Ja ik vind dat altijd leuk om te kijken dus ik vind dit wel erg jammer.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
Niet met Maarten en Wortelboer
Dit kan van mij allemaal naar de commerciële omroepen. Heeft ook heel weinig waarde voor de publieke omroep imo.quote:Dat heeft de omroep gemeld aan het personeel. Ook First Dates, 3 op reis, Wortelboer en Van Rossem, Proefkonijnen, Van Roosmalen & Groenteman en het Nieuwsjaarsconcert komen vanaf 2027 niet meer op tv.
Daar kijken mensen naar.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:18 schreef GereDathan het volgende:
Proefkonijnen? Bestaat dat nog. Dat is toch iets van jaren terug met een opleving in 2020 die weinig succesvol was (presentator van toen zat ongewenst aan meisjes geloof ik).
We zullen er niks aan missen. Maar bizar dat programma's als WIDM, Beste Zangers en Flikken Maastricht blijven bestaan.
O goddank ! Opdat jouw ogen die ellende maar bespaard blijven, nuttig dat snijden !quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:22 schreef DrDentz het volgende:
Ben wel blij dat First Dates verdwijnt, elke keer als ik daar langs zapte zag ik 2 genderneutrale debielen met paars haar en 15 neusringen tegenover elkaar zitten.
Kassa snap ik inderdaad ook niet. De rest is entertainment en kan gewoon naar sbs of rtl iddquote:Op dinsdag 25 november 2025 13:07 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dit kan van mij allemaal naar de commerciële omroepen. Heeft ook heel weinig waarde voor de publieke omroep imo.
Maar Kassa... Dat vind ik nou juist een programma wat WEL thuis hoort op een publieke omroep.
Moet je niet aan denken dat mensen die niet binnen je eigen sociale kring zouden vallen op TV zouden kunnen komen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:22 schreef DrDentz het volgende:
Ben wel blij dat First Dates verdwijnt, elke keer als ik daar langs zapte zag ik 2 genderneutrale debielen met paars haar en 15 neusringen tegenover elkaar zitten.
Sinds wanneer is dat het/een doel van de publieke omroep? Ze moeten toch educatieve programma's brengen die elders geen onderdak vinden? Iets als Kassa is juist op zijn plek daar.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Daar kijken mensen naar.
Ikzelf niet, maar goed.
En omdat die goed bekeken maakt NPO er waarschijnlijk ook nog winst op. Mensen lopen ook altijd te zeiken op het songfestival en belastingcenten terwijl de reclame-inkomsten velen stukken hoger liggen dan de investering die AVROTROS erin doet.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Daar kijken mensen naar.
Ikzelf niet, maar goed.
Nou, je kwam anders prima over op het scherm hoor. Is de vervolg date nog leuk afgelopen?quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:22 schreef DrDentz het volgende:
Dat vinden FOK!kers vaak een beetje eng.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Moet je niet aan denken dat mensen die niet binnen je eigen sociale kring zouden vallen op TV zouden kunnen komen.
Leg mij eens uit hoe de publieke omroep winst kan maken op een programma? Er zit hooguit reclame voor en na, ik kan mij niet voorstellen dat dat heel veel bekeken wordt. Zeker niet anno 2025 met alle streaming opties. Wellicht dat dat vroeger met lineaire TV nog iets deed, maar tegenwoordig?quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:30 schreef Momo het volgende:
[..]
En omdat die goed bekeken maakt NPO er waarschijnlijk ook nog winst op. Mensen lopen ook altijd te zeiken op het songfestival en belastingcenten terwijl de reclame-inkomsten velen stukken hoger liggen dan de investering die AVROTROS erin doet.
Hè bah, mensen die een beetje anders zijn. Weg ermee.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:22 schreef DrDentz het volgende:
Als ik google dan haalt de NPO per jaar ongeveer 200 miljoen op qua reclame-inkomsten.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe de publieke omroep winst kan maken op een programma? Er zit hooguit reclame voor en na, ik kan mij niet voorstellen dat dat heel veel bekeken wordt. Zeker niet anno 2025 met alle streaming opties. Wellicht dat dat vroeger met lineaire TV nog iets deed, maar tegenwoordig?
Met het uitzenden van grote sportevenementen kan de publieke omroep het beste gewoon helemaal stoppen. Dat zou echt enorm veel geld besparen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:05 schreef golfer het volgende:
Wat sport betreft, wordt er op NPO 3 mogelijk gekozen voor grote sportevenementen als de Olympische Spelen, Grandslamtoernooien bij tennis en bijvoorbeeld het WK hockey. Studio Sport zou op NPO 1 kunnen blijven, net als de livewedstrijden van het Nederlands elftal.
Liever niet, want dan zal je geen enkele andere sport meer zien dan voetbal en nep-sport f1. Hooguit nog de Tour de France een samenvatting en een wekelijks update over de Olympische Spelen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Met het uitzenden van grote sportevenementen kan de publieke omroep het beste gewoon helemaal stoppen. Dat zou echt enorm veel geld besparen.
Dit is toch enkel de raming?quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik google dan haalt de NPO per jaar ongeveer 200 miljoen op qua reclame-inkomsten.
[ afbeelding ]
Een programma als Beste Zangers zal geen miljoen kosten om te maken per seizoen.
De reclame wordt ook niet veel bekeken. Televisiekijkers gebruiken de tijd waarin reclame uitgezonden wordt om hun sanitaire behoeften te doen of om even koffie te zetten.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:32 schreef GereDathan het volgende:
Er zit hooguit reclame voor en na, ik kan mij niet voorstellen dat dat heel veel bekeken wordt.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Vroeger was het Songfestival nog leuk, maar tegenwoordig is het iets geworden om je alleen maar aan te ergeren. En met het beleid van de EBU kun je op grond van een vage klacht over ongewenst gedrag gediskwalificeerd worden. We kunnen ons daar beter verre van houden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:32 schreef GereDathan het volgende:
Songfestival vind ik wel een ander verhaal, dat vind ik wel op zijn plek bij de publieke omroep. Hoewel ik het zelf niet kijk weet ik dat een hoop mensen er met plezier naar kijken. Tevens heeft het een verbindend karakter (even los van hoe het tegenwoordig tot uiting komt) in Europa en een educatief karakter omdat je iets leert over andere landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |