abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219360626
Ach, hier hebben ze afgelopen week pas gecommuniceerd dat 5 december een korte dag is, ook iets dat voor veel ouders wel belangrijk is om op tijd te weten omdat ze wel iets van opvang voor hun kind moeten regelen (en wat puur door laksheid komt, ik had het vorige maand al gehoord vanuit de OR, dus die beslissing is veel eerder al gemaakt). Net als het kerstdiner opeens van donderdag naar woensdag verplaatsen. Allemaal prima, maar wel iets om op tijd aan te kondigen… maar ik heb mijn punt over een jaarplanning maken en verspreiden wel bekend gemaakt op school.

Mefke, leeftijd lijkt me juist vanwege het punt wat jij maakt wel van belang. Een 11/net 12-jarige wil je liever niet bij een 14-jarige in de klas hebben tenzij de 11-jarige stevig in de schoenen staat. Ik weet dat ouders van een kind die bij mijn zoon in de klas een klas over heeft overgeslagen zich daar enorm in verkeken hebben en spijt hebben van het doorstromen, ondanks dat het qua lesniveau duidelijk wel een goede keuze was. En een ander kind dat 2 klassen over heeft geslagen is nu in groep 8 ‘blijven zitten’ omdat hij ook gewoon totaal nog niet klaar is voor het VO qua persoonlijke ontwikkeling. In het geval van GM gaat het niet om een klas overslaan maar nominaal lopen, in een stroming met veel kinderen die grotendeels minimaal 1 keer zijn blijven zitten. Dan ben je echt het jonkie van de klas waarschijnlijk en dat zet je wel gelijk weer op een achterstand tov de rest, in ieder geval emotioneel gezien.
pi_219360637
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 08:36 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik wist, toen wij gingen, niet dat er een priority upgrade was.
Heb wel ervaring met Priority bij Disney in Concert in de Ziggodome en dat vond ik echt top. Eigen ingang, aparte kapstok, drankje vooraf, foto momenten, oortjes...
Foto-momenten zou wel leuk zijn voor de meiden! Maar dan gaan we gewoon enigszins op tijd :)
pi_219360733
Ik ben blij dat de school van B en Juul met een jaarplanning werkt en 1 a 2 weken vooraf een herinnering stuurt. Alles gaat in de agenda maar alsnog vergeten we wel eens iets. Of hebben we een overlap dan kunnen we nog wat regelen.

Geen tips voor je GM, maar vooral fijn dat ze het nu zo goed naar haar zin heeft.
pi_219360894
Ik heb naar je gezwaaid vanuit de trein @exode! :W
Succes met alle overdenkingen en afwegingen @gewoonmezelf87! Zo lastig dat je pas achteraf echt weet hoe de beslissing uitpakt, welke je ook maakt. Hopelijk helpt het bij het nadenken dat je niet meer steeds ads hoeft weg te klikken ;)

Dan nog een vraag hier: is het Spoorwegmuseum al leuk met een kind van 2.5? Mijn nichtje logeert dit weekend weer hier, en we zijn wel twee keer eerder treinen gaan kijken op het station en dat vond ze superleuk (naar treinen zwaaien, aan zien komen en weg zien gaan enz). Voegt het Spoorwegmuseum voor haar echt al wat toe daar bovenop, of is dat meer voor wat oudere kinderen? Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus vind het lastig in te schatten. Ik ga sowieso met haar naar het nijntje filmpje op het nijntje museum kijken zaterdag O+ maar was alvast even aan het nadenken over zondagochtend.
pi_219361091
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ik denk dat ze die dan wel moet doen als we die keuze maken.
Zelf vind ze het overigens een prima idee, weet ook al welke school ze wil en wil nog een keer naar de open dag.
De uiterste aanmelddatum voor de doorstroomtoets van cito was 15 november. Bij onze jongste was het ook nog even de vraag wanneer hij die zou maken, zij gaven aan dat dit wel begin van het schooljaar duidelijk moest zijn ivm het aanmeden voor de toets. Ik weet niet of het voor alle doorstroomtoetsen zo strikt wordt gehanteerd.

In dit soort situaties is het gewoon lastig om te kiezen. Maar als jouw dochter het ziet zitten en dan op haar niveau les kan krijgen, zou ik het denk ik wel doen. Een jaar extra basisschool alleen om de afsluiting aan het eind mee te maken, kan meer kwaad dan goed doen (bijvoorbeeld doordat dat ze dan steeds wordt geconfronteerd met dingen die haar niet lukken).

Onze jongste is versneld (groep 6/7 in 1 jaar). Dat is niet heel goed gelukt qua leerstof, maar wel voor zijn plezier op school (of iig, hij is niet uitgevallen). Hij is heel blij dat dit zijn laatste basisschooljaar is. Meest waarschijnlijke uitstroom is vmbo-t. Vooral school baalt hiervan (want na een versnelling hoop je toch op minstens havo/vwo is hun idee, want IQ dit dat), wij denken dat dit prima bij hem past. Is dit allemaal ideaal? Nee, zeker niet. Maar na jaren gedoe hoop ik dat hij eindelijk een keer met plezier naar school kan gaan...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219361123
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 08:54 schreef FlyingFish het volgende:

Mefke, leeftijd lijkt me juist vanwege het punt wat jij maakt wel van belang. Een 11/net 12-jarige wil je liever niet bij een 14-jarige in de klas hebben tenzij de 11-jarige stevig in de schoenen staat. Ik weet dat ouders van een kind die bij mijn zoon in de klas een klas over heeft overgeslagen zich daar enorm in verkeken hebben en spijt hebben van het doorstromen, ondanks dat het qua lesniveau duidelijk wel een goede keuze was. En een ander kind dat 2 klassen over heeft geslagen is nu in groep 8 ‘blijven zitten’ omdat hij ook gewoon totaal nog niet klaar is voor het VO qua persoonlijke ontwikkeling. In het geval van GM gaat het niet om een klas overslaan maar nominaal lopen, in een stroming met veel kinderen die grotendeels minimaal 1 keer zijn blijven zitten. Dan ben je echt het jonkie van de klas waarschijnlijk en dat zet je wel gelijk weer op een achterstand tov de rest, in ieder geval emotioneel gezien.
Precies daarom zou ik nu gewoon groep 7 afmaken, groep 8 gewoon doen en dan pas door. Of, ook optie, eventueel nu nog switchen naar sbo en kijken of ze daar opbloeit voor ze naar het vo gaat.
Het zoeken van een fijne school met een bb afdeling of een combi van praktijkschool en bb klas is zo makkelijk nog niet. En je moet eigenlijk al vooraf bedenken welke richting ze dan op wil want anders kan je na twee jaar opnieuw wisselen van school omdat ze het juiste profiel niet bieden. En aangezien ze daar op bb ook praktijkexamens in doen is dat belangrijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_219361149
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:51 schreef Phaidra het volgende:

[..]
De uiterste aanmelddatum voor de doorstroomtoets van cito was 15 november. Bij onze jongste was het ook nog even de vraag wanneer hij die zou maken, zij gaven aan dat dit wel begin van het schooljaar duidelijk moest zijn ivm het aanmeden voor de toets. Ik weet niet of het voor alle doorstroomtoetsen zo strikt wordt gehanteerd.

In dit soort situaties is het gewoon lastig om te kiezen. Maar als jouw dochter het ziet zitten en dan op haar niveau les kan krijgen, zou ik het denk ik wel doen. Een jaar extra basisschool alleen om de afsluiting aan het eind mee te maken, kan meer kwaad dan goed doen (bijvoorbeeld doordat dat ze dan steeds wordt geconfronteerd met dingen die haar niet lukken).

Onze jongste is versneld (groep 6/7 in 1 jaar). Dat is niet heel goed gelukt qua leerstof, maar wel voor zijn plezier op school (of iig, hij is niet uitgevallen). Hij is heel blij dat dit zijn laatste basisschooljaar is. Meest waarschijnlijke uitstroom is vmbo-t. Vooral school baalt hiervan (want na een versnelling hoop je toch op minstens havo/vwo is hun idee, want IQ dit dat), wij denken dat dit prima bij hem past. Is dit allemaal ideaal? Nee, zeker niet. Maar na jaren gedoe hoop ik dat hij eindelijk een keer met plezier naar school kan gaan...
Kijk ook eens of er in jullie buurt een combi vmbo-mbo leerroute is. Dat is net iets meer uitdaging dan een vmbo t maar wel super praktijkgericht. Halen ze in 5 jaar en vmbo en mbo 4. Het enige nadeel is dat je dan wel goed moet inschatten of de geboden richting past. Bij ons heb je ze in het groene onderwijs maar volgens mij zijn ze er ook in het grafische onderwijs en bij de horeca.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_219361169
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 10:00 schreef mefke79 het volgende:

[..]
Kijk ook eens of er in jullie buurt een combi vmbo-mbo leerroute is. Dat is net iets meer uitdaging dan een vmbo t maar wel super praktijkgericht. Halen ze in 5 jaar en vmbo en mbo 4. Het enige nadeel is dat je dan wel goed moet inschatten of de geboden richting past. Bij ons heb je ze in het groene onderwijs maar volgens mij zijn ze er ook in het grafische onderwijs en bij de horeca.
Nee, helaas niet. Dat vind ik wel een heel tof initiatief inderdaad, net als de praktische havo. Voor mijn gevoel zijn ze hiermee een stuk verder beneden de rivieren. We hebben onze pijlen gericht op een school waar je vakken op verschillende niveaus kan volgen (al kan je dan niet op een hoger niveau eindexamen doen, het geeft wel uitdaging en een optie om staatsexamen te doen).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 28 november 2025 @ 10:58:34 #134
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219361624
GM ik zou overleg met je dochter het belangrijkste vinden en kiezen wat zij graag wil.
@vlindertje89 ja dat vinden ze leuk als ze van treinen houden, ook zo jong al. mijn zus ging daar heel vaak heen toen de kids nog heel klein waren.

Mijn tante had cash geld voor ons van mijn vader, dat hebben we dus gekregen ( ik wist van niks dus dit was een heel leuk en lief kadootje!). Maar cash storten is wel echt een drama tegenwoordig, het is vandaag eigdelijk gelukt _O-
Ik was even met mijn buurman mee, die gaat op vrijdagochtend altijd naar de warme bakker en op dat winkelcentrum zit ook een geldmaat.
Maar bij die bakker vroeg ik naar de kooolhydraatarme opties, er is een wereld voor me open gegaan zeg, dit had ik een jaar eerder moeten weten!
Zoveel goede keuzes daar O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219361720
Wat leuk, zo'n gift uit onverwachte hoek O+. Storten kan hier ook nergens meer, zo irritant.

Oeh lekker, gezond gebak *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219361849
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 08:55 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Foto-momenten zou wel leuk zijn voor de meiden! Maar dan gaan we gewoon enigszins op tijd :)
Geen idee of dat ook bij Frozen is.
Wanneer gaan jullie?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 28 november 2025 @ 12:07:21 #137
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219362284
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:13 schreef Phaidra het volgende:
Wat leuk, zo'n gift uit onverwachte hoek O+. Storten kan hier ook nergens meer, zo irritant.

Oeh lekker, gezond gebak *O*
Gezond en lekker brood.
Ik had net contact met de makelaar in Hongarije en het ziet er allemaal heeeeeeeeeel veel belovend uit :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219362343
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:22 schreef Vicky het volgende:

[..]
Geen idee of dat ook bij Frozen is.
Wanneer gaan jullie?
6 december. Dat was een tijdje terug de enige zaterdag dat ze nog goede goedkope actie-tickets hadden (en we ook konden). En hoewel ik eerder die priority upgrade niet voor die datum kon vinden (liep er twee weken terug tegenaan dat ze dat aanboden) gisteren opeens wel, dus dat is mooi meegenomen!
pi_219362357
Klinkt goed oh-oh (ik had weer ho-ho getypt :') )! Wanneer hoor je meer?
  vrijdag 28 november 2025 @ 12:17:27 #140
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_219362368
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 10:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Nee, helaas niet. Dat vind ik wel een heel tof initiatief inderdaad, net als de praktische havo. Voor mijn gevoel zijn ze hiermee een stuk verder beneden de rivieren. We hebben onze pijlen gericht op een school waar je vakken op verschillende niveaus kan volgen (al kan je dan niet op een hoger niveau eindexamen doen, het geeft wel uitdaging en een optie om staatsexamen te doen).
Wij gaan voor een mavo (vmbo-t)/havo brugklas. Mijn dochter is goed in zaakvakken die nu niet meedoen. Omdat ze goed is in begrijpend lezen oke luisteren in haar geval.
pi_219362632
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:07 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Gezond en lekker brood.
Ik had net contact met de makelaar in Hongarije en het ziet er allemaal heeeeeeeeeel veel belovend uit :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed brood is ook heel lekker! Wauw wat spannend!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219362649
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:17 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Wij gaan voor een mavo (vmbo-t)/havo brugklas. Mijn dochter is goed in zaakvakken die nu niet meedoen. Omdat ze goed is in begrijpend lezen oke luisteren in haar geval.
Ah, ook dyslexie? Dat speelt bij ons ook mee. De zaakvakken vindt onze zoon ook heel leuk, maar hij heeft echt een diepgaande aversie tegen lezen. En linksom of rechtsom moet er véél gelezen worden op havo/vwo. Ondanks voorleessoftware gaat dat veel tijd en moeite kosten, die motivatie heeft hij nu gewoon niet. Dat komt wellicht op een later moment (als hij beter weet wat hij als vervolgopleiding zou willen), maar een route via mbo zie ik hem ook wel doen. Hij leert door te doen, en dat kan een stuk minder makkelijk op havo/vwo.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219362690
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
6 december. Dat was een tijdje terug de enige zaterdag dat ze nog goede goedkope actie-tickets hadden (en we ook konden). En hoewel ik eerder die priority upgrade niet voor die datum kon vinden (liep er twee weken terug tegenaan dat ze dat aanboden) gisteren opeens wel, dus dat is mooi meegenomen!
Ga je in de middag of de avond?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219363122
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:51 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat met plezier naar school gaan is zo belangrijk en dat heeft ze nu net weer een beetje maar belangrijker vind ik dat ze succesmomenten bereikt, zo haalde ze vorig jaar alleen maar 3en en 4en voor rekenen en nu had ze laatst een 5.7! Daar hebben we samen een dansje voor gedaan, is een grandioos cijfer? Nee! Maar wel voldoende en dat is een dansje waard. Dat wil ik voor haar.. hier of op de middelbare
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 28 november 2025 @ 14:00:27 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_219363219
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Dat met plezier naar school gaan is zo belangrijk en dat heeft ze nu net weer een beetje maar belangrijker vind ik dat ze succesmomenten bereikt, zo haalde ze vorig jaar alleen maar 3en en 4en voor rekenen en nu had ze laatst een 5.7! Daar hebben we samen een dansje voor gedaan, is een grandioos cijfer? Nee! Maar wel voldoende en dat is een dansje waard. Dat wil ik voor haar.. hier of op de middelbare
Hell yeah is dat een dansje waard. Als je uitgaat van die 3 is het bijna een verdubbeling he! Dat mag je met recht echt wel een grandioos cijfer noemen. Is er nog vooruitgang mogelijk: zeker, maar dit is wel iets wat je inderdaad moet vieren :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219363386
quote:

[..]
Dat is met recht een feestje waard hoor! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219363391
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:07 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ga je in de middag of de avond?
De avondvoorstelling, 19:00 uur
pi_219363787
@oh-oh wat leuk! Houd je ons hier op de hoogte of komt er een KAA/K&W topic? ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219364591
Balen (en schrikken lijkt mij!) van het alarm Mush, maar fijn dat de kinderen er in ieder geval doorheen sliepen!

Haha Venco, hier communiceren ze dat soort dingen ook altijd een paar weken van tevoren. Doen ze dat niet, dan mist de helft de informatie en komt het helemaal niet goed ;) Dat 5 december een korte dag is en dat er die dag Sinterklaas wordt gevierd op school is hier al meer dan 2 weken bekend, ik vind het altijd wel handig om zo goed vooruit te kunnen plannen :+

Wat leuk dat jullie naar Frozen gaan, Flying, alvast heel veel plezier O+

En terecht, dat dansje voor die 5.7 van je dochter GM, hartstikke knap zo'n vooruitgang O+

Wij hadden deze week het voortgangsgesprek voor onze 7 jarige, ze doet het zo goed op school en ik ben zo trots dat dit haar lukt ondanks dat het voor haar thuis ook echt heel moeilijk is. De juf noemde haar een kleine frummel en een voorbeeldige leerling O+
  vrijdag 28 november 2025 @ 17:00:20 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219364653
quote:

[..]
Ik vind het stiekem best bizar dat een basisschool in groep 7 al cijfers achter de komma uitdeelt! :o

Maar jeej voor je dochter! *O* Dat natuurlijk wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')