Foto-momenten zou wel leuk zijn voor de meiden! Maar dan gaan we gewoon enigszins op tijdquote:Op vrijdag 28 november 2025 08:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik wist, toen wij gingen, niet dat er een priority upgrade was.
Heb wel ervaring met Priority bij Disney in Concert in de Ziggodome en dat vond ik echt top. Eigen ingang, aparte kapstok, drankje vooraf, foto momenten, oortjes...
De uiterste aanmelddatum voor de doorstroomtoets van cito was 15 november. Bij onze jongste was het ook nog even de vraag wanneer hij die zou maken, zij gaven aan dat dit wel begin van het schooljaar duidelijk moest zijn ivm het aanmeden voor de toets. Ik weet niet of het voor alle doorstroomtoetsen zo strikt wordt gehanteerd.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die dan wel moet doen als we die keuze maken.
Zelf vind ze het overigens een prima idee, weet ook al welke school ze wil en wil nog een keer naar de open dag.
Precies daarom zou ik nu gewoon groep 7 afmaken, groep 8 gewoon doen en dan pas door. Of, ook optie, eventueel nu nog switchen naar sbo en kijken of ze daar opbloeit voor ze naar het vo gaat.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:54 schreef FlyingFish het volgende:
Mefke, leeftijd lijkt me juist vanwege het punt wat jij maakt wel van belang. Een 11/net 12-jarige wil je liever niet bij een 14-jarige in de klas hebben tenzij de 11-jarige stevig in de schoenen staat. Ik weet dat ouders van een kind die bij mijn zoon in de klas een klas over heeft overgeslagen zich daar enorm in verkeken hebben en spijt hebben van het doorstromen, ondanks dat het qua lesniveau duidelijk wel een goede keuze was. En een ander kind dat 2 klassen over heeft geslagen is nu in groep 8 ‘blijven zitten’ omdat hij ook gewoon totaal nog niet klaar is voor het VO qua persoonlijke ontwikkeling. In het geval van GM gaat het niet om een klas overslaan maar nominaal lopen, in een stroming met veel kinderen die grotendeels minimaal 1 keer zijn blijven zitten. Dan ben je echt het jonkie van de klas waarschijnlijk en dat zet je wel gelijk weer op een achterstand tov de rest, in ieder geval emotioneel gezien.
Kijk ook eens of er in jullie buurt een combi vmbo-mbo leerroute is. Dat is net iets meer uitdaging dan een vmbo t maar wel super praktijkgericht. Halen ze in 5 jaar en vmbo en mbo 4. Het enige nadeel is dat je dan wel goed moet inschatten of de geboden richting past. Bij ons heb je ze in het groene onderwijs maar volgens mij zijn ze er ook in het grafische onderwijs en bij de horeca.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De uiterste aanmelddatum voor de doorstroomtoets van cito was 15 november. Bij onze jongste was het ook nog even de vraag wanneer hij die zou maken, zij gaven aan dat dit wel begin van het schooljaar duidelijk moest zijn ivm het aanmeden voor de toets. Ik weet niet of het voor alle doorstroomtoetsen zo strikt wordt gehanteerd.
In dit soort situaties is het gewoon lastig om te kiezen. Maar als jouw dochter het ziet zitten en dan op haar niveau les kan krijgen, zou ik het denk ik wel doen. Een jaar extra basisschool alleen om de afsluiting aan het eind mee te maken, kan meer kwaad dan goed doen (bijvoorbeeld doordat dat ze dan steeds wordt geconfronteerd met dingen die haar niet lukken).
Onze jongste is versneld (groep 6/7 in 1 jaar). Dat is niet heel goed gelukt qua leerstof, maar wel voor zijn plezier op school (of iig, hij is niet uitgevallen). Hij is heel blij dat dit zijn laatste basisschooljaar is. Meest waarschijnlijke uitstroom is vmbo-t. Vooral school baalt hiervan (want na een versnelling hoop je toch op minstens havo/vwo is hun idee, want IQ dit dat), wij denken dat dit prima bij hem past. Is dit allemaal ideaal? Nee, zeker niet. Maar na jaren gedoe hoop ik dat hij eindelijk een keer met plezier naar school kan gaan...
Nee, helaas niet. Dat vind ik wel een heel tof initiatief inderdaad, net als de praktische havo. Voor mijn gevoel zijn ze hiermee een stuk verder beneden de rivieren. We hebben onze pijlen gericht op een school waar je vakken op verschillende niveaus kan volgen (al kan je dan niet op een hoger niveau eindexamen doen, het geeft wel uitdaging en een optie om staatsexamen te doen).quote:Op vrijdag 28 november 2025 10:00 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Kijk ook eens of er in jullie buurt een combi vmbo-mbo leerroute is. Dat is net iets meer uitdaging dan een vmbo t maar wel super praktijkgericht. Halen ze in 5 jaar en vmbo en mbo 4. Het enige nadeel is dat je dan wel goed moet inschatten of de geboden richting past. Bij ons heb je ze in het groene onderwijs maar volgens mij zijn ze er ook in het grafische onderwijs en bij de horeca.
Geen idee of dat ook bij Frozen is.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:55 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Foto-momenten zou wel leuk zijn voor de meiden! Maar dan gaan we gewoon enigszins op tijd
Gezond en lekker brood.quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:13 schreef Phaidra het volgende:
Wat leuk, zo'n gift uit onverwachte hoek. Storten kan hier ook nergens meer, zo irritant.
Oeh lekker, gezond gebak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
6 december. Dat was een tijdje terug de enige zaterdag dat ze nog goede goedkope actie-tickets hadden (en we ook konden). En hoewel ik eerder die priority upgrade niet voor die datum kon vinden (liep er twee weken terug tegenaan dat ze dat aanboden) gisteren opeens wel, dus dat is mooi meegenomen!quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
Geen idee of dat ook bij Frozen is.
Wanneer gaan jullie?
Wij gaan voor een mavo (vmbo-t)/havo brugklas. Mijn dochter is goed in zaakvakken die nu niet meedoen. Omdat ze goed is in begrijpend lezen oke luisteren in haar geval.quote:Op vrijdag 28 november 2025 10:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Dat vind ik wel een heel tof initiatief inderdaad, net als de praktische havo. Voor mijn gevoel zijn ze hiermee een stuk verder beneden de rivieren. We hebben onze pijlen gericht op een school waar je vakken op verschillende niveaus kan volgen (al kan je dan niet op een hoger niveau eindexamen doen, het geeft wel uitdaging en een optie om staatsexamen te doen).
quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Gezond en lekker brood.
Ik had net contact met de makelaar in Hongarije en het ziet er allemaal heeeeeeeeeel veel belovend uit
Goed brood is ook heel lekker! Wauw wat spannend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Ah, ook dyslexie? Dat speelt bij ons ook mee. De zaakvakken vindt onze zoon ook heel leuk, maar hij heeft echt een diepgaande aversie tegen lezen. En linksom of rechtsom moet er véél gelezen worden op havo/vwo. Ondanks voorleessoftware gaat dat veel tijd en moeite kosten, die motivatie heeft hij nu gewoon niet. Dat komt wellicht op een later moment (als hij beter weet wat hij als vervolgopleiding zou willen), maar een route via mbo zie ik hem ook wel doen. Hij leert door te doen, en dat kan een stuk minder makkelijk op havo/vwo.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:17 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Wij gaan voor een mavo (vmbo-t)/havo brugklas. Mijn dochter is goed in zaakvakken die nu niet meedoen. Omdat ze goed is in begrijpend lezen oke luisteren in haar geval.
Ga je in de middag of de avond?quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
6 december. Dat was een tijdje terug de enige zaterdag dat ze nog goede goedkope actie-tickets hadden (en we ook konden). En hoewel ik eerder die priority upgrade niet voor die datum kon vinden (liep er twee weken terug tegenaan dat ze dat aanboden) gisteren opeens wel, dus dat is mooi meegenomen!
Dat met plezier naar school gaan is zo belangrijk en dat heeft ze nu net weer een beetje maar belangrijker vind ik dat ze succesmomenten bereikt, zo haalde ze vorig jaar alleen maar 3en en 4en voor rekenen en nu had ze laatst een 5.7! Daar hebben we samen een dansje voor gedaan, is een grandioos cijfer? Nee! Maar wel voldoende en dat is een dansje waard. Dat wil ik voor haar.. hier of op de middelbarequote:Op vrijdag 28 november 2025 09:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De uiterste aanmelddatum voor de doorstroomtoets van cito was 15 november. Bij onze jongste was het ook nog even de vraag wanneer hij die zou maken, zij gaven aan dat dit wel begin van het schooljaar duidelijk moest zijn ivm het aanmeden voor de toets. Ik weet niet of het voor alle doorstroomtoetsen zo strikt wordt gehanteerd.
In dit soort situaties is het gewoon lastig om te kiezen. Maar als jouw dochter het ziet zitten en dan op haar niveau les kan krijgen, zou ik het denk ik wel doen. Een jaar extra basisschool alleen om de afsluiting aan het eind mee te maken, kan meer kwaad dan goed doen (bijvoorbeeld doordat dat ze dan steeds wordt geconfronteerd met dingen die haar niet lukken).
Onze jongste is versneld (groep 6/7 in 1 jaar). Dat is niet heel goed gelukt qua leerstof, maar wel voor zijn plezier op school (of iig, hij is niet uitgevallen). Hij is heel blij dat dit zijn laatste basisschooljaar is. Meest waarschijnlijke uitstroom is vmbo-t. Vooral school baalt hiervan (want na een versnelling hoop je toch op minstens havo/vwo is hun idee, want IQ dit dat), wij denken dat dit prima bij hem past. Is dit allemaal ideaal? Nee, zeker niet. Maar na jaren gedoe hoop ik dat hij eindelijk een keer met plezier naar school kan gaan...
Hell yeah is dat een dansje waard. Als je uitgaat van die 3 is het bijna een verdubbeling he! Dat mag je met recht echt wel een grandioos cijfer noemen. Is er nog vooruitgang mogelijk: zeker, maar dit is wel iets wat je inderdaad moet vierenquote:Op vrijdag 28 november 2025 13:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat met plezier naar school gaan is zo belangrijk en dat heeft ze nu net weer een beetje maar belangrijker vind ik dat ze succesmomenten bereikt, zo haalde ze vorig jaar alleen maar 3en en 4en voor rekenen en nu had ze laatst een 5.7! Daar hebben we samen een dansje voor gedaan, is een grandioos cijfer? Nee! Maar wel voldoende en dat is een dansje waard. Dat wil ik voor haar.. hier of op de middelbare
Dat is met recht een feestje waard hoor!quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat met plezier naar school gaan is zo belangrijk en dat heeft ze nu net weer een beetje maar belangrijker vind ik dat ze succesmomenten bereikt, zo haalde ze vorig jaar alleen maar 3en en 4en voor rekenen en nu had ze laatst een 5.7! Daar hebben we samen een dansje voor gedaan, is een grandioos cijfer? Nee! Maar wel voldoende en dat is een dansje waard. Dat wil ik voor haar.. hier of op de middelbare
Ik vind het stiekem best bizar dat een basisschool in groep 7 al cijfers achter de komma uitdeelt!quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |