abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219229256

https://www.theguardian.c(...)-lectures-antichrist

Miljardair Peter Thiel is nogal bezig met geloof als Christen en zijn positie als miljardair met zijn fortuin dat hij o.a. aan Gaza verdient terwijl de beurzen omhoog schoten daarop.

Hij heeft maanden geleden de vraag in een interview gekregen of hij zichzelf als gelovige nu als de anti-christ zag en of hij graag wilde dat de mensheid voort zou bestaan. Op beide antwoorden hakkelde hij erop los.

Nu, maanden later is Thiel erover uit dat niet hij niet zichzelf maar iemand als Greta Thunberg als de anti-christ ziet.

Iedereen mag het artikel hierboven lezen, maar het hele vaak wazige betoog wordt al samengevat als dat Peter Thiel soort van uiteenzet dat als je aan miljardairs komt, je aan macht en aan God komt.

Er is voor hem simpelweg geen eenduidige reden aan te geven waarom miljardairs geen multimiljonairs zouden kunnen zijn en nog steeds meer dan lekker zou kunnen leven. En zoals velen doen als de redenen niet duidelijk zijn, ze starten een bewalming.

Stelling: Wie miljardairs plukt komt aan God.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 09-11-2025 12:16:57 ]
pi_219229303
Geen biljonair zijn :')
  zondag 9 november 2025 @ 12:08:40 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219229319
Mijn mening: eat the rich.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219229359
Ik vraag me wel eens af wat het die mensen drijft om zo rijk te worden. Laten we wel zijn als je zeg tien miljoen achter de hand hebt of van mijn part honderd dan ben je feitelijk niet meer afhankelijk van inkomen. Wat is dan de wens om maar rijker en rijker te willen worden?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219229394
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:12 schreef 215 het volgende:
Ik vraag me wel eens af wat het die mensen drijft om zo rijk te worden. Laten we wel zijn als je zeg tien miljoen achter de hand hebt of van mijn part honderd dan ben je feitelijk niet meer afhankelijk van inkomen. Wat is dan de wens om maar rijker en rijker te willen worden?
Gokverslaving?

Nog meer waarde vertegenwoordigen dan degene die het jaar ervoor op je positie stond.
  zondag 9 november 2025 @ 12:15:54 #6
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219229400
Teveel geld hebben is schadelijk voor de wereld. Klaar.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zondag 9 november 2025 @ 12:25:46 #7
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219229532
quote:
Die wens hebben ze dan ook niet ;-)

Mensen die naar meer geld snakken die nemen maar even aan dat dat voor iedereen geldt. Maar mensen die geld hebben, hoeven niet meer naar geld te snakken dus dat doen ze dan ook oprecht niet meer. Hun beweegredenen zijn anders.

In het geval van Pieter zal het denk ik zijn omdat hij ‘het spel’ gewoon uitdagend en leuk vindt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 9 november 2025 @ 12:26:48 #8
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219229542
Aaaah, daar is die South Park grap dus over. Peter Thiel knows about the antichrist terwijl Jezus op de achtergrond een beetje staat toe te kijken _O_ hilarisch!

Verder dit:
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 12:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Mijn mening: eat the rich.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219229575
Jezus is de anti-christ.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_219230488
In de hemel betalen ze met wolkjes, je geld hier is daar niets meer waard.
pi_219230507
Geld maakt meer kapot dan je lief is, zelfs zijn hersens....
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219230562
Peter Thiel is een gekkie die al heel veel jaren geobsedeerd is door het idee van overleven. Overleven in een bunker, op een boot op zee, lichamelijke verjonging... dat soort dingen. Hele enge meneer die het gewoon niet aan z'n verstand krijgt dat hij net als iedereen menselijk is en dat zijn rijkdom deels geluk is en eigenlijk asociaal richting de rest van de samenleving. Geld maakt soms meer kapot dan je lief is, Peter Thiel is daar een voorbeeld van.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_219231852
Thiel heeft in een besloten bijeenkomst ook genoemd dat het steeds moeilijker wordt om het geld te "verstoppen". Helaas voor hem is het gelekt.

Mogelijk bedoelt hij ermee dat de spotlight veel te veel op hem en anderen staat, wat zó vervelend is met een nog functionerende onderzoeksjournalistiek.

Ook met die roep om eerlijke belastingen erbij nog.

Maar een enkele miljardair is ook tot zekere hoogte een beetje of ver over ethische grenzen gegaan toen Trump president werd. Het geld wat Thiel met Palantir verdient schuurt daar tegenaan en al die andere bedrijven die zeer direct aan Gaza verdienden.

Denk in mindere mate ook aan andere bedrijven die maatschappelijke verantwoordelijkheden uit de weg gingen met Trump.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 09-11-2025 17:31:37 ]
pi_219233815
quote:
Wat iedereen wil, de wens om belangrijk te worden gevonden. Bij sommigen slaat dat door in grootheidswaanzin.
pi_219234465
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 14:17 schreef Chandler het volgende:
Geld maakt meer kapot dan je lief is, zelfs zijn hersens....
Ik vind dat je bestaansrecht hebt als je iets geeft waar mensen iets aan hebben. Veel Amerikaanse bedrijven zijn met de val van de VS in de zone gekomen dat ze blind op AI duiken en naar de bubbel toewerken en mét politieke partijen verdienen aan het verslechteren van mensenlevens en de dood. Een doodseconomie waarin mensen weer lagere leeftijden behalen en doodgaan peperduur wordt.

Sam Altman heeft bijvoorbeeld al iets ingebouwd waarin de belastingbetaler alvast gaat opdraaien voor een eventuele AI-bubbel crash. Een Bezos heeft het liefst dat zn werkemers met angst naar hun werk gaan en een luier omdoen.

Het zou een nodige slag zijn om Maga buitenspel te zetten en deze miljardairs ondesteboven te keren met hun diefstal van de belastingbetaler. Zodat het gros van het geld en de misinvesteringen gewoon voor sociale voorzieningen kan worden gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')