Gvd zegquote:Op vrijdag 16 januari 2026 05:42 schreef H.Vviv het volgende:
Tucker naar de Dodgers. Vier jaar, $240 miljoen.
Dit is niet leuk.
Ze moeten sowieso de uitgestelde salarissen hard aanpakken. Dat contract wat de Dodgers aan Ohtani gegeven hebben slaat werkelijk nergens op. De luxury tax moeten ze misschien nog strenger maken. Nu lachen de rijke ploegen om de luxury tax. Een salary cap zou heel erg helpen maar daar zullen de spelers nooit mee akkoord gaan. Die willen zoveel mogelijk geld blijven verdienen. Ik denk dat het wel eens een lange lockout gaat worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:35 schreef Binge-watch het volgende:
Waarom zouden we nog beginnen dit seizoen?
In 2027 wordt er sowieso geen bal geslagen op deze manier. Hier moet wat aan gedaan worden. Hoe kun je als een team in een kleinere markt ooit competitief worden en vooral blijven? De Dodgers betalen door de luxury tax nu ruim $110 miljoen per jaar(!) voor Kyle Tucker. Dat is meer dan de totale payroll van sommige teams.
Tucker is per AAV de best betaalde speler in de MLB. Het gaat echt helemaal nergens meer over.
Ja, ik zie ook niet direct een oplossing. Een salary cap, maar dan ook een salary floor? Misschien in ruil voor een jaar minder service time voordat spelers de free agent markt mogen verkennen. Maar daar zitten voor zowel spelers als eigenaars ook flinke nadelen aan.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:48 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Ze moeten sowieso de uitgestelde salarissen hard aanpakken. Dat contract wat de Dodgers aan Ohtani gegeven hebben slaat werkelijk nergens op. De luxury tax moeten ze misschien nog strenger maken. Nu lachen de rijke ploegen om de luxury tax. Een salary cap zou heel erg helpen maar daar zullen de spelers nooit mee akkoord gaan. Die willen zoveel mogelijk geld blijven verdienen. Ik denk dat het wel eens een lange lockout gaat worden.
Ik keek vorig jaar voor het eerst meer college baseball dan MLB en dat zal dit jaar niet anders zijn.
Ehhhquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:11 schreef Binge-watch het volgende:
Rogers laat de centen lekker rollen.
Tucker of Bichette en misschien nog (traden voor) een RP en let's go.
Jep, zonde. Ik had de hoop dat we met een kleine overpay of 1/2 extra contractjaren één van de twee konden vastleggen. Maar deze prijzen slaan echt nergens op. En dan gaan de Mets Bichette ook nog op het derde honk zetten.quote:
Dit is dus waarom ik soms moeite heb met het argument dat andere teams ook de grote namen kunnen vastleggen maar hun eigenaren zijn te gierig. Als de Dodgers al dit bedrag moeten betalen voor Tucker, moet je dus nagaan wat een team als de Pirates of Athletics zou moeten neerleggen. Dan heb je het over een heel grote overpay en zelfs dat is waarschijnlijk niet genoeg.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:57 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
Jep, zonde. Ik had de hoop dat we met een kleine overpay of 1/2 extra contractjaren één van de twee konden vastleggen. Maar deze prijzen slaan echt nergens op. En dan gaan de Mets Bichette ook nog op het derde honk zetten.
Bichette of Tucker had deze winter voor Toronto echt top gemaakt. Al met al nog steeds geen slecht off season, maar lijkt toch met een kleine anti-climax te eindigen.
Het is ook wel een tendens van de laatste jaren dat de grote spelers ook naar de playoff teams willen/gaan. Voor mijn gevoel was dat eerder veel minder zo. Tuurlijk heeft dat ook met geld te maken maar niemand gaat voor 100 miljoen meer naar de Rockies of de White Sox nu.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:03 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Dit is dus waarom ik soms moeite heb met het argument dat andere teams ook de grote namen kunnen vastleggen maar hun eigenaren zijn te gierig. Als de Dodgers al dit bedrag moeten betalen voor Tucker, moet je dus nagaan wat een team als de Pirates of Athletics zou moeten neerleggen. Dan heb je het over een heel grote overpay en zelfs dat is waarschijnlijk niet genoeg.
Je ziet ook dat de spelers steeds vaker teams gebruiken om de prijs op te voeren. Uiteindelijk gaan ze dan toch naar de Dodgers/Phillies/Mets/Yankees want die bieden dan toch net wat meer. Slim gedaan van hun makelaar en de gebruikte teams worden uitgelachen.
Ik vind ook dat sommige teams veel meer moeten uitgeven dan wat ze vaak doen maat laten we niet doen alsof de Brewers of Guardians ook maar een enkele kans hebben om bijvoorbeeld een Skubal binnen te halen. Die moeten zoveel meer betalen dan wat hij waard is, dat gaan ze gewoon niet doen.
Ja, beide dingen zijn waar. Sommige gierige eigenaren moeten meer uitgeven en de big spenders moeten niet ongelimiteerd met geld kunnen smijten.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:03 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Dit is dus waarom ik soms moeite heb met het argument dat andere teams ook de grote namen kunnen vastleggen maar hun eigenaren zijn te gierig. Als de Dodgers al dit bedrag moeten betalen voor Tucker, moet je dus nagaan wat een team als de Pirates of Athletics zou moeten neerleggen. Dan heb je het over een heel grote overpay en zelfs dat is waarschijnlijk niet genoeg.
Je ziet ook dat de spelers steeds vaker teams gebruiken om de prijs op te voeren. Uiteindelijk gaan ze dan toch naar de Dodgers/Phillies/Mets/Yankees want die bieden dan toch net wat meer. Slim gedaan van hun makelaar en de gebruikte teams worden uitgelachen.
Ik vind ook dat sommige teams veel meer moeten uitgeven dan wat ze vaak doen maat laten we niet doen alsof de Brewers of Guardians ook maar een enkele kans hebben om bijvoorbeeld een Skubal binnen te halen. Die moeten zoveel meer betalen dan wat hij waard is, dat gaan ze gewoon niet doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |