ik wil je romantische idee niet kapotmaken, maar gevoelens zijn uiteindelijk gewoon chemische reacties... er bestaat dus helemaal niet zoiets als 'echt' (of 'onecht') verliefd zijn.quote:Op donderdag 20 november 2025 00:30 schreef Masberum het volgende:
Meer mensen die het idee hebben dat ze niet echt verliefd zijn geweest? Meer seksueel belang en de emotionele band maar op de koop toe nemen als het ware?
En nu graag een omschrijving van het gevoel.quote:Op donderdag 20 november 2025 01:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik wil je romantische idee niet kapotmaken, maar gevoelens zijn uiteindelijk gewoon chemische reacties... er bestaat dus helemaal niet zoiets als 'echt' (of 'onecht') verliefd zijn.
'verliefdheid' is niet veel meer dan de aanwezigheid van hormonen en neuro-transmitters als 'oxytocine' en wat 'dopamine', 'serotonine' en 'adrenaline' die lichamelijke reacties sturen en beinvloedden...
het is natuurlijk wel mogelijk dat bepaalde mensen een hormonale ontregeling hebben en deze hormonen niet goed opgewekt of verwerkt kunnen worden..
zeker mensen met bepaalde verslaafdheid-problematiek hebben wel vaker ontregeld serotine- en dopamine-huishoudingen
Aan niets anders meer kunnen denken dan aan de ander.quote:Op donderdag 20 november 2025 01:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En nu graag een omschrijving van het gevoel.
Verliefdheid is niet dat. Dat neuroreductionisme kun je helemaal niks mee. Bovendien maak je overal een conceptuele denkfout.quote:Op donderdag 20 november 2025 01:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik wil je romantische idee niet kapotmaken, maar gevoelens zijn uiteindelijk gewoon chemische reacties... er bestaat dus helemaal niet zoiets als 'echt' (of 'onecht') verliefd zijn.
'verliefdheid' is niet veel meer dan de aanwezigheid van hormonen en neuro-transmitters als 'oxytocine' en wat 'dopamine', 'serotonine' en 'adrenaline' die lichamelijke reacties sturen en beinvloedden...
Ik heb als hetero man zijnde de beleving dat er tegenwoordig erg weinig rondloopt om echt hals over kop verliefd op te worden.quote:Op donderdag 20 november 2025 00:30 schreef Masberum het volgende:
Voor mij is het niet direct een baten/lasten idee geweest. Er was wel wat emotie. Maar in het algemeen duurde het niet al te lang om bepaalde redenen. Meer mensen die het idee hebben dat ze niet echt verliefd zijn geweest? Meer seksueel belang en de emotionele band maar op de koop toe nemen als het ware?
Hm... klinkt zowel fijn als vermoeiendquote:Op donderdag 20 november 2025 11:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Aan niets anders meer kunnen denken dan aan de ander.
Een lach op je gezicht zodra je aan de ander denkt (dus constant).
Kriebels in je buik als je een berichtje krijgt van diegene.
Niet kunnen wachten tot de volgende keer dat je elkaar weer ziet.
Je dagen kunnen niet meer stuk, je bent constant vrolijk.
Heel erg uitkijken naar elk moment van contact.
Heel fijn om in te zitten, want veel van alle gelukshormonenquote:Op donderdag 20 november 2025 13:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hm... klinkt zowel fijn als vermoeiend
Wat ik me nou afvraag. Zou je een pil kunnen ontwikkelen waardoor je verliefd wordt op iemand?quote:Op donderdag 20 november 2025 01:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat heet XTCquote:Op donderdag 20 november 2025 14:39 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Wat ik me nou afvraag. Zou je een pil kunnen ontwikkelen waardoor je verliefd wordt op iemand?
Je komt wel eens iemand tegen waarvan je denk:”Dat zou de perfecte partner voor mij zijn” maar helaas wordt je er niet warm of koud van. Als je dan zo’n pil zou kunnen slikken…..
Dat voel je ook als het enkel lust is en wordt vaak verward met verliefdheid.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Aan niets anders meer kunnen denken dan aan de ander.
Een lach op je gezicht zodra je aan de ander denkt (dus constant).
Kriebels in je buik als je een berichtje krijgt van diegene.
Niet kunnen wachten tot de volgende keer dat je elkaar weer ziet.
Je dagen kunnen niet meer stuk, je bent constant vrolijk.
Heel erg uitkijken naar elk moment van contact.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 20 november 2025 19:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Er is geen diepere binding mogelijk.
Omdat het geen verliefdheid was maar rauwe lust. Als de lust eenmaal bevredigd is dan pas valt op dat jullie qua persoonlijkheid niet bij elkaar passen en dan dooft het uit.quote:
Waarom gaat het uit? Waarom is het onechte liefde? Dat snap ik niet.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Omdat het geen verliefdheid was maar rauwe lust. Als de lust eenmaal bevredigd is dan pas valt op dat jullie qua persoonlijkheid niet bij elkaar passen en dan dooft het uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |