quote:Op woensdag 19 november 2025 21:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
of 100.000+ posts op FOK! hebben.
226.000+quote:Op woensdag 19 november 2025 21:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan kom je net kijken.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik heb er ook veel meer dan ik dachtquote:Op woensdag 19 november 2025 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oke serieus wie heeft er NIET inmiddels minstens 100k?
Dat laatste is nog wat overdreven in mijn geval maar als ik hier de boel op 20 graden wil houden denk ik dat ik rustig 400-500 euro aan gas de schoorsteen uit zou blazen per maand in de winter. Toen ik hier kwam wonen een kleine 9 jaar geleden meen ik me ter herinneren dat een kuub gas zo tussen de 25 en 30 cent kostte. Nu is dat 1,2 euro per kuub of zo.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:03 schreef UitStraling het volgende:
"56 procent van Nederlanders draait verwarming niet open vanwege te hoge energiekosten, kiezen tussen warm blijven of eten op tafel"
_!
Jezus, ik zit al dicht op de 150kquote:Op woensdag 19 november 2025 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier helpt een huis van 100+ jaar oud ook niet echt mee.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat laatste is nog wat overdreven in mijn geval maar als ik hier de boel op 20 graden wil houden denk ik dat ik rustig 400-500 euro aan gas de schoorsteen uit zou blazen per maand in de winter. Toen ik hier kwam wonen een kleine 9 jaar geleden meen ik me ter herinneren dat een kuub gas zo tussen de 25 en 30 cent kostte. Nu is dat 1,2 euro per kuub of zo.
Dan kom je toch wel op terrein dat het écht voor veel Nederlanders er nogal in hakt en ze dus de verwarming maar laag houden.
Ik minimaliseer het ook behoorlijk. In de winter is het als ik thuis ben zelden boven de 17,5 graden, in de woonkamer, aan de slaapkamer warm proberen te stoken begin ik niet eens.
Mijn huis gaat ook richting de 80 jaar. Ben benieuwd of het isoleren van de zoldervloer en de nieuwe kozijnen boven een beetje verschil gaat makenquote:Op woensdag 19 november 2025 21:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hier helpt een huis van 100+ jaar oud ook niet echt mee.
Kozijnen dat scheelt wel een hoop. Althans hier waaide het niet meer gewoon langs de kozijnen af.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mijn huis gaat ook richting de 80 jaar. Ben benieuwd of het isoleren van de zoldervloer en de nieuwe kozijnen boven een beetje verschil gaat maken
Mijn flat is van midden jaren 80, is wel dubbel glas in gezet maar dat was het dan ook. Beter isoleren kan eigenlijk alleen als de VVE daar in mee gaat en dat gaat sowieso niet gebeuren zonder regelgeving van de overheid want 2/3 van de appartementen zijn van een vastgoedbedrijf dat de boel verhuurt. Die boeit het niet dat hun huurders moeten kiezen tussen klappertanden of 500 eu per maand betalen aan gas.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hier helpt een huis van 100+ jaar oud ook niet echt mee.
En de kraan verplaatsenquote:Op woensdag 19 november 2025 21:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mijn huis gaat ook richting de 80 jaar. Ben benieuwd of het isoleren van de zoldervloer en de nieuwe kozijnen boven een beetje verschil gaat maken
Ik heb vaak wel een paar ramen open staan 24/7quote:Op woensdag 19 november 2025 21:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kozijnen dat scheelt wel een hoop. Althans hier waaide het niet meer gewoon langs de kozijnen af.
Ik moest wel even kijken op hoeveel ik zat.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
500 aan gas in een flatquote:Op woensdag 19 november 2025 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn flat is van midden jaren 80, is wel dubbel glas in gezet maar dat was het dan ook. Beter isoleren kan eigenlijk alleen als de VVE daar in mee gaat en dat gaat sowieso niet gebeuren zonder regelgeving van de overheid want 2/3 van de appartementen zijn van een vastgoedbedrijf dat de boel verhuurt. Die boeit het niet dat hun huurders moeten kiezen tussen klappertanden of 500 eu per maand betalen aan gas.
aankomende nacht de eerste nacht zonder het velux open op de logeerkamerquote:Op woensdag 19 november 2025 21:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb vaak wel een paar ramen open staan 24/7
Gewoon hele matige isolatie. Als ik in de winter 20 graden wil betekent dat dat de ketel constant zou moeten branden. Ik heb wel eens met mijn dronken kop de verwarming op 25 gezet toen ik het koud had. In slaap gevallen en 12 uur later was het 21,5. Dus de ketel heeft 12(!) uur staan loeien en kreeg het nog niet boven de 21,5.quote:
Damnquote:Op woensdag 19 november 2025 21:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gewoon hele matige isolatie. Als ik in de winter 20 graden wil betekent dat dat de ketel constant zou moeten branden. Ik heb wel eens met mijn dronken kop de verwarming op 25 gezet toen ik het koud had. In slaap gevallen en 12 uur later was het 21,5. Dus de ketel heeft 12(!) uur staan loeien en kreeg het nog niet boven de 21,5.
Ik heb een rijtjeswoning zonder spouwmuurisolatie en tot deze week boven enkel glas in gammele aluminium kozijnen, maar ik verbruik net 900 m3 in een jaar. Wat bij mij hielp was de thermostaat op een constante temperatuur zetten, dus niet 's nachts dichtdraaien en dan overdag weer open. Daar moest de cv-ketel telkens veel te hard voor werken, nu doet die gewoon door de dag heen telkens een klein beetje.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gewoon hele matige isolatie. Als ik in de winter 20 graden wil betekent dat dat de ketel constant zou moeten branden. Ik heb wel eens met mijn dronken kop de verwarming op 25 gezet toen ik het koud had. In slaap gevallen en 12 uur later was het 21,5. Dus de ketel heeft 12(!) uur staan loeien en kreeg het nog niet boven de 21,5.
En dan zijn er nog plenty woningen waar de isolatie nog beroerder is.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |