abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 november 2025 @ 13:48:21 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219230292
https://www.rtl.nl/nieuws(...)t-baby-van-9-maanden

quote:
Koppel beklimt hoogste berg van Polen met baby van 9 maanden: 'Compleet onverantwoord'

Ze werden nog gewaarschuwd, maar toch gingen ze ervoor. Twee toeristen beklommen zondag de allerhoogste berg van Polen met hun baby van 9 maanden oud. Ze bereikten de top, maar daar begonnen de problemen: het stel kon niet meer terug. "Het was compleet onverantwoord."

Szymon Stoch kwam het koppel tegen afgelopen zondag, onderweg naar de top van de Rysy. Dat is een berg in de Hoge Tatra. Stoch is een wandelgids voor het Tatragebergte in Polen en zag al snel dat het koppel onvoorbereid op pad was.

Zo zouden ze slechts één kleine rugzak en twee paar stijgijzers bij zich hebben. De noodzakelijke ijsbijl en helmen ontbraken, vertelt Stoch aan de Poolse nieuwszender TVN24. Hij, en een Slowaakse reddingswerker, raadden het koppel daarom af om hun tocht voort te zetten.

'Ik raadde het nog af'
"Ik ontmoette dit gezin ongeveer op één vijfde van de route naar de top van de Rysy. Mijn eerste gedachte was dat ze alleen maar tot de voet van de berg zouden gaan en dat het daarmee klaar was. Ik raakte met ze aan de praat en hoorde toen van hun plan om de Rysy zelf te beklimmen. Ik raadde hen af ​​om de tocht voort te zetten", vertelt Stoch.

Maar luisteren deed het stel niet, ze wandelden stug door. Boven aan de top kwam Stoch het stel weer tegen. Tegen zijn verwachting in, hadden ze het gered. Alleen daar begonnen de problemen pas echt. Het stel kwam niet meer naar beneden. Ze vroegen aan meerdere klimmers of ze hun stijgijzers wilden ruilen voor betere, maar dat wilden zij niet.

Stel wilde geen reddingshelikopter
Stoch gaf maar één oplossing: de reddingshelikopter bellen. Omdat het stel vermoedelijk niet verzekerd was, wilden ze dit zelf niet. Een reddingsoperatie zou veel kosten met zich mee kunnen brengen. Stoch besloot uiteindelijk om de baby van het stel over te nemen en met zijn hulp samen af te dalen naar een veiligere plek.

In Poolse media wordt de actie van het koppel veroordeeld. Ervaren bergbeklimmers noemen het 'compleet onverantwoord gedrag'. "Elke fout, elke misstap, kon de dood tot gevolg hebben."
Meest gefaalde ouders van het jaar? Lijkt me grond voor verplichte opvang in een psychologisch instituut.

Een baby van 9 maanden meenemen bij een gevaarlijke bergtocht en vervolgens geen reddingshelicopter willen bellen, want je baby is die prijs niet waard, te duur...
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 9 november 2025 @ 13:59:34 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219230363
Maar ondertussen zijn deze ouders wel tegen vaccinaties want dat is maar gevaarlijk. Ik voel het aan m'n water.
pi_219230487
quote:
Stoch besloot uiteindelijk om de baby van het stel over te nemen en met zijn hulp samen af te dalen naar een veiligere plek.
Als Stoch hulp nodig heeft van een baby om af te kunnen dalen is hij zelf ook niet zo'n beste klimmer.
  zondag 9 november 2025 @ 14:29:59 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219230588
quote:
6s.gif Op zondag 9 november 2025 13:59 schreef Twiitch het volgende:
Maar ondertussen zijn deze ouders wel tegen vaccinaties want dat is maar gevaarlijk. Ik voel het aan m'n water.
Vast wel. Dit avontuur zou waarschijnlijk het immuunsysteem van de kleine versterken
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219230612
Dit nieuws is toch al een week oud.
pi_219230640
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 14:33 schreef Idisrom het volgende:
Dit nieuws is toch al een week oud.
Bijna 3 weken zelfs
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  zondag 9 november 2025 @ 14:45:27 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219230693
Zo ontzettend hoog is die berg ook niet.
Het is alsnog idioot, maar geen alpiniste klim door de sneeuw.
Wie dit leest is een lezer van dit
  roze zondag 9 november 2025 @ 15:18:49 #8
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219230899
Maar hoe hoog kan een berg in Polen zijn?
Your beauty never ever scared me.
pi_219230921
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 15:18 schreef Ama het volgende:
Maar hoe hoog kan een berg in Polen zijn?
Deze is 2500 meter.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  zondag 9 november 2025 @ 15:39:43 #10
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219231058
Omg, als je echt geen benul van bergwandelen/klimmen hebt reageer dan gewoon niet. Zelfs de meeste simpele bergen kunnen gevaarlijk worden door snel veranderende weersomstandigheden, geen/te weinig ervaring, slecht materiaal en slechte hydratie. Dat bleek ook wel! En dan nog met een baby - dan ben je echt wel van het padje af 🤪

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 09-11-2025 16:31:29 ]
"Hoka Hey!"
pi_219231343
Zou Stoch nog een gepeperde rekening sturen voor zijn begeleiding?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219232581
wat mij betreft gaat dit kind naar een pleeggezin
  zondag 9 november 2025 @ 18:39:46 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219232935
Typische millenials die denken dat ze hip zijn door hun baby overal mee naar toe te slepen.
Ze o’n kind heeft rust, reinheid en regelmaat nodig. Geen bergklimtochten. Weet nu al precies hoe dit stel er uit ziet en wat ze eten en drinken. Waarschijnlijk komen ze uit Amsterdam of Berlijn.
The End Times are wild
  zondag 9 november 2025 @ 18:48:17 #14
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219233079
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:39 schreef LXIV het volgende:
Typische millenials die denken dat ze hip zijn door hun baby overal mee naar toe te slepen.
Ze o’n kind heeft rust, reinheid en regelmaat nodig. Geen bergklimtochten. Weet nu al precies hoe dit stel er uit ziet en wat ze eten en drinken. Waarschijnlijk komen ze uit Amsterdam of Berlijn.
Millennials? Is gen Z onderhand die kids krijgen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 9 november 2025 @ 19:46:55 #15
485843 crew  Jippie
pi_219234013
Stel mafketels.
pi_219235463
quote:
Stoch gaf maar één oplossing: de reddingshelikopter bellen. Omdat het stel vermoedelijk niet verzekerd was, wilden ze dit zelf niet. Een reddingsoperatie zou veel kosten met zich mee kunnen brengen.
bro |:(
pi_219235614
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 14:45 schreef MissButterflyy het volgende:
Zo ontzettend hoog is die berg ook niet.
Het is alsnog idioot, maar geen alpiniste klim door de sneeuw.
Hoogte en sneeuw zeggen lang niet alles. Overigens zie ik al sneeuwvelden liggen op de foto.

De Rysy beklimmen van de Poolse kant is best pittig nog. Best wat klauterwerk. Ga je vanuit Slowakije is het een pak eenvoudiger.

Ik heb zelf al honderden, zo niet 1000+ bergen bedwongen. 3000+ bergen gelopen zonder enig probleem en lage 2000ers waarbij het echt ontzettend zwaar/moeilijk/technisch is.

Laat je niet verblinden door hoogte.
  zondag 9 november 2025 @ 22:27:35 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219235813
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:39 schreef LXIV het volgende:
Oudere millenials zijn ondertussen de 40 gepasseerd hoor :') .
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')