Wat zijn dat voor verraders bij BBB? De NPO kan niet genoeg gepijnigd worden. En hoezo heeft de commerciële media daar geen last van? Die zijn voor een aanzienlijke deel van hun inkomsten afhankelijk van reclame. Dan is 12 miljoen euro per jaar die je misloopt gewoon idioot veel.quote:NPO mag meer reclame uitzenden om bezuiniging op te vangen
De NPO mag van het demissionaire kabinet meer reclame gaan uitzenden op radio en tv om zo de bezuiniging op de publieke omroep een beetje te compenseren. Commerciële reclame online blijft aan strenge regels gebonden.
De maximaal toegestane reclamezendtijd gaat van 8 naar 10 procent van de totale uitzendtijd. Volgens minister Moes van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (BBB) kan de publieke omroep hier 12 miljoen euro per jaar mee verdienen.
De "verzachtende" maatregel is het gevolg van een besluit van de Tweede Kamer om 50 miljoen euro extra op de NPO te bezuinigen. De Kamer gaf daarbij de mogelijkheid om de reclametijd wat op te rekken.
Weinig last van
Moes: "Dat heb ik onderzocht en ik doe nu dit voorstel. Maar de Tweede Kamer moet er nog over oordelen." Volgens Moes hebben de commerciële omroepen er weinig last van en ga je er als kijker ook niet veel van merken.
"Ik heb naar de balans gezocht", zegt hij. "Als kijker zal je wellicht wat andere soorten reclames gaan zien." In de reclameblokken komen namelijk minder maatschappelijke reclames voor bijvoorbeeld goede doelen en musea, daarvoor in de plaats komen commerciële reclames die meer geld opbrengen.
Die internet ondernemer had ze toen iets van een miljoen gegeven. Maar dat zal onderhand wel op zijn. Konden ze mooi mee pretenderen over rechts te willen gaan. En het werkte nog ook.quote:Op maandag 24 november 2025 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Kan D66 niet gewoon een keer voor hun reclame gaan betalen?
Ik heb het idee dat je een wat vertekend beeld hebt van de publieke omroepquote:Op maandag 24 november 2025 19:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
Als ze nou een beginnen met het opheffen van allerlei NPO ditdat extra, net als radiozenders waar geen hond naar luistert. (zoals funX)
Dan NPO3 opheffen, want daar gaat het toch alleen maar over hoe lekker het is om in je reet geneukt te worden en hoe goed het is om transgender te zijn.
Dan 3FM eens fatsoenlijk hervormen of ook wegklikkeren. Moet je kijken wat dat scheelt.
De NPO hoeft van mij echt niet te verdwijnen. Maar er mag echt wel eens de bezem doorheen. Wat meer reclame gaat dat echt niet oplossen, want de kijkcijfers zijn toch al om te janken.
En waarom moeten series als Flikken Maastricht bij er staatszender zitten? Prima serie hoor, maar zoiets heeft toch veel meer te zoeken bij een commerciële omroep
Of 'bn'ers zingen samen of doen spelletjes'-shows.quote:Op maandag 24 november 2025 20:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Om geld te besparen zou de NPO allereerst eens moeten stoppen met het betalen van uitzendrechten voor sportwedstrijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |