quote:Dan woon jij dus in de verkeerde stad!
Op maandag 24 februari 2003 19:43 schreef Elmotje het volgende:[..]
tja feiten hebben bewezen dat het aantal homows in amsterdam hoger ligt
[ontopic]
Geinig stukje op LN, las het net ook!
amsterdam heeft het
eindhoven wilt het
Rotterdam heeft het niet nodig!
[/ontopic]
quote:dat zeggen ze alleen maar omdat de Rotterdamse kant altijd joden zeggen...dat konden ze niet hebben dus verzonnen ze snel een naam.
Op maandag 24 februari 2003 16:43 schreef Doopy-X- het volgende:
Kakkerlak: ongedierte, lelijk, vies, komen uit alle hoeken en gaten, niet gewensthoor je het ook es van de andere kant
quote:Historische achtergrond..??
Op maandag 24 februari 2003 17:36 schreef DaMayan het volgende:
Ik vind (als Amsterdammer) joden ook een behoorlijk lompe bijnaam. Maargoed daar doe je weinig aan he. Heeft tenminste wel een historische achtergrond.
quote:Is iets van de laatste jaren wat enkel door Ajacieden gebruikt wordt!
Ben trouwens wel benieuwd hoe lang kakkerlakken gebruikt wordt om feyenoord supporters te benoemen? Is dat echt pas iets van de laatste jaren?
quote:*quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 11:43 schreef Frenkie het volgende:
Historische achtergrond..??
leg eens uit..??Is iets van de laatste jaren wat enkel door Ajacieden gebruikt wordt!
quote:hahaha ja zo kan ik het ook. Maar is de achtergrond van de club wel zo joods..??
Op dinsdag 25 februari 2003 15:49 schreef DaMayan het volgende:[..]
*quote:
In vroegere tijden werd de amsterdamse club al dan niet plagerig betiteld als een jodenclub, vanwege de vele joden die er actief waren en in het bestuur zaten. De supporters van die club hebben die benaming sinsdien omarmd en identificeren zich er nog steeds te pas en te onpas mee
Ze werden jodenclub genoemd omdat het een amsterdamse club was, en daar veel joden woonden (mokum alf). Verder niks.
De ajacieden hebben op een gegeven moment de scheldnaam omgetoverd tot geuzennaam en zijn nu hard op zoek naar de joodes wortels die de geuzennaam meer gestalte moeten geven.
Overigens heeft ook Ajax een aantal 'foute Nederlanders' binnen de gelederen gehad.
En tis wel een leuk stukkie, zit wel een kern van waarheid in, maar is ook een beetje populistisch gepraat.
Misschien dat het er bij ons heel gewoon nooit van is gekomen?
We weten het nooit, maak me er ook niet druk om.
quote:Volgens mij is er later, nadat de geuzennaam in zwang geraakt was, heel hard, bijna geforceerd, gezocht naar de link naar het jodendom. Maar dat is slechts mijn mening
Op dinsdag 25 februari 2003 18:40 schreef mister_popcorn het volgende:
ja die club uit die kolerestad heeft joodse roots.
Dat is zo, weet bijna iedereen, en als je het niet gelooft, pak een boek erbij wat de historie van die club beschrijft er maar bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |