Ja en hier heb ik maar 12Mbps download met Odido. En 2 upload.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:45 schreef kree het volgende:
vergeet glasvezel. odido geeft je een betere deal p/m
en nee zeg het niet uit promotie
Maar hier heb ik veel hogere speed ipv glasvezel voor 25 p/m
getest en daarom kpn maar opgezegd.
ik haal hier 700mbit enzo? met die odido sim kaart modem?quote:Op donderdag 20 november 2025 23:48 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja en hier heb ik maar 12Mbps download met Odido. En 2 upload.
In een goed geïsoleerde woning is dat gewoon waardeloos
Het is niet echt duidelijk wat je wens is.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:22 schreef Bluezman het volgende:
Wat zou een geschikte manier zijn om glasvezelinternetaansluiting te laten maken in huiskamer? Situatie is appartement met in meterkast glasvezelaansluiting aangelegd onlangs. Het is een sociale huurwoning. In de huiskamer is aan de ene kant een kabelaansluiting nu in gebruik met Ziggo abonnement en aan de andere kant van de huiskamer een ongebruikt oude soort stopcontact voor vaste telefoonaansluiting. Wat is wijsheid?
Dat kan, maar het is dus geen garantie.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:49 schreef kree het volgende:
[..]
ik haal hier 700mbit enzo? met die odido sim kaart modem?
100mBit met glasvezel contract. kpn.
waar maar wat heb ik meer nodig als 4k streamen. dat is mss 8mbit?quote:Op donderdag 20 november 2025 23:54 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is dus geen garantie.
Als je 100mb hebt bij KPN dan sluit je nu eenmaal dat abonnement af. Maar dan weet ik wel dat het stabiel is.
Bij 5G hangt het precies af van je locatie, en het gaat via de "lucht" ipv een stabiele kabel
Open Dutch Fiber heeft de aansluiting in m'n meterkast aangelegd en abonnement Odido glasvezelinternet zou ik dan kunnen nemen.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
Welke partij heeft het aangelegd?
En waarom moet de aansluiting in de woonkamer komen? Je kan toch een UTP kabel naar de woonkamer trekken met eventuele splitter aldaar?
Een complete aansluiting daar creëren gaat je een hoop geld kosten.
eens maar dit is wel wat je je moet bedenken dusquote:Op donderdag 20 november 2025 23:54 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is dus geen garantie.
Als je 100mb hebt bij KPN dan sluit je nu eenmaal dat abonnement af. Maar dan weet ik wel dat het stabiel is.
Bij 5G hangt het precies af van je locatie, en het gaat via de "lucht" ipv een stabiele kabel
Je hebt geen glasvezelkabel nodig, je kan die router in je meterkast laten staan en dan met een normale ethernet kabel (koper) in je huis verder gaan, daar kun je gewoon 1gigabit per seconde (gbps) over halen over een afstand van maximaal 100 meter (vanaf je router gemeten)quote:Op donderdag 20 november 2025 23:58 schreef Bluezman het volgende:
[..]
Open Dutch Fiber heeft de aansluiting in m'n meterkast aangelegd en abonnement Odido glasvezelinternet zou ik dan kunnen nemen.
Goedkoop, snel, stabiel. Ik denk dat na een tijdje de andere aanbieders ook wel met zoiets komen. En de meeste mensen malen er echt niet om hoe het internet binnen komt. Denk dat dit concept heel populair gaat worden. Wel beetje zonde dat KPN net letterlijk het hele land heeft opgegraven. Maar ja dat moet ook allemaal terug verdient worden dus ik zie dat niet snel goedkoop worden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:05 schreef kree het volgende:
zeg maar wat ze beloven in de promotie. en wilde dit zelf checken. het klopt wel. idd binnen 15 min online en met wifi enzo ook. mijn ervaring ermee dus om te proberen... ik ben over.
kpn zal goedkoper worden denk.... maarja heb ik nu niks aan op moment.quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:45 schreef borbit het volgende:
[..]
Goedkoop, snel, stabiel. Ik denk dat na een tijdje de andere aanbieders ook wel met zoiets komen. En de meeste mensen malen er echt niet om hoe het internet binnen komt. Denk dat dit concept heel populair gaat worden. Wel beetje zonde dat KPN net letterlijk het hele land heeft opgegraven. Maar ja dat moet ook allemaal terug verdient worden dus ik zie dat niet snel goedkoop worden.
Ik denk het niet uit kan om met glasvezel tegen ''vast'' 5g te vechten op prijs. Ze hebben net overal glasvezel aangelegd, dat moet terug verdient. En als je de prijzen laat zakken moet je dat ook voor je bestaande leden doen. Odido hoeft enkel mogelijk z'n mobiel netwerk iets uit te breiden in capaciteit dat is veel goedkoper.quote:Op vrijdag 21 november 2025 01:14 schreef kree het volgende:
[..]
kpn zal goedkoper worden denk.... maarja heb ik nu niks aan op moment.
Als de telefoonaansluiting niet gebruikt wordt zou je in de meterkast (ik gok dat daar je telefoonaansluititng binnenkomt) een netwerkkabel door die buis kunnen trekken naar de woonkamer. Dan kan je vanaf je ONT (het glasvezelkastje van Odido) rechtstreeks naar de woonkamer en daar je router neerzetten voor wifi.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:22 schreef Bluezman het volgende:
Wat zou een geschikte manier zijn om glasvezelinternetaansluiting te laten maken in huiskamer? Situatie is appartement met in meterkast glasvezelaansluiting aangelegd onlangs. Het is een sociale huurwoning. In de huiskamer is aan de ene kant een kabelaansluiting nu in gebruik met Ziggo abonnement en aan de andere kant van de huiskamer een ongebruikt oude soort stopcontact voor vaste telefoonaansluiting. Wat is wijsheid?
als er geen buizen lopen vanaf de meterkast dan is een platte utp kabel wel een makkelijk ding. die plak je achter de plint of boven de plint. in alle kleuren leverbaar dus die zie je niet.quote:Op vrijdag 21 november 2025 06:50 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Als de telefoonaansluiting niet gebruikt wordt zou je in de meterkast (ik gok dat daar je telefoonaansluititng binnenkomt) een netwerkkabel door die buis kunnen trekken naar de woonkamer. Dan kan je vanaf je ONT (het glasvezelkastje van Odido) rechtstreeks naar de woonkamer en daar je router neerzetten voor wifi.
Gebruikmaken van die oude telefoonaansluiting. Daar zat mijn persoon ook al aan te denken.quote:Op vrijdag 21 november 2025 06:50 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Als de telefoonaansluiting niet gebruikt wordt zou je in de meterkast (ik gok dat daar je telefoonaansluititng binnenkomt) een netwerkkabel door die buis kunnen trekken naar de woonkamer. Dan kan je vanaf je ONT (het glasvezelkastje van Odido) rechtstreeks naar de woonkamer en daar je router neerzetten voor wifi.
Als de telefoonkabel naar de meterkast gaat dan kun je de telefoonkabel vervangen door een UTP-kabel waar je RJ45-stekkers op kan krimpen of aan beide kanten een RJ45-wandcontactdoos. Maak eens een goede overzichtsfoto van je meterkast en je telefoonaansluiting.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:42 schreef Bluezman het volgende:
[..]
Gebruikmaken van die oude telefoonaansluiting. Daar zat mijn persoon ook al aan te denken.
Als doorvoerleiding voor de nieuw aan te leggen ethernetkabel, prima. Gebruik maken van de bekabeling die er al ligt (max 2 paren), gaat niet, of super langzaam werken.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:42 schreef Bluezman het volgende:
Gebruikmaken van die oude telefoonaansluiting. Daar zat mijn persoon ook al aan te denken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |