Groot respect :-)quote:Op woensdag 3 december 2025 03:16 schreef -Deluzion- het volgende:
1 x per dag, zo’n 30 seconden, nooit gaatjes gehad.
Flossen, nooit.
Ik heb weinig eigenwaarde, dus ik doe alleen wat noodzakelijk is. Ik heb een supersterk lichaam, maar een zwakke geest.
Ik stink nooit uit m’n mond, net nog met mijn mond in m’n hand geblazen en ik ruik niks.
Zoals het hoort.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:09 schreef EsserS het volgende:
2x per dag elektrisch poetsen. Ragers, 1x per dag.
Er was hier laatst op de regionale zender een kort filmpje waarbij mensen op straat werden gevraagd wanneer ze voor het laatst naar de tandarts waren geweest. Ik vond het schrikbarend hoeveel mensen jaren geleden zeiden.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zoals het hoort.
Ongelooflijk hoeveel mensen hun gebit verwaarlozen..
Hangt vooral veel van genetica af. De één heeft nooit gaatjes en de ander wél ook al poetst diegene 2-3 keer per dag.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zoals het hoort.
helpt niet mee dat dat niet gewoon vergoed wordt door de basisverzekeringquote:Op maandag 19 januari 2026 21:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Er was hier laatst op de regionale zender een kort filmpje waarbij mensen op straat werden gevraagd wanneer ze voor het laatst naar de tandarts waren geweest. Ik vond het schrikbarend hoeveel mensen jaren geleden zeiden.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet echt een idee heb wat het kost. Ik heb al jaren een aanvullende tandartsverzekering en die vergoedt een hoop. Zit er wel aan te denken om ermee te stoppen aangezien de verzekering aardig wat geld is elke maand.quote:Op zondag 1 februari 2026 00:15 schreef mschol het volgende:
[..]
helpt niet mee dat dat niet gewoon vergoed wordt door de basisverzekering
een simpele controle en tandsteen verwijderen en je bent 100 a 200 euro kwijt![]()
oh wee als er wat mis is, dan mag je een nier verkopen.
en de aanvullende tandarts verzekeringen dekken het meeste niet of tot een erg laag bedrag
Lief dagboek….quote:Op woensdag 3 december 2025 03:44 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Over een paar jaar ben ik 50, en ik verwacht dat ik dan nog steeds al mijn tanden en kiezen heb, verder heb ik zelden ontstoken tandvlees. Ik heb daar gewoon geen aanleg voor. Ik ben nu pakweg 25 - 30 jaar kluizenaar en ik vermoed dat mijn lichaam een super weerstand heeft opgebouwd. Ik voel mij vaak schuldig dat ik zoveel roofbouw pleeg op mijn arme lichaam, maar daardoor is mijn lichaam juist sterker geworden omdat ik mij constant in de survival modus bevind.
Ik ben anders nooit ziek, terwijl mijn leefgewoontes niet al te best zijn, dus ik heb een sterk lichaam en goede afweer.quote:Op donderdag 5 februari 2026 00:39 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Lief dagboek….
Je ruikt het zelf niet als je uit je bek stinkt. Dus jouw hele verhaal kan zo de kliko in. En door slecht voor jezelf te zorgen krijg je geen goede weerstand.
Sjongejonge droeftoeter.
Gast overal waar ik jou tegenkom op Fok! ben je altijd maar zielig aan het doen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 23:25 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ben anders nooit ziek, terwijl mijn leefgewoontes niet al te best zijn, dus ik heb een sterk lichaam en goede afweer.
Nog even je gal spuwen voordat je op anoniem gaat, zo te lezen.
Er zijn ook mensen die geluk hebben met hun gebit, dat is mijn geval zo. Minimaal onderhoud, maar toch nooit gaatjes, en amper slijtage.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zoals het hoort.
Mwah, dat valt best mee. Ik lees een hoop projectie en frustratie. Maak je toch niet zo druk captain, het leven is in een flits voorbij.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:42 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Gast overal waar ik jou tegenkom op Fok! ben je altijd maar zielig aan het doen.
Blijkbaar vindt je het heel comfortabel in je slachtofferrol. Maar ik vind je een nogal vermoeiende droeftoeter.
Geloof je in sprookjes?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:38 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die geluk hebben met hun gebit, dat is mijn geval zo.
Dat is geen sprookje hoor, dat is gewoon genetica. De één heeft nu eenmaal sterker glazuur, ander speeksel en een andere bacteriemix in de mond dan de ander.quote:
Als ik met 1 keer per dag poetsen en nooit flossen op mijn 44e 0 gaatjes heb, geldt dat als verwaarlozing van mijn gebit?quote:Op maandag 19 januari 2026 21:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zoals het hoort.
Je moet jezelf niet als maatstaf nemen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 00:39 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Lief dagboek….
Je ruikt het zelf niet als je uit je bek stinkt. Dus jouw hele verhaal kan zo de kliko in. En door slecht voor jezelf te zorgen krijg je geen goede weerstand.
Sjongejonge droeftoeter.
Leefstijl speelt ook een enorme rol. Als je nauwelijks geraffineerde suikers consumeert gaat je gebit aanzienlijk langer mee.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:38 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die geluk hebben met hun gebit, dat is mijn geval zo. Minimaal onderhoud, maar toch nooit gaatjes, en amper slijtage.
Bij mij begonnen de gaatjes pas toen ik het ouderlijk huis had verlaten. Lessons had to be learned!quote:Op vrijdag 27 februari 2026 14:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als ik met 1 keer per dag poetsen en nooit flossen op mijn 44e 0 gaatjes heb, geldt dat als verwaarlozing van mijn gebit?
Ik neem aan, en hoop, dat dat ruim voor je 44e was.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 15:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Bij mij begonnen de gaatjes pas toen ik het ouderlijk huis had verlaten. Lessons had to be learned!
Aangeraden wordt 2 minuten, 6 uur lang poetsen is wel erg overdreven.quote:Op woensdag 3 december 2025 12:35 schreef Marsenal het volgende:
Vanmorgen weer gepoetst!
Was vroeg, 6 uur, dus niet te lang over gedaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |