abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219200667
Hi!

Eerste keer in New Delhi en op zoek naar een hotel voor 3 nachten. Max 50 per nacht ongeveer, het liefst met ontbijt.
Ben van plan om een dagtripje naar Agra te doen voor de Taj maar voor de rest gewoon in Delhi te blijven. Is het dan handig om dichtbij het treinstation te zitten, dichtbij het vliegveld, downtown?

Al op Booking gekeken maar twijfel of het allemaal betrouwbaar is. Een beetje te veel 10/10 beoordelingen, en ik las al iets over fake reviews in India...

Iemand tips of ervaringen?
pi_219293641
Hotels in Delhi weet ik niet zo goed (ik zag daar toen in een huis van het bedrijf waar ik stage liep). Maar als je naar Agra wil zou ik aanraden om daar een nachtje te slapen en (heel) vroeg de Taj Mahal te bezoeken. In de middag is het daar echt héél druk. En ook met de warmte is in de ochtend er zijn wel fijn. Kan je in de middag het rode fort van Agra bezoeken.

Qua locatie zal het er aan liggen hoe je wil reizen. Trein of met de auto/chauffeur.
pi_219307766
Kijk eens naar hotel Hari Piorko. Jaar of 8 geleden dat ik daar geweest ben, maar prima hotel aan de main road in Paharganj. Dat is 5min lopen vanaf new delhi railway station, waar weer een directe verbinding is met de lijn naar luchthaven.

Nogmaals, ben er lang niet geweest, maar het zit midden in een levendige wijk en makkelijk te bereiken dmv de airport line. Je moet wel dwars door de wijk lopen om er te komen - geen idee hoe avontuurlijk je ingesteld bent, maar als je vaker in dit soort landen komt of bent geweest, stelt het niks voor. Twee keer verbleven tijdens twee verschillende trips - toen prima prijs/kwaliteitverhouding. Je zit wel even lekker midden in de stad en bent er toch makkelijk. Metro stops overal in de buurt, makkelijk om wat van Delhi te zien vanuit daar.

Beetje in de buurt van luchthaven blijven hangen is vaak nogal saai en ver reizen om iets te zien van een stad.
pi_219307877
Ik vond delhi echt verschrikkelijk. Iedereen probeerde me daar te belazeren. Ik heb echt veel gereisd maar nergens was het zo erg als daar. Alle truuks kwamen langs, en de taxi chauffeurs (met name de "official taxi's" rond het vliegveld of het main train station) zijn echt klootzakken. Dus probeer een transfer via het hotel te regelen, of gebruik uber ofzo, scheelt veel frustratie. En de taj mahal is een vreselijk nare tourist trap, daar hoef je echt niet per se naar toe hoor. Als je gaat, ga dan inderdaad heel erg vroeg, voordat de toeristenmeute komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')