abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219306660
Wat zou een geschikte manier zijn om glasvezelinternetaansluiting te laten maken in huiskamer? Situatie is appartement met in meterkast glasvezelaansluiting aangelegd onlangs. Het is een sociale huurwoning. In de huiskamer is aan de ene kant een kabelaansluiting nu in gebruik met Ziggo abonnement en aan de andere kant van de huiskamer een ongebruikt oude soort stopcontact voor vaste telefoonaansluiting. Wat is wijsheid?
pi_219306705
Welke partij heeft het aangelegd?

En waarom moet de aansluiting in de woonkamer komen? Je kan toch een UTP kabel naar de woonkamer trekken met eventuele splitter aldaar?

Een complete aansluiting daar creëren gaat je een hoop geld kosten.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219306710
vergeet glasvezel. odido geeft je een betere deal p/m

en nee zeg het niet uit promotie
Maar hier heb ik veel hogere speed ipv glasvezel voor 25 p/m

getest en daarom kpn maar opgezegd.
Do what you love, love what you do!
pi_219306712
hangt af van waar je bent of dit werkt trouwens. met sim en odido 5g. hier in Rijnsburg is het beter als KPN met glasvezel.

Als je upload veel nodig hebt trouwens, dan is het ander verhaal/
pi_219306713
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 23:45 schreef kree het volgende:
vergeet glasvezel. odido geeft je een betere deal p/m

en nee zeg het niet uit promotie
Maar hier heb ik veel hogere speed ipv glasvezel voor 25 p/m

getest en daarom kpn maar opgezegd.
Ja en hier heb ik maar 12Mbps download met Odido. En 2 upload.

In een goed geïsoleerde woning is dat gewoon waardeloos
pi_219306715
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 23:48 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja en hier heb ik maar 12Mbps download met Odido. En 2 upload.

In een goed geïsoleerde woning is dat gewoon waardeloos
ik haal hier 700mbit enzo? met die odido sim kaart modem?

100mBit met glasvezel contract. kpn.
pi_219306717
heb nu nog KPN glasvezel en. odido erbij trouwens., opgezegd al nu.

Maar als iemand vergelijking wil

het kan nog. ondanks ik 20-10 bevestiging had van kpn dat ze mijn abo op zouden zeggen.

0 reactie daarop, oke maand later bel ik eens. ja niet bekend bij ons.

Fuck you KPN. dan moet je die mail niet sturen/.

geen zin meer in dus laat contract maar maand doorlopen, ik ben naar odido klik en klaar en is het ook echt.
pi_219306725
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 23:22 schreef Bluezman het volgende:
Wat zou een geschikte manier zijn om glasvezelinternetaansluiting te laten maken in huiskamer? Situatie is appartement met in meterkast glasvezelaansluiting aangelegd onlangs. Het is een sociale huurwoning. In de huiskamer is aan de ene kant een kabelaansluiting nu in gebruik met Ziggo abonnement en aan de andere kant van de huiskamer een ongebruikt oude soort stopcontact voor vaste telefoonaansluiting. Wat is wijsheid?
Het is niet echt duidelijk wat je wens is.

Wil je een vaste PC aansluiten met een kabel?
Of heb je alles draadloos?

In het laatste geval zou het al moeten werken als je een alles aangesloten hebt wat in het pakket zat.

En anders een netwerkkabel trekken naar de woonkamer of de locatie waar je PC staat.
pi_219306731
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 23:49 schreef kree het volgende:

[..]
ik haal hier 700mbit enzo? met die odido sim kaart modem?

100mBit met glasvezel contract. kpn.
Dat kan, maar het is dus geen garantie.

Als je 100mb hebt bij KPN dan sluit je nu eenmaal dat abonnement af. Maar dan weet ik wel dat het stabiel is.

Bij 5G hangt het precies af van je locatie, en het gaat via de "lucht" ipv een stabiele kabel
pi_219306739
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 23:54 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

Als je 100mb hebt bij KPN dan sluit je nu eenmaal dat abonnement af. Maar dan weet ik wel dat het stabiel is.

Bij 5G hangt het precies af van je locatie, en het gaat via de "lucht" ipv een stabiele kabel
waar maar wat heb ik meer nodig als 4k streamen. dat is mss 8mbit?

kijk ik denk dat je aardig genaaid wordt door kpn>

moet odido kun jee dus veeeeeeel sneller iig download> ookal verschil soms?

het is iig 3x goedkoper en ok neem die dipjes voor mee. maarja vanaf 700 of meer Mbit is niet zo erg.\

Enige reden dat ik denk glasvezel en duurder, is om je upload.

mijn HD streamt prima hoor ook met 20 Mbit
pi_219306741
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 23:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
Welke partij heeft het aangelegd?

En waarom moet de aansluiting in de woonkamer komen? Je kan toch een UTP kabel naar de woonkamer trekken met eventuele splitter aldaar?

Een complete aansluiting daar creëren gaat je een hoop geld kosten.
Open Dutch Fiber heeft de aansluiting in m'n meterkast aangelegd en abonnement Odido glasvezelinternet zou ik dan kunnen nemen.
pi_219306743
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 23:54 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

eens maar dit is wel wat je je moet bedenken dus :)
pi_219306774
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 23:58 schreef Bluezman het volgende:

[..]
Open Dutch Fiber heeft de aansluiting in m'n meterkast aangelegd en abonnement Odido glasvezelinternet zou ik dan kunnen nemen.
Je hebt geen glasvezelkabel nodig, je kan die router in je meterkast laten staan en dan met een normale ethernet kabel (koper) in je huis verder gaan, daar kun je gewoon 1gigabit per seconde (gbps) over halen over een afstand van maximaal 100 meter (vanaf je router gemeten)

de reden dat ze glasvezel in je meterkast brengen is dat die langere afstanden kan overbruggen (en in de toekomst nog meer snelheid aan kan) dat heb je nu beide niet nodig
pi_219306777
Modem in de meterkast, hoog ophangen.
Dan een netwerkkabel door een loze buis naar de huiskamer. even netjes afmonteren met RJ45 wandcontactdoos.
Je kan kijken of je Wi-Fi ontvangst in de huiskamer al voldoende is vanaf de meterkast.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 21 november 2025 @ 00:45:32 #15
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_219306815
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 00:05 schreef kree het volgende:
zeg maar wat ze beloven in de promotie. en wilde dit zelf checken. het klopt wel. idd binnen 15 min online en met wifi enzo ook. mijn ervaring ermee dus om te proberen... ik ben over.
Goedkoop, snel, stabiel. Ik denk dat na een tijdje de andere aanbieders ook wel met zoiets komen. En de meeste mensen malen er echt niet om hoe het internet binnen komt. Denk dat dit concept heel populair gaat worden. Wel beetje zonde dat KPN net letterlijk het hele land heeft opgegraven. Maar ja dat moet ook allemaal terug verdient worden dus ik zie dat niet snel goedkoop worden.
pi_219306857
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 00:45 schreef borbit het volgende:

[..]
Goedkoop, snel, stabiel. Ik denk dat na een tijdje de andere aanbieders ook wel met zoiets komen. En de meeste mensen malen er echt niet om hoe het internet binnen komt. Denk dat dit concept heel populair gaat worden. Wel beetje zonde dat KPN net letterlijk het hele land heeft opgegraven. Maar ja dat moet ook allemaal terug verdient worden dus ik zie dat niet snel goedkoop worden.
kpn zal goedkoper worden denk.... maarja heb ik nu niks aan op moment.
  vrijdag 21 november 2025 @ 01:57:04 #17
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_219306950
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 01:14 schreef kree het volgende:

[..]
kpn zal goedkoper worden denk.... maarja heb ik nu niks aan op moment.
Ik denk het niet uit kan om met glasvezel tegen ''vast'' 5g te vechten op prijs. Ze hebben net overal glasvezel aangelegd, dat moet terug verdient. En als je de prijzen laat zakken moet je dat ook voor je bestaande leden doen. Odido hoeft enkel mogelijk z'n mobiel netwerk iets uit te breiden in capaciteit dat is veel goedkoper.

Net als dat een internationale trein meestal veel duurder is dan met het vliegtuig. Met de trein moet ook de rails betaald worden. Met het vliegtuig enkel een klein beetje voor de vliegvelden maar de lucht is verder gewoon gratis. Daarom kan vliegen zo absurd goedkoop.
pi_219307019
Glasvezel is momenteel absoluut goedkoper. 25 euro per maand is al mogelijk. Aansluiting blijft in de meterkast, de glasvezel eindigt daar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_219307253
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 23:22 schreef Bluezman het volgende:
Als de telefoonaansluiting niet gebruikt wordt zou je in de meterkast (ik gok dat daar je telefoonaansluititng binnenkomt) een netwerkkabel door die buis kunnen trekken naar de woonkamer. Dan kan je vanaf je ONT (het glasvezelkastje van Odido) rechtstreeks naar de woonkamer en daar je router neerzetten voor wifi.