abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219221143
Ik ben de laatste tijd een nieuw type incel tegengekomen. Dit zijn niet de gewone, doorsnee incels die op incel-tierfora posten, vrouwen vergelijken met Stacies en Beckys en zichzelf met Chad of Tyrone.

Nee, dit is een veel gemenere afsplitsing, meestal te vinden bij sociaal klimmende, pseudo-intellectuele mannen die naar Jordan Peterson luisteren.

Ze zouden nooit openlijk toegeven dat ze actief zijn in de manosfeer, en ze zullen Andrew Tate publiekelijk afkraken, want ja — Tate is bekend als een verkrachter en wordt algemeen afgekeurd.

Maar Jordan Peterson? Dat is hun held.

Deze mannen rationaliseren alles. Ze analyseren wat je zegt tot op het laatste woord en proberen de betekenis te verdraaien.

Bijvoorbeeld, als je zegt:
“Ik voelde me echt gekwetst dat je me hebt geghost na onze laatste date,”
dan zullen ze niet erkennen dat ze iets verkeerds hebben gedaan.

Nee, ze gaan meteen in “filosoof-modus”:

> “Wat bedoel je met ghosten?”
“Wat bedoel je met gekwetst?”
“Wat bedoel je met voelen?”

Laten we hier even epistemologie op loslaten! Laten we het rationaliseren!

Het is zó triest. En ik zie tegenwoordig zelfs YouTube-kanalen opduiken die precies hetzelfde doen met popcultuur en politiek.

Deze mannen — want ja, het zijn meestal mannen (en verbeter me als ik ongelijk heb, maar ik heb nog geen vrouw zo gezien) — doen alsof ze boven emoties staan, alsof ze hyperrationele wezens zijn die stoïcisme hebben omarmd.

Hun datingprofielen staan vol met woorden als epistemologie, radicale eerlijkheid, waarheid, stoïcisme, verwijzingen naar Nietzsche en Kant.

Sommigen durven zelfs te zeggen dat ze moraliteit en bouwen belangrijk vinden, maar als je doorvraagt, blijken ze allesbehalve moreel te zijn.

Ze hebben er geen probleem mee om met meerdere vrouwen tegelijk te daten, hen aan het lijntje te houden, zolang ze het “gesprek” nog niet hebben gehad. Terwijl ze die vrouwen lovebomben, laten geloven dat ze al in een relatie zitten en hen emotioneel laten investeren — ondertussen zitten ze achterover en analyseren alles, in plaats van zich gewoon fatsoenlijk te gedragen.

Eerlijk gezegd heb ik nog liever een incel die online loopt te zeuren dat hij een mislukt gezicht heeft en “voor altijd alleen gaat wegrotten”, dan dit gestoorde gedrag van mannen die je willen laten denken dat jij irrationeel, instabiel of hysterisch bent — terwijl zij gewoon te narcistisch zijn om verantwoordelijkheid te nemen.
  zaterdag 8 november 2025 @ 13:40:35 #2
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219221151
Dezelfde gezwets in een nieuw jasje
Want het wetboek ken ik ook
pi_219221153
Haha, zieke sneer naar @Deluzion-
  zaterdag 8 november 2025 @ 13:45:28 #4
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219221170
quote:
die je willen laten denken dat jij irrationeel, instabiel of hysterisch bent
Want dat ben je natuurlijk totaal niet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219221186
Misschien kun je mensen waaraan je je ergert negeren en hun berichten niet lezen online?

Je bent niet verplicht om alles van "incels" te lezen en op jezelf te betrekken.
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 13:51:11 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219221195
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien kun je mensen waaraan je je ergert negeren en hun berichten niet lezen online?

Je bent niet verplicht om alles van "incels" te lezen en op jezelf te betrekken.
Dat zou kunnen, maar het is veel te lekker om die frustratie en die wrok eruit te laten. Ventileren is hoognodig schijnbaar. Maar het ligt alsnog per definitie aan de mannen, want dat moet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219221199
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, maar het is veel te lekker om die frustratie en die wrok eruit te laten. Ventileren is hoognodig schijnbaar. Maar het ligt alsnog per definitie aan de mannen, want dat moet.
Oh ja natuurlijk... wat een simpele ziel ben ik toch _O-
pi_219221200
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

Je doet nu precies dat wat ik beschrijf. Voorspelbaar.
pi_219221202
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Er zullen vast ook vrouwen zo zijn.
pi_219221215
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:52 schreef Ansa het volgende:

[..]
Je doet nu precies dat wat ik beschrijf. Voorspelbaar.
Het is gewoon zo simpel
Iedereen heeft triggerpunten en dan heb je twee opties; het opzoeken en je boos maken of denken van laat maar.
Je kiest er bij de eerste optie ervoor om gekwetst te worden, ondanks dat zulke boe-geroep niet eens op jou als persoon gericht is

Dus ja, voorspelbaar, maar zo simpel is de (online) wereld wel zo
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 13:56:07 #11
16180 crew  CoolGuy
pi_219221217
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:52 schreef Ansa het volgende:

[..]
Er zullen vast ook vrouwen zo zijn.
Vast wel, maar daar gaat het je niet om want je moet en zal focussen op alle stomme meneren maar vervolgens gigantisch veel moeite hebben om een fatsoenlijke te vinden omdat dié mannen ook wat in de melk te brokkelen hebben en bij dié mannen ben jij dus blijkbaar totaal niet in trek.

Maar ook dát ligt aan de mannen natuurlijk.
pi_219221343
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Vast wel, maar daar gaat het je niet om want je moet en zal focussen op alle stomme meneren maar vervolgens gigantisch veel moeite hebben om een fatsoenlijke te vinden omdat dié mannen ook wat in de melk te brokkelen hebben en bij dié mannen ben jij dus blijkbaar totaal niet in trek.

Maar ook dát ligt aan de mannen natuurlijk.
Je bent expres het topic aan het derailen. Dit geblaat kan in topics over daten.
pi_219221344
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Het is gewoon zo simpel
Iedereen heeft triggerpunten en dan heb je twee opties; het opzoeken en je boos maken of denken van laat maar.
Je kiest er bij de eerste optie ervoor om gekwetst te worden, ondanks dat zulke boe-geroep niet eens op jou als persoon gericht is

Dus ja, voorspelbaar, maar zo simpel is de (online) wereld wel zo
Jij doet precies hetzelfde.
pi_219221353
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 14:21 schreef Ansa het volgende:

[..]
Jij doet precies hetzelfde.
Het is een serieuze reactie, maar niet wat je wilt horen, denk ik

Jouw topic wil ik helemaal niet om zeep helpen, alleen ben het niet met je eens.
pi_219221362
Ik luister samen met mijn vrouw graag naar Joe Rogens podcast, en soms komt daar Jordan Peterson voorbij. Samen luisteren we naar zijn wijsheden terwijl ik haar klaarvinger. Daarna zoeken we een topic van Ansa op en trekken we een fles wijn open. Roberto Benigni lijkt dan toch even gelijk te hebben.
-nee-
pi_219221474
En toch, waarom zijn ze zo?
pi_219222446
TS klinkt wel echt als een vrouwelijke incel..
Het is allemaal de schuld van de mannen, maar eens kritisch naar jezelf kijken, Nope!
pi_219222475
TS heeft weer een date gehad die niet helemaal lekker liep
pi_219224062
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:02 schreef MultiBanaan het volgende:
Ik heb geen zin meer in dates.
  zaterdag 8 november 2025 @ 19:25:03 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219224116
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:02 schreef MultiBanaan het volgende:
Ze heeft haar ex weer geconfronteerd met zijn ghosting
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 8 november 2025 @ 20:04:23 #21
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_219224646
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:00 schreef DJKoster het volgende:
TS klinkt wel echt als een vrouwelijke incel..
Het is allemaal de schuld van de mannen, maar eens kritisch naar jezelf kijken, Nope!
En dat terwijl het woord "incel" bedacht is door een vrouw, óver vrouwen die geen seks/relatie konden krijgen. We wachten het volgende topic af _O-
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_219224722
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
En dat terwijl het woord "incel" bedacht is door een vrouw, óver vrouwen die geen seks/relatie konden krijgen. We wachten het volgende topic af _O-
Nooit geweten, heb weer wat geleerd vandaag.
  zaterdag 8 november 2025 @ 20:18:30 #23
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219224796
goh nog een topic over nare mannen, zo een manonvriendelijk forum dit :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219224812
Kanalen die dit doen zijn o.a. elke podcast waarin anderen worden ontleed mbt een reactie in het dichte topic. Dit topic mag naar General er wordt in r&p alleen gespamd.
pi_219224897
  zaterdag 8 november 2025 @ 20:40:11 #26
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219225033
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:20 schreef Ansa het volgende:
Kanalen die dit doen zijn o.a. elke podcast waarin anderen worden ontleed mbt een reactie in het dichte topic. Dit topic mag naar General er wordt in r&p alleen gespamd.
Een ander subforum wil niet zeggen dat we niet mogen reageren op basis van informatie in je eerdere topics natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 20:50:03 #27
16180 crew  CoolGuy
pi_219225135
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:20 schreef Ansa het volgende:
Ah, je krijgt niet de reacties die je wil en dat ligt uiteraard niet aan jou, maar aan anderen. Lijkt wel een terugkerend thema bij jou. Maar goed, dan heeft dit topic hier ook geen zin toch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')