abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2025 @ 23:17:02 #101
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219421074
Ik vraag me eigenlijk af wat maakt dat Corné tot dit soort acties overgaat? Immers dit is eigenlijk zeg maar de tweede keer dat we dit zien, en blijkbaar is er dus sprake van een soort patroon.

Ik wil niet invullen (maar ik doe het toch) maar op mij komt dit over als een soort overcompensatie van zijn jeugd. Zijn jeugd was onveilig, met misbruik, zowel sexueel, lichamelijk alsook psychisch. En op de een of andere manier lijkt het erop dat hij met zo'n fysieke gijzeling controle neemt over de situatie en dat hem dat ook dat gevoel van controle en veiligheid oplevert.

Hij heeft op dat moment de touwtjes in handen en dan wordt er wel naar hem geluisterd, en wordt hij ook serieus genomen; want dat is in zijn jeugd blijkbaar nooit gebeurd.

En een psychiatrische afdeling of een gevangenisregime is ook niet de meest veilige situatie om in te verkeren voor kwetsbare mensen/patienten, dus daar wordt je fullblown getriggerd en dan gaat hij blijkbaar dit escape- en voor hem eigenlijk overlevingsgedrag vertonen. Als alles hem te veel wordt pakt hij de controle en gijzelt en bedreigt hij dan iemand om zo weer controle controle te krijgen over een voor hem intens bedreigende situatie.

Best wel sneu voor Corné en ik hoop dat hij nog mensen tegenkomt op zijn pad die hem daar echt bij kunnen helpen, want de meeste psychologen van justitie zijn voornamelijk gericht op het voorkomen van recidive en niet van jouw trauma's of welzijn.

Zet hem op Corné. Ik hoop echt dat je dit uiteindelijk voor jezelf kunt oplossen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 05-12-2025 23:23:36 ]
  vrijdag 5 december 2025 @ 23:25:22 #102
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219421110
En ik heb het niet helemaal gevolgd, maar ze hebben de situatie nu toch wel weer onder controle denk ik?
  Spellchecker zaterdag 6 december 2025 @ 10:25:13 #103
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219422872
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 23:25 schreef Tengano het volgende:
En ik heb het niet helemaal gevolgd, maar ze hebben de situatie nu toch wel weer onder controle denk ik?
:')
pi_219422897
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 23:17 schreef Tengano het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af wat maakt dat Corné tot dit soort acties overgaat? Immers dit is eigenlijk zeg maar de tweede keer dat we dit zien, en blijkbaar is er dus sprake van een soort patroon.

Het geflikker met steeds weer andere medicatie zal ook wel een rol spelen.
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_219442202
Corné H. in afzondering na gijzeling in gevangenis Vught, disciplinaire straf gekregen

Vught- Corné H., de man die wordt verdacht van het gijzelen van drie medewerkers in de gevangenis in Vught op vrijdag, zit in die gevangenis in afzondering. Dat zegt zijn advocaat Petra Breukink. Zij zegt verder dat Corné H. een disciplinaire straf heeft gekregen.

Breukink zegt dat mensen met een tbs-oplegging in een „therapeutisch klimaat” horen te zitten. „Dus niet in een gevangenis.
Er is een grote groep gedetineerden die als tbs-passant vastzit en die heel snel behandeling nodig heeft. Als een situatie uitzichtloos is, kan dat problematiek triggeren.”

Corné H. kreeg een jaar geleden negen maanden cel en tbs voor een urenlange gijzeling in een café in Ede. Een psycholoog en psychiater stelden destijds vast dat die actie een schreeuw om hulp was.

Corné H. in afwachting van tbs-behandeling
De advocaat van H. bevestigde eerder al dat haar cliënt in afwachting van zijn tbs-behandeling in de gevangenis in Vught zit.

Steeds meer veroordeelden moeten wachten op een plek in een tbs-kliniek, maakte het ministerie van Justitie en Veiligheid vorige week bekend. Het ministerie wil uitbreiden met tweehonderd extra tbs-plekken tussen nu en 2030. Dat moet de doorstroom van gevangenissen naar tbs-klinieken verbeteren.

Corné H. niet voorgeleid
Het OM meldt dat Corné H. niet wordt voorgeleid, omdat hij al vastzit. Onder meer met camerabeelden en gesprekken met mensen in de gevangenis wordt onderzocht wat zich afgelopen vrijdag precies heeft voorgedaan, aldus een woordvoerder.

Op basis van het eindrapport neemt de officier van justitie een besluit over de vervolging van Corné H. „Het moet niet zo zijn dat gevangenen alles kunnen doen, omdat ze toch al vastzitten”, zegt de woordvoerder.
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')