Beetje rigoureus niet? Dat zou mijn laatste optie zijnquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:36 schreef CoolGuy het volgende:
Nou een suggestie zou zijn om de gehele deur kapot te maken zodat je de delen er af kunt halen en dan een nieuwe deur plaatsen?
Op zich wel rigoureus ja, maar goed, het is EEN suggestie op zich he.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Beetje rigoureus niet? Dat zou mijn laatste optie zijn.
Wat ik ooit in een vergelijkbare situatie heb gedaan is de pen doorslijpen. De pen die vanuit het slot in het kozijn gaat. Met een beetje geluk heb je genoeg ruimte tussen deur en kozijn.
Maar... makkelijkste is denk ik (gaat alleen als er geen dievenklauwen op zitten aan de andere kant), de scharnieren eraf slijpen. Dan kan je de deur er gewoon uitduwen. Met dievenklauwen gaat dat dus niet op. Daarom moest ik klooien om die pen door te slijpen.
Ben ik de enige die mij af vraagt waarom een deur die al heel veel jaren dicht zit nu dan ineens open moet?quote:Het is een hardhouten deur en de grendel zit er al heel veel jaar op. Gisteren brak deze ineens af, waardoor de deur niet meer open kan.
De deur zit niet al heel veel jaren dicht. hij is de dag ervoor nog open geweest. Het is gewoon een achterdeur die naar de tuin gaat. Deze wordt dagelijks gebruikt, om de bewoners veel fietsen, en die staan in de schuur die in de tuin staat.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ben ik de enige die mij af vraagt waarom een deur die al heel veel jaren dicht zit nu dan ineens open moet?
Wat zit er achter die deur dat je er nu ineens bij moet dan?
Als je er van twee kanten bij kan kun je dus hoe dan ook bij de scharnieren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:55 schreef Jeroen68 het volgende:
[..]
De deur zit niet al heel veel jaren dicht. hij is de dag ervoor nog open geweest. Het is gewoon een achterdeur die naar de tuin gaat. Deze wordt dagelijks gebruikt, om de bewoners veel fietsen, en die staan in de schuur die in de tuin staat.
Dat is inderdaad een goeie, dat is waarschijnlijk de handigste optie. voor zover ik weet zitten er verder geen pinnen in de deur, aan de kant van de scharnieren, want anders werkt dat ook niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:00 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als je er van twee kanten bij kan kun je dus hoe dan ook bij de scharnieren.
Kun je de scharnierpennen er niet gewoon uit tikken?
Dit moet lukken aangezien de hendel versleten is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:22 schreef tux87 het volgende:
Er zit een pen in de deur met tanden, dat moet opzij schuiven. Ik zou proberen daar grip op te krijgen met een grote schroevendraaier oid. Aan de kant van het kozijn beginnen en dan afzetten tegen het gat in de deur. Zo stukje bij beetje de grendel terugschuiven
In het algemeen gaan achterdeuren naar buiten open. Dus scharnieren aan de buitenkant. En ik hoop dat je die pennen er niet uit kan tikken want dan maak je het inbrekers wel heel makkelijk. Doorgaans gaat dat dus niet bij buitendeuren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:00 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als je er van twee kanten bij kan kun je dus hoe dan ook bij de scharnieren.
Kun je de scharnierpennen er niet gewoon uit tikken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |