quote:Drie doden door hoge golven op Tenerife, onder wie Nederlandse vrouw
Op het Spaanse eiland Tenerife zijn zeker drie mensen om het leven gekomen nadat ze waren meegesleurd door onverwacht hoge golven. Een van de slachtoffers is een Nederlandse vrouw van 79 jaar, bevestigt het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.
Volgens een woordvoerder komt de vrouw uit Groningen. Het is niet bekend of de vrouw op vakantie was.
De slachtoffers vielen gisteren op verschillende plekken. De Nederlandse vrouw kwam aan het einde van de middag om bij de haven van Puerto de la Cruz. Bij dat incident raakten ook negen mensen gewond. Zij zouden vanaf de kant door een hoge golf de zee in zijn getrokken.
Iets soortgelijks gebeurde bij La Guancha, bij Granadilla en bij Anaga. Dat kostte volgens de lokale krant El Día onder meer het leven aan een 43-jarige Spanjaard en een onbekende andere man. Ook hier raakten meerdere mensen gewond, onder wie een aantal Franse toeristen.
De autoriteiten van de Canarische Eilanden hadden gewaarschuwd voor hoge golven. Bronnen zeggen tegen El Día dat de Franse toeristen een afzetting hadden genegeerd die daar was geplaatst om gevaar aan te geven.
De hulpdiensten roepen mensen op om niet tot het einde van de pier of golfbrekers te lopen en om niet stil te staan om foto's en video's te maken van de golven.
Alles voor de likesquote:Bronnen zeggen tegen El Día dat de Franse toeristen een afzetting hadden genegeerd die daar was geplaatst om gevaar aan te geven.
Klopt.. ik vraag me dan ook af of mij dit ook zou kunnen overkomenquote:Op zondag 9 november 2025 11:29 schreef Harvest89 het volgende:
Bah, vreselijke manier om aan je eind te komen.
Als je vies dik bent zou ik al helemaal niet door hoge golven proberen te zwemmen.quote:Op zondag 9 november 2025 11:42 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Klopt.. ik vraag me dan ook af of mij dit ook zou kunnen overkomen
ik fungeer soms vrijwillig als zeeboeiquote:Op zondag 9 november 2025 11:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je vies dik bent zou ik al helemaal niet door hoge golven proberen te zwemmen.
Vol adrenaline, want zie mij die schitterende selfie/foto eens maken van die hoge golven op Tenerife.quote:Op zondag 9 november 2025 11:29 schreef Harvest89 het volgende:
Bah, vreselijke manier om aan je eind te komen.
quote:Op zondag 9 november 2025 11:05 schreef het bericht het volgende:
Als op meerdere plaatsen meerdere mensen gewond raken dan kan je er rustig van uit gaan dat die afzettingen niet heel erg duidelijk waren. Een enkele tourist die eigenwijs is kan maar als hele groepen waarschuwingen negeren dan roept dat toch wel vragen op over de communicatie van het gevaar.quote:De slachtoffers vielen gisteren op verschillende plekken. De Nederlandse vrouw kwam aan het einde van de middag om bij de haven van Puerto de la Cruz. Bij dat incident raakten ook negen mensen gewond. Zij zouden vanaf de kant door een hoge golf de zee in zijn getrokken.
Iets soortgelijks gebeurde bij La Guancha, bij Granadilla en bij Anaga. Dat kostte volgens de lokale krant El Día onder meer het leven aan een 43-jarige Spanjaard en een onbekende andere man. Ook hier raakten meerdere mensen gewond, onder wie een aantal Franse toeristen.
Mensen kunnen ook niet zelf nadenken als het zulk weer is?quote:Op zondag 9 november 2025 12:03 schreef 215 het volgende:
[..]
[..]
Als op meerdere plaatsen meerdere mensen gewond raken dan kan je er rustig van uit gaan dat die afzettingen niet heel erg duidelijk waren. Een enkele tourist die eigenwijs is kan maar als hele groepen waarschuwingen negeren dan roept dat toch wel vragen op over de communicatie van het gevaar.
Als het zo regelmatig misgaat dan kunnen een hoop mensen kennelijk niet zelf het gevaar inschatten.quote:Op zondag 9 november 2025 12:22 schreef maily het volgende:
[..]
Mensen kunnen ook niet zelf nadenken als het zulk weer is?
Dat het misschien beter is om afstand te houden.
Zie de OP.quote:Op zondag 9 november 2025 13:08 schreef 215 het volgende:
[..]
Als het zo regelmatig misgaat dan kunnen een hoop mensen kennelijk niet zelf het gevaar inschatten.
Ik pleit er wel voor om verantwoordelijkheid bij de mensen zelf neer te leggen maar dan is enige voorlichting / scholing wel noodzakelijk.
Waarom niet? Het kan in november op Tenerife nog best lekker weer zijn. Ik heb zelf ook nog steeds vage plannen om een keer in december of januari naar de Canarische Eilanden te gaan.quote:Op zondag 9 november 2025 12:16 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom gaan mensen sowieso in november naar Tenerife?
We draaien in cirkeltjes, kijk even naar post #9quote:
Wij gingen altijd voor de kerst tot na nieuwjaar. Prachtig en rustig en geregeld een graadje of 23. Even weg uit de grauwe Hollandse misère en drukte.quote:Op zondag 9 november 2025 15:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom niet? Het kan in november op Tenerife nog best lekker weer zijn. Ik heb zelf ook nog steeds vage plannen om een keer in december of januari naar de Canarische Eilanden te gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |