Wist niet dat die check zo ging. Wij hosten extern maar teamviewer werkt nog steeds niet, en dan zijn we nog publieke sector ook.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:44 schreef Watuntrik het volgende:
Let wel, zit jezelf achter een professioneel geregistreerde domeinnaam bv. op je werk, dan gaat het niet gratis lukken. Maar van thuis naar thuis computer is gratis.
Niets met website hosting van doen maar als je achter een domain controller bevindt. Dan ga je dus bv. via de ISA server naar buiten met een IP gekoppeld aan de domeinnaam van het bedrijf of onderneming. Dan pikt Teamveiwer dit op dat het niet vanaf een persoonlijk thuis IP komt acht het een professionele sessie en blokkeert de verbinding en vraagt naar licentie. Domein naam staat altijd via ISP geregistreerd op het externe netwerk zal ook wel via de DNS records gaan denk ik? Althans kan me nog wel iets van herinneren toen ik nog virtueel met Domain controller en Active Directory speelde met fictieve domeinnaam en de waarschuwing kreeg om die niet thuis aan het internet te hangen omdat de provider je dan mogelijk je verbinding eruit gooit omdat ze een niet geregistreerd rouge domain oppikken van huis tuin en keuken IP. Met een hoop goede om dat te herstellen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wist niet dat die check zo ging. Wij hosten extern maar teamviewer werkt nog steeds niet, en dan zijn we nog publieke sector ook.
Even snel googlend leert me dat het zeker niet op basis van DNS is waar je website gehost wordt (wie host er uberhaupt nog intern) maar op basis van hun eigen algoritmes etc.
Lijkt me allemaal vrij sterk dat zoiets zo gaat.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:45 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Niets met website hosting van doen maar als je achter een domain controller bevindt. Dan ga je dus bv. via de ISA server naar buiten met een IP gekoppeld aan de domeinnaam van het bedrijf of onderneming. Dan pikt Teamveiwer dit op dat het niet vanaf een persoonlijk thuis IP komt acht het een professionele sessie en blokkeert de verbinding en vraagt naar licentie. Domein naam staat altijd via ISP geregistreerd op het externe netwerk zal ook wel via de DNS records gaan denk ik? Althans kan me nog wel iets van herinneren toen ik nog virtueel met Domain controller en Active Directory speelde met fictieve domeinnaam en de waarschuwing kreeg om die niet thuis aan het internet te hangen omdat de provider je dan mogelijk je verbinding eruit gooit omdat ze een niet geregistreerd rouge domain oppikken van huis tuin en keuken IP. Met een hoop goede om dat te herstellen.
Volgens mij zit het verschil of je een home of proffesional versie van windows hebt, een home versie kan geen domain joinen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 22:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Lijkt me allemaal vrij sterk dat zoiets zo gaat.
Want dat zou inhouden dat het met een werk pc thuis wel zou werken.
En trouwens ISA server. Hou oud is dat inmiddels wel niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |