Nou, nou.quote:Op woensdag 3 december 2025 17:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Slavernijverleden uit intussen lang vervlogen tijden is voor sommige beroepsslachtoffers een mooie schaamlap om zelf geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen in het leven.
Ah je loopt te trollen en/of ze ziet je vliegen.quote:Op woensdag 3 december 2025 17:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Emotionele post.
Er staat de witte hetero man nog heel wat te wachten met dit soort fanatisme wat broeit.
Meltdown.quote:Op woensdag 3 december 2025 19:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah je loopt te trollen en/of ze ziet je vliegen.
Kun je ook een zinnig constructief gesprek aangaan? Of vind je het vooral leuk lekker zo veel mogelijk onzin uit te kramen om daarna te gaan roepen "haha triggered!" Hoe oud ben je nu? 12?
Om even terug te komen op jouw vorige post:quote:Op woensdag 3 december 2025 20:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Meltdown.
Haal even een frisse neus, loop een rondje.
quote:Op woensdag 3 december 2025 21:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Om even terug te komen op jouw vorige post:
Met dit soort postgedrag, wanneer dergelijk gedrag de norm wordt in de samenleving (en je ziet vandaag de dag al een verschuiving) dan staat jou en de blanke heteroman inderdaad nog wat te wachten ja.
En niet alleen de blanke heteroman, maar iedereen. Want een samenleving waar de meerderheid ipv een inhoudelijke discussie, puur troll-antwoorden loopt te geven, daar zal uiteindelijk niemand wat mee opschieten.
Wat dat betreft is dergelijk gedrag m.i. net zo schadelijk voor het publiek debat als woke en extreem-conservatieve mond-snoerders die mensen met de "verkeerde mening" het zwijgen proberen op te leggen.
Het lijkt mij vrij logisch dat we ons meer richten op zaken die iets met ons (land) te maken hebben. Zie ook WOII tov andere oorlogen.quote:Op woensdag 3 december 2025 13:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie heeft het over de geschiedenis herschrijven of de ernst van de verschrikkingen uit die tijd te bagatelliseren? Niemand. Als je denkt dat ik dit zou doen, heb je mijn pohi overduidelijk niet goed bijgehouden.
Ik geef aan dat binnen bepaalde Westerse contreien er een hysterisch schuldcomplex is ontstaan over deze verschrikkingen, dit terwijl niemand die nu leeft daar schuldig aan is en ook dat slavernij gereduceerd wordt tot de transatlantische slavernij.
Schuldigen en echte slachtoffera aanwijzen binnen de hedendaagse bevolking slaat idd nergens op. De slachtofferrol maakt mensen alleen maar zwakker.quote:Dit is in beide gevallen simpelweg feitelijk. Anno 2025 heeft niemand echter aan allerlei excuses (waarmee wel degelijk mensen die nu leven verantwoordelijk worden gehouden), laat staan dat er idioterie zoals 'herstelbetalingen' nodig zijn.
Die erkenning is er natuurlijk al lang.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:23 schreef KreKkeR het volgende:
Erkenning daarentegen is wel goed, als in: wat uit naam van de staat is gedaan is verkeerd en iets waar we van moeten leren. Maar laten we ons nu vooral focussen op het opbouwen van een goede gezonde band.
Hangt er natuurlijk vanaf wie je bedoelt met dat volk. De schreeuwlelijkerds (belangengroepen) soms gesteund door een politicus, of de gemiddelde burger.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat volk wil helemaal geen band mk, ze willen vooral geld - heel veel gratis geld waar ze geen flikker voor hoeven te doen. En wappie koning pils staat erbij en doet lekker mee 🤪
Nou ja, het gaat hier niet om Surinamers in Nederland he. Het gaat hier om het eerste bezoek van het koningshuis aan Suriname, sinds als ik me niet vergis, 1978.quote:Op donderdag 4 december 2025 00:14 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Die erkenning is er natuurlijk al lang.
Dit heeft maar één doel. Die excuses zijn voor de bühne en zal ze een rotzorg zijn. Geld willen ze zien. En hier trappen ze er keihard in.
Zeker.quote:Op donderdag 4 december 2025 08:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk vanaf wie je bedoelt met dat volk. De schreeuwlelijkerds (belangengroepen) soms gesteund door een politicus, of de gemiddelde burger.
Mbt herstelbetalingen las ik paar kaar terug resultaten van een enquête waaruit bleek de meerderheid hier helemaal geen behoefte aan had.
Probleem van veel media en politiek is dat ze inzoomen op schreeuwlelijkerds en deze een platform geven. Dat is hoe deze schreeuwlelijkerds hun zin doordrammen. En de gemiddelde burger, die doorgaans gewoon zonder al te veel gezeik z'n leven wil leiden, wordt er op aangekeken. Dit soort zaken zorgen uiteindelijk alleen maar tussen onterechte slechtere verhoudingen tussen groepen aangezien er op basis van geschreeuw van belangengroepen, een vals beeld wordt geschetst.
Ja, helemaal eensquote:Op donderdag 4 december 2025 09:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat hier niet om Surinamers in Nederland he. Het gaat hier om het eerste bezoek van het koningshuis aan Suriname, sinds als ik me niet vergis, 1978.
Dus ik denk eigenlijk dat dit de eerste officiele "erkenning" is in het betreffende land zelf.
Het financiële aspect is natuurlijk kul. Ook zou het m.i. eerder moeten gaan om erkenning mbt het veroorzaakte leed, dus ook de indianen etc. Al zou ik persoonlijk niet voor excuses gaan, maar voor erkenning v/h leed wat vanuit de staat werd gesteund. Excuses maakt het meteen zo persoonlijk en dat zou het dus niet moeten zijn.
Ik snap het ook niet echt.quote:Op donderdag 4 december 2025 09:58 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Zeker.
Maar al heeft die meerderheid geen behoefte aan herstelbetalingen.. Alsnog gaan er tientallen miljoenen naartoe voor iets wat honderden jaren geleden gebeurd is en waar niemand heden daags nog verantwoordelijk voor is.
Ik kan er met de pet niet bij.
Die krijgt een uitkering hèquote:Op donderdag 4 december 2025 12:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet echt.
En iedere belastingbetaler in Nederland betaalt hieraan mee. Dus ook de Nederlanders van Surinaamse afkomst![]()
Betaalt de koning eigenlijk belasting?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |