En laat het hier nu net om die uitersten gaan! Jij haalt er altijd een hoop randzaken bij die er niet toe doen.quote:Op maandag 10 november 2025 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ik schrijf is dat het gemiddeld niet zoveel scheelt. Zoals met alles zijn vrouwen en mannen gemiddeld gezien niet zo verschillend.
Alleen op de uitersten zijn die verschillen wel groot.
Er zijn ongeveer 25.000 gedetineerden in Nederland. En daarvan is ook maar een deel veroordeeld voor geweldsdelicten. Het gaat dus om een zeer beperkte groep.
Heb zelf relaties binnen het gevangeniswezen en het merendeel zit vast voor gewelddelicten.quote:Op maandag 10 november 2025 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 25.000 gedetineerden in Nederland. En daarvan is ook maar een deel veroordeeld voor geweldsdelicten. Het gaat dus om een zeer beperkte groep.
Klopt, daarom is het misschien wel goed dat er nu een centraal topic over die discussie is zodat we daar elke keer naar kunnen verwijzen als er weer een vrouw is neergeknald, gewurgd, neergestoken, verzopen, in de fik gezet door haar (ex-)vent/broer/vader/verkrachter en de gebruikelijke mensen zich weer komen melden om te "discussiëren" over die term. Kunnen we daar de inhoud in.quote:Op zondag 9 november 2025 17:16 schreef Lenny77 het volgende:
Het lijkt toch gewoon onmogelijk om deze discussie te voeren?
...
Dat is helemaal niet wat ik bedoel met gemiddelden en uitersten. Jouw uitspraak dat mannen als groep veel gewelddadiger zijn klopt gewoon niet. De verschillen tussen mannen en vrouwen zijn over de gehele linie gewoon klein. Daarom zie je b.v. ook bij een statistiek over huiselijk geweld dat vrouwen vrijwel even vaak dader zijn. Alleen de meest extreme gevallen, waaronder moord, dan zie je ineens grote verschillen.quote:Op maandag 10 november 2025 14:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En laat het hier nu net om die uitersten gaan! Jij haalt er altijd een hoop randzaken bij die er niet toe doen.
Niemand verliest zijn/haar leven door winkeldiefstal of belastingsfraude.
Iets van 60%. Maar dan zijn er dat 15.000. Op 9 miljoen mannen. Dat is 1,5 promille. Dat is toch gewoon een zeer klein deel?quote:Op maandag 10 november 2025 14:20 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Heb zelf relaties binnen het gevangeniswezen en het merendeel zit vast voor gewelddelicten.
Maak er maar 80% van.quote:Op maandag 10 november 2025 14:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iets van 60%. Maar dan zijn er dat 15.000. Op 9 miljoen mannen. Dat is 1,5 promille. Dat is toch gewoon een zeer klein deel?
En over die grote verschillen op gebied van moord hebben we het nu al weet ik veel hoeveel posts. En jij blijft het maar over algemenen hebben.quote:Op maandag 10 november 2025 14:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ik bedoel met gemiddelden en uitersten. Jouw uitspraak dat mannen als groep veel gewelddadiger zijn klopt gewoon niet. De verschillen tussen mannen en vrouwen zijn over de gehele linie gewoon klein. Daarom zie je b.v. ook bij een statistiek over huiselijk geweld dat vrouwen vrijwel even vaak dader zijn. Alleen de meest extreme gevallen, waaronder moord, dan zie je ineens grote verschillen.
Ik ben niet bezig met downplayen. Iedere moord (zelfs in de criminele sfeer) is er 1 teveel.quote:Op maandag 10 november 2025 16:38 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En over die grote verschillen op gebied van moord hebben we het nu al weet ik veel hoeveel posts. En jij blijft het maar over algemenen hebben.
Oh en laat ik nu liever een mep krijgen dan dood zijn. Van iemand die alleen mept kan ik veilig weglopen. Als hij mij dood wil hebben dan heb ik een groot probleem.
Het lijkt wel alsof jij kost wat kost alles uit de kast haalt om het maar te downplayen.
Dat zou natuurlijk kunnen.quote:Op maandag 10 november 2025 16:53 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb vooral het gevoel dat wij elkaar niet begrijpen / langs elkaar heen praten...
Ik kan het ook niet laten..quote:Op maandag 10 november 2025 16:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben niet bezig met downplayen. Iedere moord (zelfs in de criminele sfeer) is er 1 teveel.
Alleen schreef jij dat 'de man' veel gewelddadiger is. En dat is een algemene uitspraak. Daar ziet mijn reactie dan ook op.
Die liegen.quote:Op maandag 10 november 2025 16:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom? Officiële cijfers zeggen rond de 60%…
Zoals gezegd: we praten langs elkaar heen. Kan gebeuren.quote:Op maandag 10 november 2025 18:44 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet laten..![]()
Eerste deel: het gaat nu niet over iedere moord! Het gaat al pagina's over moord door de (ex) partner.
Tweede deel: het gaat nog steeds over moord door de (ex)partner. Waarom zou ik het in godsnaam over ander geweld hebben?
Maar ok, nu stop ik toch echt.. dit heeft totaal geen zin. Je bent een intelligente man maar er valt niet te discussiëren met jou, je doet dit op een heel onprettige manier. Hoogstwaarschijnlijk denk je hetzelfde over mij en dat is helemaal prima![]()
We zullen inderdaad op een verschillend spoor zitten.
Ik ben het in alles met je eens. Maar volgens mij gaat het hier niet zozeer over mannen maar meer dat de politie het laat liggen als er gegronde aanwijzingen zijn dat een vrouw bedreigd wordt. Niet zelden dat mensen allerhande bewijs verzamelen maar dat de politie het in werkelijk alles voorgekauwd moet worden. Ze weten niet hoe te handelen als de bedreiger een VPN gebruikt, soms weten ze niet eens wat een VPN is of mag je uitleggen hoe je een ip adres tracked.quote:
Zeker. Ik ben geen vrouw, dus ik begrijp ook niet waarom vrouwen zich daarvoor schamen. Strafbare feiten zijn strafbare feiten.quote:De schaamte weghalen.
Het ligt aan de politie, die grijpen niet in!quote:Op maandag 10 november 2025 13:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Vandaag weer een jonge vrouw doodgeschoten door haar ex.
Correctie: was in het weekend. Maar de verdachte is weer een ex.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |