Ja dit dus.quote:Op maandag 10 november 2025 12:55 schreef Filosoofert het volgende:
In het begin wel problemen mee, maar nu ik weet waar ie op triggert niet meer.
Ik rij bijvoorbeeld iets langzamer aan op rotonde's, omdat hij wel eens triggert op het paaltje op de middenberm...
Les 1 als je een auto 'leent' of minder gebruikt dan de standaardrijder: als je hem teruggeeft, zorg dan dat deze in de stand staat waarin je hem heb gekregen. Qua stoel, handrem, radio, etc.quote:Op maandag 10 november 2025 13:26 schreef boegschroef het volgende:
Bij bmw onthoudt het de laatste gebruikte stand stand. Dus zet je het uit, staat het de volgende keer ook uit. Zelf vind ik dat best gevaarlijk, want mijn wederhelft zet het altijd uit want die vind het ook irritant. Als ik dan instap en er enig sinds op vertrouw dat het aan staat dan kan het je nog wel eens verrassen.
Ik zou liever hebben dat het juist altijd aan staat als je de auto start.
De meeste auto's hebben maar 1 vaste berijder, en ik zou heel geirriteerd raken als ik elke keer als ik ga rijden weer de default-settings zou moeten gaan aanpassen aan wat ik prettig vind rijden.quote:Op maandag 10 november 2025 13:26 schreef boegschroef het volgende:
Bij bmw onthoudt het de laatste gebruikte stand stand. Dus zet je het uit, staat het de volgende keer ook uit. Zelf vind ik dat best gevaarlijk, want mijn wederhelft zet het altijd uit want die vind het ook irritant. Als ik dan instap en er enig sinds op vertrouw dat het aan staat dan kan het je nog wel eens verrassen.
Ik zou liever hebben dat het juist altijd aan staat als je de auto start.
Jammer dat BMW geen busjes maakt. Als Mercedes de instelling standaard uit zou zetten dan had ik niks te klagen.quote:Op maandag 10 november 2025 13:26 schreef boegschroef het volgende:
Bij bmw onthoudt het de laatste gebruikte stand stand. Dus zet je het uit, staat het de volgende keer ook uit. Zelf vind ik dat best gevaarlijk, want mijn wederhelft zet het altijd uit want die vind het ook irritant. Als ik dan instap en er enig sinds op vertrouw dat het aan staat dan kan het je nog wel eens verrassen.
Ik zou liever hebben dat het juist altijd aan staat als je de auto start.
Gek genoeg heeft mijn auto dit allemaal (stoel, verwarming settings, radio, zelf de binnenkleur verlichting...) op basis van de sleutel (of zoals hierboven, gebaseerd op een account) behalve op een paar settings. Misschien is het gewoon een bug of misschien regelgeving? Maar afstand op tegenligger, zelf remsysteem, cruisecontrol settings (meesturend op de lijnen van de weg) zitten niet gekoppeld. BMW zal er wel z'n redenen voor hebben (in iedergeval op mijn auto).quote:Op maandag 10 november 2025 13:39 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De meeste auto's hebben maar 1 vaste berijder, en ik zou heel geirriteerd raken als ik elke keer als ik ga rijden weer de default-settings zou moeten gaan aanpassen aan wat ik prettig vind rijden.
De ideale oplossing zou zijn om een systeem te hebben waarin dit soort instellingen aan een sleutel gekoppeld zijn, zodat als je start, of als je instapt, automatisch de settings worden toegepast die bij die sleutel horen. Dat is een paar decennia geleden al toegepast bij sommige hele luxe auto's om de bestuurders-stoel af te stellen. Je zou zo bijv. ook de zenders op de radio kunnen aanpassen.
Eventueel zouden de settings ook nog automatisch met een app op een mobieltje kunnen worden aangepast.
Mijn octavia heeft ook die "persoonlijke settings", maar de veiligheidssystemen staan standaard aan. Afstand van de acc gaat overigens wel mee met de gebruiker.quote:Op maandag 10 november 2025 15:12 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Gek genoeg heeft mijn auto dit allemaal (stoel, verwarming settings, radio, zelf de binnenkleur verlichting...) op basis van de sleutel (of zoals hierboven, gebaseerd op een account) behalve op een paar settings. Misschien is het gewoon een bug of misschien regelgeving? Maar afstand op tegenligger, zelf remsysteem, cruisecontrol settings (meesturend op de lijnen van de weg) zitten niet gekoppeld. BMW zal er wel z'n redenen voor hebben (in iedergeval op mijn auto).
Wat meer afstand houden wellicht?quote:Op maandag 10 november 2025 12:44 schreef Onderdeurtje het volgende:
Hallo mensen,
Voor mijn werk rij ik als taxichauffeur in een nieuwe Mercedes Sprinter bus met allerlei toeters en bellen en een automatisch remsysteem. Dit kan je allemaal uitschakelen maar iedere keer als de motor uit en weer aan wordt gezet schakelen alle systemen zich weer in. Het automatisch remsysteem gaat regelmatig voor niks vol in de ankers net zoals vanmorgen en ik begin er nu wel een beetje genoeg van te krijgen.
Mijn vraag is hoe jullie dit ervaren bij hetzelfde merk of andere merken auto`s? En zetten jullie het systeem dan ook iedere keer uit? Dit laatste kan eigenlijk niet de bedoeling zijn maar naar mijn mening veroorzaakt het alleen maar meer gevaar.
Misschien onterecht maar ik ga het toch vragen, hoe groot was je passeer afstand t.o.v. de fietser?quote:Op maandag 10 november 2025 14:10 schreef Onderdeurtje het volgende:
[..]
Jammer dat BMW geen busjes maakt. Als Mercedes de instelling standaard uit zou zetten dan had ik niks te klagen.
Vandaag ging de bus vol in de ankers toen ik een fietser wilde passeren. Terwijl ik genoeg fietsers passeer zonder een ingreep. Ik denk dat de trigger was dat ik deze keer net iets meer gas gaf als gewoonlijk om de fietser in te halen. Alsnog was er totaal geen reden tot een noodstop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |