abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2025 @ 15:48:02 #51
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219245147
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:28 schreef The-BFG het volgende:
Alle MD-11s (iig in de USA) grounded, zou een triest einde zijn zeg van deze iconische kist.
FAA heeft een "emergency airworthiness directive" uitgegeven: een kist mag niet meer vliegen tot er inspectie heeft plaatsgevonden. In dit geval van de pylons.

Een verdere grounding vanuit de FAA is "voluntary".

Heeft (voorlopig) alleen effecten op de korte termijn.
  dinsdag 11 november 2025 @ 16:45:17 #52
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219245440
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:19 schreef xpompompomx het volgende:
Kwam afgelopen weekend pas achter dat dit een MD-11 was, dacht dat die dingen al lang niet meer gebruikt werden.
Volgens mij worden ze nu alleen nog maar voor Cargo gebruikt.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 11 november 2025 @ 16:47:52 #53
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219245459
#12

MD11F

Freight
pi_219245479
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:19 schreef xpompompomx het volgende:
Kwam afgelopen weekend pas achter dat dit een MD-11 was, dacht dat die dingen al lang niet meer gebruikt werden.
Voor PAX.
Vracht blijft soms nog wel een tijdje doorvliegen met wat ouder spul waar de stoelen uitgerukt zijn en plaats maakt voor een railsysteem met locks. En dat is helemaal prima, als je het maar onderhoud, inspecteert en update waar nodig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 11 november 2025 @ 17:01:23 #55
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219245535
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Voor PAX.
Vracht blijft soms nog wel een tijdje doorvliegen met wat ouder spul waar de stoelen uitgerukt zijn en plaats maakt voor een railsysteem met locks. En dat is helemaal prima, als je het maar onderhoud, inspecteert en update waar nodig.
Ex Thai Airways deze 48417. Wfu feb 2006 - jun 2006 converted to (F)
pi_219245695
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2025 17:01 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ex Thai Airways deze 48417. Wfu feb 2006 - jun 2006 converted to (F)
14 als pax kist
19 jaar als vrachtbak.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 11 november 2025 @ 18:23:16 #57
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219246028
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 15:48 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
FAA heeft een "emergency airworthiness directive" uitgegeven: een kist mag niet meer vliegen tot er inspectie heeft plaatsgevonden. In dit geval van de pylons.

Een verdere grounding vanuit de FAA is "voluntary".

Heeft (voorlopig) alleen effecten op de korte termijn.
Voluntary klinkt mooi, maar de legal department van een maatschappij vat dat gewoon op als mandatory.

Daarnaast niet alle kisten staan op de thuisbasis. Wat er dus voor zorgt dat inspecties niet direct uitgevoerd kunnen worden.

Anyway zowel de UPS en de FedEx MD11s staan op de grond (al is er nu een FedEx MD11 actief.. mss test/inspectie)

Ben wel benieuwd naar de oorzaak, deze motor hangt onder veel andere kisten en staat bekend als betrouwbaar. Fod?, vogels? we gaan het wss snel horen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 11 november 2025 @ 18:28:39 #58
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219246065
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:45 schreef Gunner het volgende:

[..]
Volgens mij worden ze nu alleen nog maar voor Cargo gebruikt.
Helaas wel ja, maar niet rendabel meer en ingehaald door nieuwere zuinigere modellen.

KLM was de laatste pax carrier, waarbij de KLM piloten ook bekend stonden als de best getrainde MD11 piloten; ze hebben namelijk een eigenaardige van besturen tijdens de landing. Waarbij er vooral wat vragen waren over de kwaliteit van training bij vracht maatschappijen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 11 november 2025 @ 19:35:54 #59
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219246477
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:23 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Voluntary klinkt mooi, maar de legal department van een maatschappij vat dat gewoon op als mandatory.
Onzin.
  dinsdag 11 november 2025 @ 19:38:45 #60
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219246499
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:35 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Onzin.
Jij post idd een hoop onzin ja.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 11 november 2025 @ 19:46:34 #61
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219246603
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:38 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Jij post idd een hoop onzin ja.
Het is wat anders dan je "wappie sites".

Na inspectie is de CoA weer van kracht. Die wordt door dat directive ingetrokken. Het is een tijdelijke noodmaatragel. Na inspectie ben je gerechtigt te vliegen.

Dat je eerst verzint dat het het einde van de MD-11 is. Vervolgens verzint dat er geen enkele in de VS meer mag vliegen. En nu verzint dat een "legal department" dat als mandatory ziet is allemaal feitelijk onwaar.

Alleen de AD is rechtsgeldig en de maatschappijen hebben aangegeven dat ze meegaan in de aanbevelingen van Boeing.
  dinsdag 11 november 2025 @ 20:01:20 #62
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219246745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:46 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Het is wat anders dan je "wappie sites".

Na inspectie is de CoA weer van kracht. Die wordt door dat directive ingetrokken. Het is een tijdelijke noodmaatragel. Na inspectie ben je gerechtigt te vliegen.

Dat je eerst verzint dat het het einde van de MD-11 is. Vervolgens verzint dat er geen enkele in de VS meer mag vliegen. En nu verzint dat een "legal department" dat als mandatory ziet is allemaal feitelijk onwaar.

Alleen de AD is rechtsgeldig en de maatschappijen hebben aangegeven dat ze meegaan in de aanbevelingen van Boeing.
Ja die Piloten die ik volg met jarenlange ervaringen in het wereldje en specifiek de USA zijn idd wappies. Plus ik lang genoeg voor een multinational werk om te weten hoe een legal afdeling van zulke toko's werkt.

Overigens is het gewoon een feit dat zowel FedEx en UPS de MD11 willen uitfaseren, wat gewoon het einde gaat zijn. Dat nu zomaar ineens snel kan gaan. Zowel onderhoud (wat al een dingetje sinds het begin) en benodigde brandstof worden gewoon te duur.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 11 november 2025 @ 20:13:15 #63
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219246864
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:23 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd naar de oorzaak, deze motor hangt onder veel andere kisten en staat bekend als betrouwbaar. Fod?, vogels? we gaan het wss snel horen.
Dit gaat trouwens ook mis.

Het gaat niet om de motoren maar om de pylons.
pi_219247850
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:46 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Het is wat anders dan je "wappie sites".

Na inspectie is de CoA weer van kracht. Die wordt door dat directive ingetrokken. Het is een tijdelijke noodmaatragel. Na inspectie ben je gerechtigt te vliegen.

Dat je eerst verzint dat het het einde van de MD-11 is. Vervolgens verzint dat er geen enkele in de VS meer mag vliegen. En nu verzint dat een "legal department" dat als mandatory ziet is allemaal feitelijk onwaar.

Alleen de AD is rechtsgeldig en de maatschappijen hebben aangegeven dat ze meegaan in de aanbevelingen van Boeing.
Wat ik ervan begrijp, is dat de FAA eerst de constructie van de pylon onderzocht wil hebben, voordat de vliegtuigen weer de lucht in mogen. Dus niet onderzoek van individuele toestellen, maar de constructie van de pylon in het algemeen voor alle toestellen van het type moet onderzocht worden.
.
pi_219261888
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 22:11 schreef Fer het volgende:

[..]
Wat ik ervan begrijp, is dat de FAA eerst de constructie van de pylon onderzocht wil hebben, voordat de vliegtuigen weer de lucht in mogen. Dus niet onderzoek van individuele toestellen, maar de constructie van de pylon in het algemeen voor alle toestellen van het type moet onderzocht worden.
Het lijkt me een lastige opgave.
PS: @Fer Zou je even privé contact met me op kunnen nemen?
  vrijdag 14 november 2025 @ 08:57:55 #66
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219262010
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 20:13 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dit gaat trouwens ook mis.

Het gaat niet om de motoren maar om de pylons.
Waarbij de motor automatisch onderdeel maakt van het onderzoek, een storing in de motor kan resulteren in het falen van de pylons.

Zeker omdat nummer 3 tekenen van een compressor stal had.. Dat kan veroorzaakt zijn door onderdelen van motor nummer 1..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219306997
quote:
Het vrachtvliegtuig van UPS dat eerder deze maand neerstortte in Louisville in de Amerikaanse staat Kentucky, vertoonde scheurtjes door metaalmoeheid op de plek waar de motor vastzat aan de vleugel. Dat staat in een voorlopig rapport over het ongeluk.
https://nos.nl/artikel/25(...)r-door-metaalmoeheid
  vrijdag 21 november 2025 @ 03:08:07 #68
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219307000
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 06:59 schreef de_boswachter het volgende:
Ik verwacht vandaag ook een pakket via UPS. Hopelijk gaat dat door -O-
Komt wel dichtbij zo.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')