abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2025 @ 22:16:09 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219210291
Een mbo ‘er of vmbo’er kan net zo goed een chatgpt prompt maken
The End Times are wild
  donderdag 6 november 2025 @ 22:41:57 #27
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219210627
Tja er is eerst geprobeerd meer diversiteit te bereiken door meer hoog opgeleiden met een rechtse signatuur te werven. Helaas bleken die nauwelijks te bestaan, dus nu zijn de MBO’ers aan de beurt. Zodra de ministeries meer rechts bloed zoeken zullen ook VMBO’ers welkom zijn. Kortom Howard, treur niet, je kans komt echt.
pi_219220208
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sla ik op aan.
Als deze groep werknemers hetzelfde werk doen als hbo/wo dan moet dat ook hetzelfde betaald worden.
Dat gebeurt sowieso wel. Bij de rijksoverheid zijn salarisschalen gekoppeld aan functies dus iedereen die dezelfde functie uitvoert krijgt ook hetzelfde betaald.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_219220359
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 10:40 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat gebeurt sowieso wel. Bij de rijksoverheid zijn salarisschalen gekoppeld aan functies dus iedereen die dezelfde functie uitvoert krijgt ook hetzelfde betaald.
Er zullen wel 2 functies zijn. Beleidsmedewerker mbo niveau en beleidsmedewerker hbo/wo niveau. Met verschillende takenpakketten en verantwoordelijkheden
pi_219220538
Is er een tekort aan beleidsmedewerkers?
  zaterdag 8 november 2025 @ 11:50:23 #31
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219220644
Denk dat het beter zou zijn dat de hoeveelheid personeel bij de overheid flink zouden verminderen.
pi_219220854
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2025 21:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft niets met insinueren te maken. Het is immers geheim dat veel overheidsinstanties behoorlijk 'woke' zijn en enorm inzetten op diversiteit. We weten ook dat het overgrote deel van academisch opgeleide starters autochtoon is, waar dit bij meer praktische onderwijsvormen zoals het mbo, juist een aanzienlijk deel allochtoon is. Door beleidsfuncties toegankelijk te maken voor mbo'ers, kan men dus meer 'diversiteit' op de werkvloer bewerkstelligen.
Wat bazel je nou :') jaren lang hebben jullie geroepen dat woke het grootste gevaar aller tijden is, een duivelse ideologie die uitgeroeid moet worden. Nu is woke dood en de grond ingestampt en wordt het als smerig woord gezien en nog is de Nederlandse overheid ‘woke’. Waar maak je je in godsnaam zo druk om. Dit is gewoon problemen maken die er niet zijn. Investeren in MBO’ers en hun laten groeien is juist een hele mooie zaak. Wat is er ‘divers’ aan iemand met een MBO-opleiding? Mijn hemel.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219220880
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sla ik op aan.
Als deze groep werknemers hetzelfde werk doen als hbo/wo dan moet dat ook hetzelfde betaald worden.
Op LinkedIn gaan er ook kritische stemmen. Ik denk vanwege het volgende: er is in Nederland veel focus op gelijke uitkomst, wat iets heel anders is dan bieden van gelijke kansen. Het ideaal van gelijke uitkomst doen geen recht aan verschillen in opleiding, en ons land is onder de streep al sterk genivelleerd. Hier vinden we het al ongelijkheid als men het dubbele te besteden heeft (na belastingen en toeslagen) als iemand die het minimumloon verdient.

Zo te zien gaat het om een functie met andere verantwoordelijkheden. Ik gok dat de functie ondersteunend beleidsmedewerker gaat heten.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_219221341
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:21 schreef Nexum het volgende:

[..]
Wat bazel je nou :') jaren lang hebben jullie geroepen dat woke het grootste gevaar aller tijden is, een duivelse ideologie die uitgeroeid moet worden. Nu is woke dood en de grond ingestampt en wordt het als smerig woord gezien en nog is de Nederlandse overheid ‘woke’. Waar maak je je in godsnaam zo druk om. Dit is gewoon problemen maken die er niet zijn. Investeren in MBO’ers en hun laten groeien is juist een hele mooie zaak. Wat is er ‘divers’ aan iemand met een MBO-opleiding? Mijn hemel.
Woke is nog lang niet ten einde. Nog altijd zijn bedrijven en organisaties obsessief bezig met 'DEIB', wat insteekt op min of meer gelijke uitkomsten langs de onveranderlijke kenmerken van de mens.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')