abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219335724
quote:
NPO mag meer reclame uitzenden om bezuiniging op te vangen

De NPO mag van het demissionaire kabinet meer reclame gaan uitzenden op radio en tv om zo de bezuiniging op de publieke omroep een beetje te compenseren. Commerciële reclame online blijft aan strenge regels gebonden.

De maximaal toegestane reclamezendtijd gaat van 8 naar 10 procent van de totale uitzendtijd. Volgens minister Moes van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (BBB) kan de publieke omroep hier 12 miljoen euro per jaar mee verdienen.

De "verzachtende" maatregel is het gevolg van een besluit van de Tweede Kamer om 50 miljoen euro extra op de NPO te bezuinigen. De Kamer gaf daarbij de mogelijkheid om de reclametijd wat op te rekken.

Weinig last van
Moes: "Dat heb ik onderzocht en ik doe nu dit voorstel. Maar de Tweede Kamer moet er nog over oordelen." Volgens Moes hebben de commerciële omroepen er weinig last van en ga je er als kijker ook niet veel van merken.

"Ik heb naar de balans gezocht", zegt hij. "Als kijker zal je wellicht wat andere soorten reclames gaan zien." In de reclameblokken komen namelijk minder maatschappelijke reclames voor bijvoorbeeld goede doelen en musea, daarvoor in de plaats komen commerciële reclames die meer geld opbrengen.
Wat zijn dat voor verraders bij BBB? De NPO kan niet genoeg gepijnigd worden. En hoezo heeft de commerciële media daar geen last van? Die zijn voor een aanzienlijke deel van hun inkomsten afhankelijk van reclame. Dan is 12 miljoen euro per jaar die je misloopt gewoon idioot veel.

[ Bericht 7% gewijzigd door sp3c op 24-11-2025 18:45:36 ]
pi_219335736
Ze doen maar, blokken van 2 uur reclame geen probleem

Opnemen en doorspoelen _O_
  maandag 24 november 2025 @ 18:34:27 #3
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219335804
Dit is alleen een probleem voor de generaties die nog lineaire tv kijken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219335822
Kijkt er überhaupt nog iemand tv? :')
Zonder wrijving geen glans
pi_219335856
Kan D66 niet gewoon een keer voor hun reclame gaan betalen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 24 november 2025 @ 18:45:57 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219335877
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Kan D66 niet gewoon een keer voor hun reclame gaan betalen?
Die internet ondernemer had ze toen iets van een miljoen gegeven. Maar dat zal onderhand wel op zijn. Konden ze mooi mee pretenderen over rechts te willen gaan. En het werkte nog ook.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219335974
"De beelden van deze genocide zijn mede mogelijk gemaakt door Robijn wasverzachter. En dan gaan we mede dankzij Grolsch verder met Poetin die Trump zijn eisenpakket heeft overhandigd."
  maandag 24 november 2025 @ 18:58:31 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219335978
Steeds meer commercieel aandoende shit daar. Ze zijn ook al de programmeringen aan het straktrekken, lees: vervlakken. Dagelijks Heel Holland Bakt en zo (een onderhand compleet uitgekauwd programma, dit keer ook nog met bn'ers :{ ).

Zie ook TV / De bezuinigingen bij de NPO

[ Bericht 9% gewijzigd door Eightyone op 24-11-2025 22:55:21 ]
pi_219335996
Boeiend, ik neem op wat ik wil zien en kijk geen seconde van die schijtreclames.
pi_219336011
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:37 schreef Haags het volgende:
Kijkt er überhaupt nog iemand tv? :')
Uitgesteld, zodat ik de reclame kan skippen...
pi_219336047
De enige lineaire tv die ik kijk is live sport. De rest zoals Help, Mijn Man is Lang Leve Ex on the Beach met Kokende Sterren zou me echt aan mijn kont roesten. En tijdens de reclame bij sport ga ik wel effe pissen of wat toastjes maken voor de tweede helft of zo.
pi_219336102
Ook adverteerders zijn er achter gekomen dat niemand meer naar de NPO kijkt.

Zo gemakkelijk wordt reclamezendtijd niet meer verkocht.
pi_219336157
Nog meer redenen vooral geen nederland 1 2 of 3 meer te kijken.
Of publieke radio te luisteren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219336423
Als ze nou een beginnen met het opheffen van allerlei NPO ditdat extra, net als radiozenders waar geen hond naar luistert. (zoals funX)

Dan NPO3 opheffen, want daar gaat het toch alleen maar over hoe lekker het is om in je reet geneukt te worden en hoe goed het is om transgender te zijn.

Dan 3FM eens fatsoenlijk hervormen of ook wegklikkeren. Moet je kijken wat dat scheelt.

De NPO hoeft van mij echt niet te verdwijnen. Maar er mag echt wel eens de bezem doorheen. Wat meer reclame gaat dat echt niet oplossen, want de kijkcijfers zijn toch al om te janken.

En waarom moeten series als Flikken Maastricht bij er staatszender zitten? Prima serie hoor, maar zoiets heeft toch veel meer te zoeken bij een commerciële omroep
pi_219336727
Afzonderlijke omroepen opheffen, één directie, NPO3 eruit, voetbal naar de commerciëlen.
Dan per programma bekijken of en hoe het goedkoper kan. Moet Jantje Smit echt met zijn muziekvrienden in Spanje zitten of kan het ook in Volendam?
pi_219336940
Om geld te besparen zou de NPO allereerst eens moeten stoppen met het betalen van uitzendrechten voor sportwedstrijden. Dat betreft dan vooral betaald voetbal, maar ook grote wielerkoersen als de Vuelta, de Tour en de Giro, grote tennistournooien als Wimbledon en Roland Garros, en waarschijnlijk nog veel meer.

Het ergste is nog wel dat we niet eens weten hoeveel geld daarin omgaat, want die contracten zijn geheim. Maar het loopt beslist in de tientallen miljoenen.

Het uitzenden van degelijke sportevenementen kan net zo goed overgelaten worden aan de commerciële omroep. Die hebben daar in principe ook interesse in.
  maandag 24 november 2025 @ 22:36:39 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219337841
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
Als ze nou een beginnen met het opheffen van allerlei NPO ditdat extra, net als radiozenders waar geen hond naar luistert. (zoals funX)

Dan NPO3 opheffen, want daar gaat het toch alleen maar over hoe lekker het is om in je reet geneukt te worden en hoe goed het is om transgender te zijn.

Dan 3FM eens fatsoenlijk hervormen of ook wegklikkeren. Moet je kijken wat dat scheelt.

De NPO hoeft van mij echt niet te verdwijnen. Maar er mag echt wel eens de bezem doorheen. Wat meer reclame gaat dat echt niet oplossen, want de kijkcijfers zijn toch al om te janken.

En waarom moeten series als Flikken Maastricht bij er staatszender zitten? Prima serie hoor, maar zoiets heeft toch veel meer te zoeken bij een commerciële omroep
Ik heb het idee dat je een wat vertekend beeld hebt van de publieke omroep
Laffe huichelaar
  maandag 24 november 2025 @ 22:57:22 #18
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219337944
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 20:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Om geld te besparen zou de NPO allereerst eens moeten stoppen met het betalen van uitzendrechten voor sportwedstrijden.
Of 'bn'ers zingen samen of doen spelletjes'-shows.

O.k., De Slimste mag blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')