abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219389652
Hoi,

mijn ouders zijn op leeftijd, maar doen nog best wat met de computer. Dat lukt niet altijd even goed en vanavond belden ze; het duurde even voordat ik door had waar ze ergens zaten en het helpt bijvoorbeeld helemaal niet dat met Windows 11 (net een nieuwe laptop voor ze geïnstalleerd) alles icoontjes was geworden en er weer anders uit zag dan Windows 10, dus leg het dan maar eens uit. Zoveel mogelijk terug laten lijken op Windows 10, maar gaat toch niet helemaal. En ze wonen op een aardige afstand, dus even langs gaan om het voor te doen duurt te lang.
Anyway: het zou een stuk makkelijker zijn als ik mee kon kijken en even iets voor doen. Wat is de handigste remote desktop app om dit te doen? Ik wil gewoon iets aan klikken, dat er iets op hun scherm verschijnt dat ze accepteren en dat ik dan alles kan doen: aanklikken, typen etc, alsof ik achter hun PC zit.
Als ik google dan vind ik genoeg sites die aanraders hebben, maar dat lijkt allemaal geënt op power users die virtuele desktops draaien, werken vanuit huis op een fysieke PC op kantoor.

Maar ik zoek er eentje die voor mensen van rond de 80 te begrijpen is... Wie heeft ervaring?
Da gao nie nou!
pi_219389665
pi_219389881
Quick assist inderdaad. Maar dan moet je ze nog wel telefonisch begeleiden met het intypen van een wachtwoord en jou de bediening geven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_219389967
Anydesk.. eenmalig installeren zodat ze een icoontje kunnen aanklikken.. en dan gaan, hoef je ook geen microsoft account te hebben
pi_219393114
https://www.teamviewer.co(...)ith-license-options/

Je kunt het ook als service installeren op de cliënt pc. Wanneer deze dan online is kun je de pc met één klik overnemen zonder enige inbreng of toestemming van de ander. Wel even auto update configureren om de cliënt up to date te houden met de laatste nieuwe versies. Zo hoeven de oldtimers niets te doen en niets te onthouden en jij niets uit te leggen. Ze hoeven alleen maar te vragen kijk even mee...

Gratis voor persoonlijk gebruik.

Let wel, zit jezelf achter een professioneel geregistreerde domeinnaam bv. op je werk, dan gaat het niet gratis lukken. Maar van thuis naar thuis computer is gratis.
  dinsdag 2 december 2025 @ 12:19:54 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219393367
Quick Assist gebruikten we hier op het werk ook tot op een gegeven moment geen sessie meer werkte. Google gaf aan dat dat een breed probleem is. Remote Help schijnt de opvolger van QA te zijn en MS ziet liever dat je daarop overstapt, zeker als je InTune gebruikt maar daar is hier geen sprake van.

Het invullen van wachtwoorden i.c.m UAC is evt aan te passen via registersleutel maar het is wel een veiligheidsrisico, daarom werkt het standaard niet.

Google Remote Desktop bestaat ook , ziet er goed uit, maar zelf geen ervaringen mee.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 2 december 2025 @ 12:21:08 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219393375
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:44 schreef Watuntrik het volgende:
Let wel, zit jezelf achter een professioneel geregistreerde domeinnaam bv. op je werk, dan gaat het niet gratis lukken. Maar van thuis naar thuis computer is gratis.
Wist niet dat die check zo ging. Wij hosten extern maar teamviewer werkt nog steeds niet, en dan zijn we nog publieke sector ook.

Even snel googlend leert me dat het zeker niet op basis van DNS is waar je website gehost wordt (wie host er uberhaupt nog intern) maar op basis van hun eigen algoritmes etc.
pi_219394320
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:21 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wist niet dat die check zo ging. Wij hosten extern maar teamviewer werkt nog steeds niet, en dan zijn we nog publieke sector ook.

Even snel googlend leert me dat het zeker niet op basis van DNS is waar je website gehost wordt (wie host er uberhaupt nog intern) maar op basis van hun eigen algoritmes etc.
Niets met website hosting van doen maar als je achter een domain controller bevindt. Dan ga je dus bv. via de ISA server naar buiten met een IP gekoppeld aan de domeinnaam van het bedrijf of onderneming. Dan pikt Teamveiwer dit op dat het niet vanaf een persoonlijk thuis IP komt acht het een professionele sessie en blokkeert de verbinding en vraagt naar licentie. Domein naam staat altijd via ISP geregistreerd op het externe netwerk zal ook wel via de DNS records gaan denk ik? Althans kan me nog wel iets van herinneren toen ik nog virtueel met Domain controller en Active Directory speelde met fictieve domeinnaam en de waarschuwing kreeg om die niet thuis aan het internet te hangen omdat de provider je dan mogelijk je verbinding eruit gooit omdat ze een niet geregistreerd rouge domain oppikken van huis tuin en keuken IP. Met een hoop goede om dat te herstellen.
pi_219397577
Kijk, dat zijn prima tips, dank je wel!
Quick Assist, AnyDesk, teamviewer. Check.
Da gao nie nou!
  dinsdag 2 december 2025 @ 22:01:03 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219397820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:45 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Niets met website hosting van doen maar als je achter een domain controller bevindt. Dan ga je dus bv. via de ISA server naar buiten met een IP gekoppeld aan de domeinnaam van het bedrijf of onderneming. Dan pikt Teamveiwer dit op dat het niet vanaf een persoonlijk thuis IP komt acht het een professionele sessie en blokkeert de verbinding en vraagt naar licentie. Domein naam staat altijd via ISP geregistreerd op het externe netwerk zal ook wel via de DNS records gaan denk ik? Althans kan me nog wel iets van herinneren toen ik nog virtueel met Domain controller en Active Directory speelde met fictieve domeinnaam en de waarschuwing kreeg om die niet thuis aan het internet te hangen omdat de provider je dan mogelijk je verbinding eruit gooit omdat ze een niet geregistreerd rouge domain oppikken van huis tuin en keuken IP. Met een hoop goede om dat te herstellen.
Lijkt me allemaal vrij sterk dat zoiets zo gaat.
Want dat zou inhouden dat het met een werk pc thuis wel zou werken.

En trouwens ISA server. Hou oud is dat inmiddels wel niet.
pi_219462218
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:01 schreef Gunner het volgende:

[..]
Lijkt me allemaal vrij sterk dat zoiets zo gaat.
Want dat zou inhouden dat het met een werk pc thuis wel zou werken.

En trouwens ISA server. Hou oud is dat inmiddels wel niet.
Volgens mij zit het verschil of je een home of proffesional versie van windows hebt, een home versie kan geen domain joinen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')