Eens.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:11 schreef Mommychilgrad het volgende:
De stille toch om ook stil te staan bij zinloos geweld… Dat vind ik hier nu niet echt de lading dekken gezien het milieu waarin hij zich blijkbaar bevond, maar ik hoop dat het voor de nabestaanden een mooie tocht wordt.
Mwah. Niemand verdient het zo om het leven te worden gebracht. Tijn was kansloos.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:11 schreef Mommychilgrad het volgende:
De stille toch om ook stil te staan bij zinloos geweld… Dat vind ik hier nu niet echt de lading dekken gezien het milieu waarin hij zich blijkbaar bevond, maar ik hoop dat het voor de nabestaanden een mooie tocht wordt.
Zinloos geweld is sowieso een onzin term. Wanneer is geweld zinvol? Maar ik snap waarom dit ooit in het leven geroepen is om zaken waarin volledige willekeur een rol speelt een label te kunnen geven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah. Niemand verdient het zo om het leven te worden gebracht. Tijn was kansloos.
Het had ook op een andere manier kunnen worden opgelost hè. Ik snap wel dat de familie het als zinloos geweld ziet en een stille tocht wil organiseren.
Ja, maar waar trek je de grens?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:05 schreef ZarB het volgende:
[..]
Zinloos geweld is sowieso een onzin term. Wanneer is geweld zinvol? Maar ik snap waarom dit ooit in het leven geroepen is om zaken waarin volledige willekeur een rol speelt een label te kunnen geven.
In het geval van Tijn was het, hoe triest ook, niet helemaal willekeur. Door dan te spreken over zinloos geweld worden al die andere zaken waarin dat wel aan de orde was echt volledig teniet gedaan.
Het op een andere manier oplossen was vast gebeurd als het om een kapot fietslampje ging. In dit milieu gaan ze daar niet zo mee om. Ik zeg echter nergens dat Tijn dit zo heeft verdiend, natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah. Niemand verdient het zo om het leven te worden gebracht. Tijn was kansloos.
Het had ook op een andere manier kunnen worden opgelost hè. Ik snap wel dat de familie het als zinloos geweld ziet en een stille tocht wil organiseren.
Nou jezelf bewegen in de zware criminaliteit verhoogt je kansen aanzienlijk.quote:
Ben wel benieuwd hoe hij daarin verzeild is geraakt. Foute vrienden? Geldezel?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nou jezelf bewegen in de zware criminaliteit verhoogt je kansen aanzienlijk.
Lag in zijn aard?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:45 schreef maily het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe hij daarin verzeild is geraakt. Foute vrienden? Geldezel?
Ben ik het zeker mee oneens.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zelfverdediging is zinvol geweld.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:05 schreef ZarB het volgende:
[..]
Zinloos geweld is sowieso een onzin term. Wanneer is geweld zinvol? Maar ik snap waarom dit ooit in het leven geroepen is om zaken waarin volledige willekeur een rol speelt een label te kunnen geven.
In het geval van Tijn was het, hoe triest ook, niet helemaal willekeur. Door dan te spreken over zinloos geweld worden al die andere zaken waarin dat wel aan de orde was echt volledig teniet gedaan.
Of het op een andere manier opgelost kon worden betwijfel ik. Als je je in bepaalde kringen bevindt is "luisteren anders ga je eraan" gewoon de letterlijke boodschap die je krijgt.
Nee oké, daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:23 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Ben ik het zeker mee oneens.
Als je in een of ander kartel al een tijdje meeloopt en mensen executeert is er weinig mis mee.
Betwijfel of deze jongen alleen zulke dingen gedaan hebt, denk het niet.
Staat nou vast dat ie lid was van een criminele organisatie?quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:19 schreef ZanneG het volgende:
Afrekening in het criminele circuit, dus the jongen zat in het verkeerde millieu.
Erg hoor maar tja ook het risico van het vak.
Criminaliteit gaat vaak van generatie op generatie over. Dus heel misschien heeft ie het gewoon meegekregen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:19 schreef ZanneG het volgende:
Die families kennen hun zonen vaak niet of ze kennen alleen maar 1 kant van hen. Die lieve zachte kant maar niet die criminele kant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |