Nee, die heb ik nooit gehad.quote:
Nieuwe kozijnen zou je kunnen financieren via het Warmtefonds.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:15 schreef ssjgoku het volgende:
Beste Fok! mensen,
Voordat ik begin, ga ik zowiso een gesprek met de bank aan volgende week, maar dacht vraag het hier eens.
Ik heb bijna 20 jaar geleden een woning gekocht, (Een woning die verrot was) en in die tijd enigszins opgeknapt in die jaren, incl isolatie, vloeren, muren, achtertuin en serre.
Echter komen nu de grotere kosten, denk aan nieuwe badkamer, keuken, en achtertuin opnieuw betegelen, eventueel nieuwe kozijnen beneden om de houten te vervangen met goed glas.
Dacht ook aan verhuizen, maar deze buurt is lekker rustig, en 0 gezeik.
Nu dacht ik om 50k bij te lenen bij de bank.. en dat lijkt makkelijk te kunnen, (Hypotheek verhogen). Echter, zit ik dan ineens aan een nieuwe looptijd vast voor alles? Of enkel voor die lening? Wil geen 'reset' zeg maar, nog 10 jaar en ben van alles af.. Of kan ik dat meenemen in die 10 jaar? Vragen vragen. Heb een zogenaamd spaarhypotheek op dit moment, mocht dat belangrijk zijn.
Naast alle subsidiemogelijkheden voor nieuwe kozijnen en HR++ (of beter: triple?) glas (https://kunststofkozijn.n(...)5-voor-glasisolatie/) , kan je via een extra hypotheek financieren. Inderdaad, los van je bestaande spaarhypotheek, laat die aub gewoon doorgaan tot einde looptijd.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:15 schreef ssjgoku het volgende:
Nu dacht ik om 50k bij te lenen bij de bank.. en dat lijkt makkelijk te kunnen, (Hypotheek verhogen). Echter, zit ik dan ineens aan een nieuwe looptijd vast voor alles? Of enkel voor die lening? Wil geen 'reset' zeg maar, nog 10 jaar en ben van alles af.. Of kan ik dat meenemen in die 10 jaar? Vragen vragen. Heb een zogenaamd spaarhypotheek op dit moment, mocht dat belangrijk zijn.
Ok, duidelijk... is er voor mij dan geen optie om op een goeie manier 50k te lenen tbv verbouwing?quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Naast alle subsidiemogelijkheden voor nieuwe kozijnen en HR++ (of beter: triple?) glas (https://kunststofkozijn.n(...)5-voor-glasisolatie/) , kan je via een extra hypotheek financieren. Inderdaad, los van je bestaande spaarhypotheek, laat die aub gewoon doorgaan tot einde looptijd.
125k / 280k WOZ.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:36 schreef paardendokter het volgende:
Hoe hoog is je huidige hypotheek en wat is de woz waarde van je huis?
Ja tuurlijk wel. En subsidie én via een extra hypotheek.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:42 schreef ssjgoku het volgende:
[..]
Ok, duidelijk... is er voor mij dan geen optie om op een goeie manier 50k te lenen tbv verbouwing?
Ah zo, niet ophogen, maar aparte hypotheek erbij. Sorry maat, ben niet al te slim in deze materiequote:Op vrijdag 14 november 2025 15:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja tuurlijk wel. En subsidie en een extra hypotheek.
Graag gedaan. Hoeveel spaarpremie betaal je nu voor die spaarhypotheek?quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:47 schreef ssjgoku het volgende:
Ah zo, niet ophogen, maar aparte hypotheek erbij. Sorry maat, ben niet al te slim in deze materieHeel heel veel dank though
Je houdt je huidige hypotheek, en daarnaast sluit je een nieuw hypotheekdeel af. Je huidige hypotheek blijven je maandlasten dus exact hetzelfde. Voor die 50k aan extra hypotheek betaal je een nieuw rentepercentage, plus uiteraard de aflossing.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:15 schreef ssjgoku het volgende:
Echter, zit ik dan ineens aan een nieuwe looptijd vast voor alles? Of enkel voor die lening? Wil geen 'reset' zeg maar, nog 10 jaar en ben van alles af.. Of kan ik dat meenemen in die 10 jaar? Vragen vragen. Heb een zogenaamd spaarhypotheek op dit moment, mocht dat belangrijk zijn.
Wat is de inschrijving van je hypotheek en heb je afgelost?quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:42 schreef ssjgoku het volgende:
[..]
Ok, duidelijk... is er voor mij dan geen optie om op een goeie manier 50k te lenen tbv verbouwing?
Dank allen op voorhand. Ja heb al afgelost, kom straks uit op ~50k left. Maar ook die ben ik aan het reserveren, want kan aflossingsvrij, 10% dacht ik extra aflossen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is de inschrijving van je hypotheek en heb je afgelost?
25.000 per jaar sparen?quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Of je spaart 2 jaar door en betaalt het uit eigen zak zonder lening.
Hoeveel kapitaal opgebouwd in de spaarregeling?quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:53 schreef ssjgoku het volgende:
Maandelijkse betaling
¤ 314,88
Hypotheek is ¤ 122.500,00
Dit bestaat uit 2 delen als ik goed kijk:
Aflossingsvrij:
Maandbedrag
Rente
¤ 142,87
Startzeker
Maandbedrag
Rente
¤ 172,01
Premie
¤ 0,00
Rente en premie
¤ 172,01
Zit ook 10k erfpacht erbij bedacht ik me nu. Op einde looptijd zou er 50k overblijven? Die ben ik al aan het reserveren.
De leningen duren tot 2038.
Dit is dus wat ik nu heb. En door eigen effort eigen woning veel aan gedaan met eigen geld, over de jaren heen, maar wil de fnishing touch doen
1000 per maand sparen?quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:03 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
4 jaar dan? 1000 per maand moet wel lukken toch.
TS wil de lening in 10 jaar terugbetalen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja kweetniet? Wat zou jij doen dan?
Bijna 60k.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoeveel kapitaal opgebouwd in de spaarregeling?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |