Ik wil graag een tweede buitenkraan op de voorgevel installeren.
De Uitdagingen:
Leiding Tracé en Isolatie: De vloer is geïsoleerd met PUR-schuim, wat betekent dat de bestaande waterleiding (die ik wel eenvoudig kan traceren) nu niet zichtbaar is.
Bevestiging van de Leiding: Hoe kan ik de nieuwe leiding het beste bevestigen in de kruipruimte, aangezien overal een laag PUR-isolatie tegenaan zit? Moet ik hiervoor de PUR deels verwijderen?
Waterdichte Muurdoorvoer: Het lijkt me dat het niet mogelijk is om de leiding via de spouw naar buiten te brengen, gezien de isolatie.
Voorgestelde Oplossing voor Doorvoer: Mijn plan is om een lange boor te gebruiken om schuin door de gevel naar buiten te boren. Vervolgens zou ik een stuk leiding omhoog leiden naar de kraanlocatie en de opening daarna goed afkitten voor een waterdichte afsluiting.
Ik heb al geprobeerd om informatie over deze specifieke situatie (PUR-isolatie in combinatie met nieuwe leiding aanleggen) online te vinden, maar dat is helaas niet gelukt.
Graag advies over met name de bevestiging van de leiding aan de PUR-laag en de optimale, waterdichte doorvoer door de voorgevel.dank u.