abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2025 @ 16:38:43 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219335007
Deze drie ’Tilburgse’ talenten strijden om de Young Captain Award voor aanstormende toplieden: ’Ik ben altijd ambitieus geweest’
© https://www.telegraaf.nl/(...)weest/106506906.html

Aandachtige lezers op FOK!.nl,

Opnieuw een heerlijke recensie, die ons *) op locatie Amsterdam-Zuid en Haarlem :Y) zeer wel aanspreekt. Het betreft dus de drie fantastische Tilburgse mensen in kwestie die wedijveren om de zogeheten Young Captain Award!! ^O^
Wat u? Mijns inziens leuke kandidaten dus, zonder hoogmoed met een gouden hart! :7~

Want als het om ambititiueze manoeuvres gaat, waar bijbehorend en bewezen talent volgens vrij strenge voorwaarden niet in de laatste plaats 'n significante rol speelt :s) :s) :s), voelt men zich op een dagelijks wervelende Zuid-as *) (waar professionals en (bancaire) toplieden in functie zich dagelijks bezighouden met economische en publieke zaken etc.) absoluut aangesproken door deze heuglijke recensie. *)

Eveneens aan de grote organisatie te Amsterdam gelieerde bedrijven, waaronder Unilever, DSM en Philips welke hier worden genoemd, mogen zich met de drie mogelijke toplieden in spe beschouwen als succesvol.
Reeds eerder door ons op de Zuid-as *) en het bourgondische Haarlem :Y) :9, waar aan het eind van deze week opnieuw een vrijmibo plaatsvindt :Y) :9, erkende toplieden op hoge posten daar gaan hen alsnog voor. :7~

Maar het heeft alle waarschijnlijkheid dat deze drie genoemden een glansrijke carrière met bijbehorend topinkomen staat te wachten, zoals het mensen in onze goede functie sinds jaar en dag betaamt! *)

Goed mensen, wens u allen nog een fijne dag!

Scjvb

quote:
08:00 uur | 21 november 2025

Pieter van Erven Dorens
Verslaggever Woningmarkt, vastgoed en personal finance

Amsterdam- De jury van de Young Captain Award had vaak een vooruitziende blik, want de winnaars ontpopten zich tot toplieden van bedrijven als Unilever, DSM en Philips. Maandag horen de drie overgebleven kandidaten wie dit jaar met de eer gaat strijken. Alle drie studeerden ze in Tilburg.

„Ja, wat een toeval hè? We kwamen er zelf pas laat in een gesprek achter”, zegt kandidate Damla Hendriks (40), bestuurslid van vermogensbeheerder Van Lanschot Kempen. De geboren Turkse dingt naar de prijs met topvrouw Kaya de Lange van pensioenuitvoerder BeFrank, en Brian Broeders, financieel topman bij het bedrijfsonderdeel Health, Nutrition & Care van DSM-Firmenich.

Voor de selectie moesten dertig kandidaten hun beste beentje voor zetten bij de jury, alsof ze in een sollicitatieprocedure zaten. Broeders (38) vond het wel een mooie uitdaging. „Ik werk al elf jaar bij dezelfde organisatie. Je wordt echt getriggerd om te reflecteren.” De Lange (38) herkent dit. „Door het proces moest ik afstand nemen van de dagelijkse praktijk en dat heb ik als zeer waardevol ervaren”.

De winnaar krijgt meer dan een trofee en veel nieuwe contacten, maar ook een bestuurscursus op Nyenrode. Hij of zij mag ook mee op Handelsmissie en naar een uitblinkerslunch met de Koning. Daarbij hoort wel de extra druk, met illustere voorgangers als Philips-topman Roy Jacobs, voormalig Unilever-baas Hein Schumacher en ceo Dimitri de Vreeze van DSM-Firmenich. Broeders vindt dat geen probleem. „Ik ben altijd ambitieus geweest. Dit geeft me vertrouwen dat ik het goede doe om mijn ambities waar te maken.”

Damla Hendrinks

Damla Hendriks kwam in Nederland terecht via een uitwisselingsprogramma van haar universiteit in Ankara met die van Tilburg. Ze haalde er haar masterdiploma in de econometrie. Daarna werkte ze bij onder meer verzekeraars Aegon en NN. Van 2021 tot 2024 was ze financiële topvrouw van Achmea in Turkije, dat toen geteisterd werd door een zware aardbeving en hyperinflatie.

Sinds vorig jaar is ze bestuurslid en chief risk officer bij Van Lanschot Kempen. Wat dat inhoudt? „De financiële sector heeft een poortwachtersfunctie, we moeten goed kijken waar het geld vandaan komt. Het gaat daarnaast ook om financial risk, mijn team houdt ook de markt in de gaten.” Hendriks heeft twee kinderen, van 11 en 12, een jongen en een meisje. „Ik steek veel tijd in mijn werk en ben daarnaast graag met hen bezig. Om mijn hoofd leeg te maken, speel ik graag piano en of ga ik zwemmen.”

Brian Broeders

Broeders groeide op in het Limburgse Nuth en ging dus ook in Tilburg studeren. Zijn studieloopbaan, die hij afsloot met een postmaster tot registercontroller, voerde hem langs Tilburg, Amsterdam en Maastricht. Tussendoor studeerde hij een half jaar in Canada: „Heel verrijkend om op jezelf in het buitenland te zitten.”

Na een paar jaar bij consultant Ernst & Young, maakte hij de overstap naar DSM. Dat heet sinds een fusie met het Zwitserse Firmenich nu Dsm-Firmenich. Broeders werkte voor het bedrijf jarenlang in de VS en pendelt in zijn huidige baan met Bazel. „Normaal ga ik dinsdag en ben ik donderdagavond weer thuis”, aldus de vader van een jonge zoon.

Kaya de Lange

Kaya de Lange (38) studeerde in Tilburg personeelswetenschappen en organization studies. „Mijn studententijd stond naast mijn studie vooral in het teken van roeien”, vertelt de sportieve topvrouw van pensioenuitvoerder BeFrank.

De Lange begon haar carrière bij verzekeraar Delta Lloyd en werkte daarna in verschillende leiderschapsrollen voor OHRA, Nationale-Nederlanden en ING; bedrijven die sinds diverse overnames nu allemaal onder de NN Group vallen. „Ik dacht op een gegeven moment: wordt het niet tijd om weg te gaan? Maar toen kwam BeFrank op mijn pad”, aldus de moeder van een zoon van 5 en een ’bonuszoon’ van 10.

Sinds vorig jaar staat De Lange aan het hoofd van BeFrank, overigens ook onder de koepel van NN Group. „Wij zijn een vrij jong bedrijf, volgend jaar bestaat BeFrank vijftien jaar. Het is destijds begonnen met het doel om de markt op te schudden en pensioenen makkelijker en digitaal te maken.”
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 24 november 2025 @ 16:51:27 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219335050
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2025 16:38 schreef Scjvb het volgende:
„Ik werk al elf jaar bij dezelfde organisatie. Je wordt echt getriggerd om te reflecteren.” De Lange (38) herkent dit. „Door het proces moest ik afstand nemen van de dagelijkse praktijk en dat heb ik als zeer waardevol ervaren”.
Wat een oeverloos gelul braken dit soort mensen toch altijd uit. Alsof hun hersenen een directe verbinding met ChatGPT hebben. Elke keer als een manager zich zo uit denk ik aan zelfmoord.
Graag op anoniem
  maandag 24 november 2025 @ 17:27:13 #3
345631 Scjvb
pi_219335213
Hmm.. tja, dat het voor velen zo overkomt valt ergens best te begrijpen.
Men moet toch wat meer bekend zijn met het reilen en zeilen binnen deze speciale maar bovenal ambitieuze wereld! O+
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 24 november 2025 @ 17:38:59 #4
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_219335333
Ik ben echt allergisch voor dit soort types, wat een gelul.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 24 november 2025 @ 18:45:58 #5
345631 Scjvb
pi_219335878
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 17:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik ben echt allergisch voor dit soort types, wat een gelul.
Wel.

Kan mij best voorstellen hoe dat ''gelul'' op de 'gewone' man/burger overkomt. Oftewel de houding en taal welke op meerdere locaties gebezigd wordt in meest ambitieuze kringen, waarbij op z'n tijd het bittergarnituur ook nog vrolijk in de rondte gaat. :Y)
En het zijn bovenal zeer relaxte en aardige personen! ^O^

Maar vergeet hierbij niet dat het een en ander reeds duidelijk impliceert dat dienstdoende ambtenaren die een belangrijke functie bekleden in landsbelang, evenals professionals ten kantore op andere hoge posten als Amsterdam en Haarlem *), het land en onze (uw) medemens veel te bieden hebben op het vlak van algemene welvaart binnen NL etc. :)
pi_219335983
:O

Nepotistische ballen die interessant lopen doen, flikker toch op man.
pi_219336585
Ik vind Tilburgs en talent in een en dezelfde zin nogal tegenstrijdig. :P
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 24 november 2025 @ 20:04:44 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219336655
quote:
9s.gif Op maandag 24 november 2025 16:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Wat een oeverloos gelul braken dit soort mensen toch altijd uit. Alsof hun hersenen een directe verbinding met ChatGPT hebben. Elke keer als een manager zich zo uit denk ik aan zelfmoord.
Nederlandse mensen die het woord 'getriggered' gebruiken moet je direct stemrecht ontnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')