Logisch, een zak pillen helpt niet tegen een verkoudheid.quote:Op maandag 3 november 2025 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar woon je dan? Welk land?
Voor mij is het ook prima in NL want kom nooit bij de dokter maar buitenlanders klagen wel dat het veel slechter (lees ze sturen je gewoon weg bij verkoudheid zonder zak pillen).
Dat de stap te groot is zit tussen je oren, en huisartsen verstrekken terecht minder snel medicijnen.quote:Op maandag 3 november 2025 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee..dat zijn nou net de dingen die de overheid vlg belastingen gaat regelen. Alles moet in dienst staan van werk, ondernemers en winst voor het land en de burgers. Tevens zullen er dan meer dokterspraktijken zijn die ook nog eens laagdrempeliger zijn.
Vergeleken met landen om ons heen hebben wij waardeloze dokterspraktijken. De stap om er heen te gaan is veels te groot. En medicijnen/hulpmiddelen worden veel minder snel gegeven.
Alle huisartsen die ik ken zijn ook ontzettend slim. Kom je voor iets onbenulligs dan zegt ie sodemieter op man, maar toen er wel een keer wat serieus was zag hij dat ook direct. Dat vertrouwen heb ik ook echt wel.quote:Op dinsdag 4 november 2025 20:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat de stap te groot is zit tussen je oren, en huisartsen verstrekken terecht minder snel medicijnen.
Griep kun je gewoon uitzieken..
Je hoeft je lichaam niet bij elk zuchtje vol proppen met chemicaliën.
Ben ik met je eens. Ik kom er sowieso nooit.quote:Op dinsdag 4 november 2025 20:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat de stap te groot is zit tussen je oren, en huisartsen verstrekken terecht minder snel medicijnen.
Griep kun je gewoon uitzieken..
Je hoeft je lichaam niet bij elk zuchtje vol proppen met chemicaliën.
quote:Amerikaan hier
Er is geen gezondheidszorg in Nederland. Geen enkele. Er zijn complete idioten die niets herkennen of weten over basisgezondheidszorg die niet-medische mensen in Texas kennen en herkennen. Ze zullen geen tests doen om erachter te komen wat het probleem is, zullen je alleen vertellen om je eigen paracetamol te kopen (de suikerpil die Nederlanders een wondermiddel vinden) en terug te bellen als je niet doodgaat.
Je moet een recept krijgen voor elk medicijn dat niet de Nederlandse suikerpil is en het is bijna onmogelijk om een recept te krijgen. Als je een recept krijgt, zal het zijn voor een medicijn dat wel of niet voor je werkt. Ik heb ernstige allergieën en het ENIGE allergiemedicijn dat iets voor me doet is cetirizine, de andere doen absoluut niets voor me. Ze zullen alleen loratadine voorschrijven, wat nutteloos is dan paracetamol. "Dokters" hier zijn te dom om te begrijpen dat verschillende mensen verschillende lichamen hebben die anders reageren op verschillende medicijnen. En om het nog erger te maken, kun je niet eens naar de drogisterij gaan en kopen wat in elk ander land ter wereld vrij verkrijgbaar is.
Mijn zoon brak zijn arm en het enige wat de dokter deed om een röntgenfoto te maken, was dat ik heel duidelijk maakte dat als hij dat niet deed, hij zelf minstens een röntgenfoto nodig zou hebben voordat ik de kamer uitliep. Hoe in godsnaam is dat gezondheidszorg als je de "dokter" moet bedreigen om ze te laten doen wat echt fucking basisdingen zijn?
"Neem een paracetamol en bel terug tot je doodgaat" is Nederlandse gezondheidszorg.
Dankzij Obamacare ga je failliet als je ziek wordt in de VS, maar je KRIJGT wel de gezondheidszorg. Je moet alleen uitvogelen hoe je ervoor moet betalen. Hier word ik wettelijk gedwongen om ervoor te betalen en krijg ik toch geen gezondheidszorg.
Ach, gewoon een Maga-stumper.quote:Op dinsdag 4 november 2025 23:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze Amerikaan maakt het wel wat bont.
[..]
Veel van die klagers een stuk verder zouden komen wanneer ze die verhalen die ze online plaatsen tegen hun huisarts zouden uitspreken. Merk wel vaker met buitenlanders/expats dat ze het totaal niet gewend zijn om gewoon hardop te zeggen wat er exact is en wat ze precies willen. Om achteraf verontwaardigd zijn dat je niet tussen de regels hebt gelezen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 22:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Ik kom er sowieso nooit.
Maar zo kijken directe buitenlanders naar de Nederlandse doktoren.
Omdat je in veel Europese landen bij >2 dagen ziek een doktersverklaring nodig bent komen ze er veel eerder en wordt er even onderzocht en dat geeft dan een gevoel van serieus genomen worden.
In bv Frankrijk krijg je ook een zak pillen mee die de overheid voor 90% betaald. Maar dat land is niet voor niks ad rand van faillissement.
Lees dit draadje maar eens door. Er zitten zelfs Indiërs tussen die 10x sneller geholpen worden in hun thuisland.
https://www.reddit.com/r/(...)healthcare_is/?tl=nl
Het klopt voor geen meter, ceterizine is gewoon te koop bij de drogist, en ook nog eens middel van 1e keus. Dit verhaal is hierbij dus duidelijk gewoon gelogen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 23:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze Amerikaan maakt het wel wat bont.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |