uit Grobbendonk is voor de rechtbank verschenen omdat ze haar echtgenoot maandenlang folterde en opsloot in een hondenhok. ‘Op foto’s na de feiten zag de man eruit als een verbrand skelet’, klonk het in de rechtszaal. Het parket eist een celstraf van acht jaar.

De zaak kwam aan het licht op 18 maart, toen de man zwaargewond en uitgehongerd hulp zocht bij buurtbewoners. Hij klopte, blootsvoets en in ondergoed, aan bij een woning in Grobbendonk. Kort voordien was hij ontsnapt uit een hondenhok waar zijn echtgenote hem had opgesloten. Volgens het onderzoek verkeerde het slachtoffer in levensgevaar. “Zijn toestand was kritiek. Hij was ernstig ondervoed, uitgedroogd, gedesoriënteerd en had brandwonden. Als dit nog langer had geduurd, had hij het niet overleefd”, klonk het in de rechtszaal, berichtte Het Laatste Nieuws.

Foto’s in het dossier tonen hoe de man na de maandenlange opsluiting nog maar een schim van zichzelf was. “Op foto’s na de feiten zien we een verbrand skelet. Veel meer bleef er eigenlijk niet meer over van het slachtoffer.”

De verdachte verklaarde aan de hulpdiensten dat haar man depressief was en zichzelf voortdurend verwondde. De hulpdiensten lieten de vrouw plaatsnemen naast haar man in de ziekenwagen. Pas toen een ambulancier opmerkte hoe angstig het slachtoffer reageerde en hoorde hoe zij hem tot stilte maande, werd ze gearresteerd.

Uitwerpselen van zestig chihuahua’s
Uit het onderzoek bleek dat de man stelselmatig werd geslagen met voorwerpen, waaronder keukenmateriaal en meubilair. Hij moest ook dagelijks de uitwerpselen van hun zestig chihuahua’s opruimen met bijtende producten, zonder beschermende kleding. Zijn vrouw verstopte zijn schoenen waardoor hij chemische brandwonden aan de voeten opliep.

Aan bewijsmateriaal was er geen gebrek, de beklaagde zelf zorgde namelijk voor het nodige beeldmateriaal. De vrouw had camera’s geïnstalleerd in het huis om te controleren of hij zijn ‘werk’ goed uitvoerde. Ook werd de man herhaaldelijk opgesloten, in de kelder, in het tuinhuis en meerdere keren in een hondenhok, zonder voldoende eten of drinken.

Veertien dagen voor zijn ontsnapping werd hij met kokend water overgoten nadat twee honden waren overleden, wat volgens de vrouw zijn schuld was. De verdachte filmde meermaals de vernederingen met haar telefoon waarop te horen is hoe ze er zelf om moet lachen. Op andere beelden is te zien hoe het slachtoffer te zwak is om zich aan te kleden.

‘Vervroegde menopauze’
De advocaat van de vrouw, Romy Geysen, stelde dat haar cliënte “diep berouw” toont en wees op psychische problemen, financiële stress en “een vervroegde menopauze”. Volgens de verdediging was er geen sprake van een jaarlange foltering, zoals het openbaar ministerie beweert, maar van ‘slechts’ enkele maanden. De vrouw zat na haar arrestatie drie maanden in voorhechtenis en zou nu “weer normaal functioneren”.

Op het proces nam ze zelf het woord. “Ik was zo moe. Ik kon het niet meer aan en heb dat dan op hem uitgewerkt. Ik besef nu wat ik hem heb aangedaan. Dat had nooit mogen gebeuren”, klinkt het.

Het slachtoffer, bijgestaan door zijn advocaat Freddy Mols, vraagt een voorlopige schadevergoeding van 10.000 euro. Hij zou nog jarenlang therapie nodig hebben en was niet aanwezig op de zitting. De rechtbank spreekt het vonnis uit op 7 januari.

---

Bizar. Hoe kan een vrouw een man zo toetakelen? Was hij gedrogeerd? Mentaal in de war?
Ik kan alleen maar gokken, maar ik denk niet dat hij op de één op andere dag in een hondenhok zat. Zoiets gaat vaak geleidelijk, net zoals mishandelingen bij vrouwen.

Ik hoop dat deze man er ooit nog geestelijk bovenop komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')