Assen bukt al langer onder Syrische jeugdbendes die vooralsnog vrij spel krijgen van de gemeente. De achteruitgang is merkbaar en volledig toe te rekenen aan het dramatische linkse asielbeleid van de afgelopen jaren. Niet alleen in Assen speelt dit, ook in Groningen en Emmen terroriseren Syrische knuppeltjes op hun fatbikes de binnensteden.quote:"Er is niets zinlozer dan dit geweld", zei de rechter over twee steek- en vechtpartijen in de binnenstad van Assen in maart en mei. Tegen een 18-jarige Syrische man is voor zijn aandeel 365 dagen jeugddetentie geëist, waarvan 150 dagen voorwaardelijk. De officier van justitie vindt dat de tiener zich moet laten behandelen.
De verdachte werd begin dit jaar, kort na zijn komst in Nederland, weggestuurd uit de asielopvang. Hij had verzuimd zich te melden. Hij leefde sindsdien op straat. Om toch aan geld te komen stal hij in januari en februari uit een parfumeriezaak flesjes parfum. Hij wilde die op straat verkopen, zei hij tegen de rechter. De diefstallen waren op beeld vastgelegd. De tiener heeft die diefstallen bekend.
Bekogeld
In een rap tempo ging het van kwaad tot erger, schetste de officier van justitie. Op 12 maart liep hij met drie vrienden een café op het Stationsplein in Assen binnen. "Wat zit je mij aan te kijken", zou de verdachte tegen een 24-jarige man hebben geroepen.
Het slachtoffer kreeg een stoel naar zich toegegooid. Terwijl hij het café uitrende werd hij bekogeld met een vaas en een baksteen. Buiten werd de twintiger door de verdachte en zijn vrienden geslagen en getrapt.
Onder invloed
De officier van justitie vindt openlijke geweldpleging bewezen. De verdachte was op dat moment onder invloed van xtc, bekende hij. "Daarvan krijg ik stress en zoek ik ruzie". Op 19 mei ging het opnieuw mis. "Deze keer was het wel vijftien man tegen vier. Geen eerlijke verdeling", zei de rechter.
De verdachte stak een vluchtende man met een mes in het bovenbeen en in het gezicht. Het slachtoffer werd met steekwonden en een gebroken neus overgebracht naar het ziekenhuis.
Cultureel gebonden
De rechter probeerde nog te vissen naar de reden van dit geweld. Was het cultureel gebonden? Dit werd tijdens de zitting niet duidelijk. "In Nederland ligt het moeilijk met asielaanvragen. Hiertegen wordt geprotesteerd. Daar kan je van alles van vinden. Met dit gedrag creëer je hiervoor een draagvlak", sprak de rechter de verdachte toe.
En of de tiener had nagedacht over de gevolgen van zijn asielaanvraag? Dat had de verdachte niet: "Ik wilde niet langer op straat. Ik wilde naar de gevangenis", zei hij.
Meer gewonden
Ook officier van justitie noemde dit gedrag verwerpelijk en volstrekt zinloos. Bij het laatste incident waren er meer gewonden. Maar daarvoor zijn geen andere verdachten getraceerd. De tiener zit sinds 20 mei vast en verblijft inmiddels in een jeugdinrichting.
Daar gedijt hij volgens de aanklager goed. Dit traject moet worden voortgezet, eiste zij. Daarnaast vindt zij dat beide slachtoffers in totaal 5.300 euro moeten worden toegekend.
De uitspraak volgt over twee weken.
Ik mag toch wel hopen dat de asielaanvraag van deze persoon gewoon afgewezen gaat worden.quote:Op zondag 30 november 2025 13:52 schreef Gibson88 het volgende:
Onbegrijpelijk dat zo'n stuk afval niet het land uit getrapt wordt. Weg ermee. Dit kost ons, de belastingbetaler, bakken met geld om zoiets vast te zetten. En daarnaast het bewijst zich niet te willen gedragen. Heb je helemaal niks aan.
Welke verkiezingsuitslag zou jij dan graag hebben gezien?quote:Op zondag 30 november 2025 13:53 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het is inderdaad schikbarend en verontrustend dat het inmiddels ook al uit de handloopt in provinciesteden. Uiteindelijke is het een olievlek die zich langzaam uitbreidt, tot er niets meer van de Nederlandse cultuur over is. Maar gezien de laatste verkiezingsuitslag vindt Nederland dat wel prima. Dus het zal verder allemaal wel.
Dus nu heeft hij zijn zin gekregen?quote:En of de tiener had nagedacht over de gevolgen van zijn asielaanvraag? Dat had de verdachte niet: "Ik wilde niet langer op straat. Ik wilde naar de gevangenis", zei hij.
Veilig van oorlog en geweld, maar ze kunnen er wel op vakantie, familiebezoek of naar een bruiloft.quote:Op zondag 30 november 2025 14:05 schreef ToT het volgende:
Ach, zolang ze maar veilig zijn van oorlog en geweld he. Welkom hier!
Ik hoop met je mee !quote:Op zondag 30 november 2025 13:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik mag toch wel hopen dat de asielaanvraag van deze persoon gewoon afgewezen gaat worden.
Of gezellig weer gaan wonen als ze hier een familielid vermoord hebben.quote:Op zondag 30 november 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Veilig van oorlog en geweld, maar ze kunnen er wel op vakantie, familiebezoek of naar een bruiloft.
De enige meerwaarde zijn de deugpunten. Meer niet.quote:Op zondag 30 november 2025 14:08 schreef Tengano het volgende:
Zijn er hier users die uit kunnen leggen wat de meerwaarde van zo iemand is voor onze samenleving? en waarom wij er goed aan doen om zo iemand op te vangen? Want ik snap het nog steeds niet.
En ik snap ook niet waarom mensen blijven verdedigen dat we hier mee door moeten gaan
Bekijk deze YouTube-video
Sowieso minder D66. Dat is de globalisatiepartij bij uitstek. Zij zien dit soort uitwassen gewoon als tijdelijke incidenten op de weg naar de diverse, geglobaliseerde heilstaat, niet als een structureel probleem veroorzaakt door globalistische beleidskeuzes.quote:Op zondag 30 november 2025 13:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
Welke verkiezingsuitslag zou jij dan graag hebben gezien?
Ze schenken gewone mensen toch ook geen wapens, zodat die zich tegen meerderheden zouden kunnen verdedigen?quote:Op zondag 30 november 2025 14:08 schreef Tengano het volgende:
Zijn er hier users die uit kunnen leggen wat de meerwaarde van zo iemand is voor onze samenleving? en waarom wij er goed aan doen om zo iemand op te vangen? Want ik snap het nog steeds niet.
En ik snap ook niet waarom mensen blijven verdedigen dat we hier mee door moeten gaan
Dan kan hij langer de gevangenis in zoals hij wilde en staat hij 15 jaar later incl. verblijfsvergunning nog steeds te lachen.quote:Op zondag 30 november 2025 14:43 schreef Zoddie het volgende:
Gelukkig staat die over een paar maanden weer op straat zodat hij de volgende wel kan vermoorden.
Moet die racist maar niet zo kijken toch.quote:Op zondag 30 november 2025 14:43 schreef Zoddie het volgende:
Gelukkig staat die over een paar maanden weer op straat zodat hij de volgende wel kan vermoorden.
Goh, wel snel NLs geleerd....quote:Wat zit je mij aan te kijken", zou de verdachte tegen een 24-jarige man hebben geroepen.
Precies, opgeflikkerd met dit soort tyfusvolk. Weg. Godverdomme.quote:Op zondag 30 november 2025 13:52 schreef Gibson88 het volgende:
Onbegrijpelijk dat zo'n stuk afval niet het land uit getrapt wordt. Weg ermee. Dit kost ons, de belastingbetaler, bakken met geld om zoiets vast te zetten. En daarnaast het bewijst zich niet te willen gedragen. Heb je helemaal niks aan.
Dat doen ze altijd, ze passen de straffen precies aan aan de tijd dat iemand al in voorarrest heeft gezeten zodat alleen dat deel onvoorwaardelijk is.quote:Op zondag 30 november 2025 15:51 schreef vosss het volgende:
Ow en omdat die klojo sinds mei vast zit gaat ie gewoon per direct vrijuit na de uitspraak van de rechter als die mee gaat met de eis.
Lekker gewerkt pik @:derechter
Ligt eraan of ik die blanke ben.quote:Op zondag 30 november 2025 15:56 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Dat doen ze altijd, ze passen de straffen precies aan aan de tijd dat iemand al in voorarrest heeft gezeten zodat alleen dat deel onvoorwaardelijk is.
Deze gaat een keer iemand vermoorden en dan heeft deze rechter bloed aan de handen. Ik vraag me hier altijd af of een blanke voor hetzelfde vergrijp ook precies deze straf had gekregen.
Haha, nee joh, hij kan nog jaren procederen...quote:Op zondag 30 november 2025 13:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik mag toch wel hopen dat de asielaanvraag van deze persoon gewoon afgewezen gaat worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |