abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219224091
Ik ben de laatste tijd een nieuw type incel tegengekomen. Dit zijn niet de gewone, doorsnee incels die op incel-tierfora posten, vrouwen vergelijken met Stacies en Beckys en zichzelf met Chad of Tyrone.

Nee, dit is een veel gemenere afsplitsing, meestal te vinden bij sociaal klimmende, pseudo-intellectuele mannen die naar Jordan Peterson luisteren.

Ze zouden nooit openlijk toegeven dat ze actief zijn in de manosfeer, en ze zullen Andrew Tate publiekelijk afkraken, want ja — Tate is bekend als een verkrachter en wordt algemeen afgekeurd.

Maar Jordan Peterson? Dat is hun held.

Deze mannen rationaliseren alles. Ze analyseren wat je zegt tot op het laatste woord en proberen de betekenis te verdraaien.

Bijvoorbeeld, als je zegt:
“Ik voelde me echt gekwetst dat je me hebt geghost na onze laatste date,”
dan zullen ze niet erkennen dat ze iets verkeerds hebben gedaan.

Nee, ze gaan meteen in “filosoof-modus”:

> “Wat bedoel je met ghosten?”
“Wat bedoel je met gekwetst?”
“Wat bedoel je met voelen?”

Laten we hier even epistemologie op loslaten! Laten we het rationaliseren!

Het is zó triest. En ik zie tegenwoordig zelfs YouTube-kanalen opduiken die precies hetzelfde doen met popcultuur en politiek.

Deze mannen — want ja, het zijn meestal mannen (en verbeter me als ik ongelijk heb, maar ik heb nog geen vrouw zo gezien) — doen alsof ze boven emoties staan, alsof ze hyperrationele wezens zijn die stoïcisme hebben omarmd.

Hun datingprofielen staan vol met woorden als epistemologie, radicale eerlijkheid, waarheid, stoïcisme, verwijzingen naar Nietzsche en Kant.

Sommigen durven zelfs te zeggen dat ze moraliteit en bouwen belangrijk vinden, maar als je doorvraagt, blijken ze allesbehalve moreel te zijn.

Ze hebben er geen probleem mee om met meerdere vrouwen tegelijk te daten, hen aan het lijntje te houden, zolang ze het “gesprek” nog niet hebben gehad. Terwijl ze die vrouwen lovebomben, laten geloven dat ze al in een relatie zitten en hen emotioneel laten investeren — ondertussen zitten ze achterover en analyseren alles, in plaats van zich gewoon fatsoenlijk te gedragen.

Eerlijk gezegd heb ik nog liever een incel die online loopt te zeuren dat hij een mislukt gezicht heeft en “voor altijd alleen gaat wegrotten”, dan dit gestoorde gedrag van mannen die je willen laten denken dat jij irrationeel, instabiel of hysterisch bent — terwijl zij gewoon te narcistisch zijn om verantwoordelijkheid te nemen
  zaterdag 8 november 2025 @ 19:29:37 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219224224
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219224313
Ondertussen geeft TS haar datingeisen door:

Bekijk deze YouTube-video
stupidity has become as common as common sense was before
pi_219224358
quote:
😂😂😂😂
pi_219224430
Ik heb Jordan Peterson wel eens live gezien. Wel eens een boek van hem gekocht.
Er is niks mis met Peterson, integendeel.
En de mensen die jij omschrijft ken ik niet.
Ik herken me iig niet zo in die stigma's.
Al merk ik wel dat Jordan een hoge dunk heeft van zichzelf.
En ik zou z'n dochter doen, omdat lions diet.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_219224491
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 19:46 schreef Viesdik het volgende:
Ik heb Jordan Peterson wel eens live gezien. Wel eens een boek van hem gekocht.
Er is niks mis met Peterson, integendeel.
En de mensen die jij omschrijft ken ik niet.
Ik herken me iig niet zo in die stigma's.
Al merk ik wel dat Jordan een hoge dunk heeft van zichzelf.
En ik zou z'n dochter doen, omdat lions diet.
Niks mis met janken en plein public en alles kapotanalyseren? Lijkt Kees Momma wel.
pi_219224519
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 19:50 schreef Ansa het volgende:

[..]
Niks mis met janken en plein public en alles kapotanalyseren? Lijkt Kees Momma wel.
geef dan eens een concrete Jordon Peterson voorbeeld?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_219224620
Dit topic heb je al in R&P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP zaterdag 8 november 2025 @ 20:01:47 #10
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_219224629
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')