Sinterklaas is een historisch persoon en zijn graf kan bezocht worden in Myra, Turkije. Het zou niet correct om hem af te beelden met een andere huidskleur.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Want een zwarte Sint is geen blackface?
Van oorsprong een pre-christelijk 'heidens' feest wat gekerstend is door de katholieke kerk, zeker geen katholiek feest van oorsprong.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk gewoon een katholiek feest. Als iemand zich niet aangetrokken voelt, ja; da’s niet raar.
Misschien moeten ze wat meer focussen op het religie-aspect; dan kom je met bijna alles weg.
Klopt ook. De katholieke kerk heeft een en ander toegeëigend.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:50 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Van oorsprong een pre-christelijk 'heidens' feest wat gekerstend is door de katholieke kerk, zeker geen katholiek feest van oorsprong.
Je mist het punt dat ik wil maken. Schijnbaar is het bij de zwarte gemeenschap geen probleem als de pieten wit zijn en Sinterklaas zwart.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Sinterklaas is een historisch persoon en zijn graf kan bezocht worden in Myra, Turkije. Het zou niet correct om hem af te beelden met een andere huidskleur.
Daar zijn we het over eens, "discriminatie en racisme" werkt slechts een kant op bij bepaalde groepen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 07:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Je mist het punt dat ik wil maken. Schijnbaar is het bij de zwarte gemeenschap geen probleem als de pieten wit zijn en Sinterklaas zwart.
Waren ze heel goed in ookquote:Op vrijdag 28 november 2025 02:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Klopt ook. De katholieke kerk heeft een en ander toegeëigend.
Was eerder dit jaar in Rome; ze hebben er wel wat moois mee gemaakt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 07:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Waren ze heel goed in ook
Dafuqquote:Op zondag 30 november 2025 13:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sinterklaasjournaal vertelt de kinderen doodleuk dat alle cadeautjes van hun ouders komen![]()
[ x ]
Wtfquote:Op zondag 30 november 2025 13:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sinterklaasjournaal vertelt de kinderen doodleuk dat alle cadeautjes van hun ouders komen![]()
[ x ]
Die is er niet voor de publieke omroep. Het feest is racistisch geworden vanwege zwarte piet en dus moet het kapot. Ook als het feest inmiddels geen zwarte pieten meer heeft.quote:
Wel vrij bizar ja. Je vraagt je wel af of er überhaupt wel mensen met kinderen meeschrijven aan dit programma.quote:Op zondag 30 november 2025 13:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Vijftig jaar geleden had je al mensen die vonden dat je niet tegen kinderen mocht liegen over Sinterklaas. Misschien zat er zo'n iemand op de redactiequote:Op zondag 30 november 2025 13:29 schreef H.FR het volgende:
[..]
Wel vrij bizar ja. Je vraagt je wel af of er überhaupt wel mensen met kinderen meeschrijven aan dit programma.
AI of een ander satirisch programma mag ik hopenquote:Op zondag 30 november 2025 13:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Dat zou kunnen. Het blijft alleen bizar dat er niemand in de redactie zoiets had van 'misschien is het niet verstandig om live in een kinderprogramma te vertellen dat hun ouders hun voorlogen en alle magie te verpesten voor die kinderen'.quote:Op zondag 30 november 2025 13:34 schreef Aether het volgende:
[..]
Vijftig jaar geleden had je al mensen die vonden dat je niet tegen kinderen mocht liegen over Sinterklaas. Misschien zat er zo'n iemand op de redactie![]()
Nee, dit is toch echt de keuze geweest van onze NPO.quote:Op zondag 30 november 2025 13:48 schreef The-BFG het volgende:
[..]
AI of een ander satirisch programma mag ik hopen
Zoals ik het lees is het tijdens het Sinterklaasjournaal.quote:Op zondag 30 november 2025 13:48 schreef The-BFG het volgende:
[..]
AI of een ander satirisch programma mag ik hopen
In dat geval kunnen ze maar beter stoppen met dat hele Sinterklaas Journaal. Wordt steeds meer een show waar de redactie en cast hun politieke voorkeur/ideeën willen showen.quote:Op zondag 30 november 2025 13:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dit is toch echt de keuze geweest van onze NPO.
https://socialnieuws.nl/2(...)s-woest-ntr-reactie/quote:Op zondag 30 november 2025 13:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Dat was waarschijnlijk precies de bedoeling: het verpesten van het feest.quote:Op zondag 30 november 2025 13:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Het blijft alleen bizar dat er niemand in de redactie zoiets had van 'misschien is het niet verstandig om live in een kinderprogramma te vertellen dat hun ouders hun voorlogen en alle magie te verpesten voor die kinderen'.
Ik vrees ook dat dit geen domme fout was, maar een bewuste keuze van de NPOquote:Op zondag 30 november 2025 15:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat was waarschijnlijk precies de bedoeling: het verpesten van het feest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |