Bron: klikkerdeklikquote:De Amerikaanse regering beperkt het aantal vluchtelingen dat tot het land wordt toegelaten volgend jaar tot 7.500. Onder de vorige regering lag die grens op 125.000. Daarnaast wil de regering van Donald Trump witte Zuid-Afrikanen voorrang geven.
De maatregel geldt voor het komende begrotingsjaar. Het is een drastische verlaging ten opzichte van de limiet die voormalig president Joe Biden had vastgesteld.
Witte Zuid-Afrikanen en "andere slachtoffers van illegale of onrechtvaardige discriminatie in hun thuisland" krijgen voorrang, meldt de regering. In mei bekritiseerde Trump de Zuid-Afrikaanse president Cyril Ramaphosa en beweerde hij dat witte boeren in het land werden vermoord en vervolgd.
In de aankondiging van de regering wordt geen reden gegeven voor de verlaging van het aantal welkome vluchtelingen, maar de maatregel zou zijn gerechtvaardigd vanwege "humanitaire overwegingen" en "in nationaal belang".
In januari 2025 ondertekende Trump een presidentieel besluit tot opschorting van het Amerikaanse Vluchtelingenprogramma (USRAP). Volgens hem zou dat de Amerikaanse autoriteiten in staat stellen prioriteit te geven aan nationale en openbare veiligheid.
Ook voorheen slechts het dubbele van Nederland met 40? Keer meer oppervlaktequote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:25 schreef vosss het volgende:
VS verwelkomt volgend jaar nog maar 7.500 in plaats van 125.000 vluchtelingen
[..]
Bron: klikkerdeklik
Als het daar kan, waarom zou het hier dan niet kunnen?
Het grote Amerika, nog maar een klein dorpje per jaar erbij. En dan moet Nederland per se jaar in jaar uit een middelgrote stad binnenhalen??
Gevaarlijke aanname.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:17 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan me oprecht niet voorstellen dat er iemand zo enorm simpel is dat hij trapt in deze stoere taal die op geen enkele manier uit gaat komen.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:32 schreef Cruzinats het volgende:
Afrikaners zijn prima mensen. Trouw aan God en het Oude Testament. De VS heeft nog genoeg lebensraum waar de Afrikaners welvaart en beschaving kunnen brengen.
Die Britten daarentegen brengern niets anders dan onheil...
Omdat er een grote plas ligt tussen waar zij problemen veroorzaken en een vluchtelingenstroom op gang brengen en het vaste Amerikaanse land.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:25 schreef vosss het volgende:
VS verwelkomt volgend jaar nog maar 7.500 in plaats van 125.000 vluchtelingen
[..]
Bron: klikkerdeklik
Als het daar kan, waarom zou het hier dan niet kunnen?
Het grote Amerika, nog maar een klein dorpje per jaar erbij. En dan moet Nederland per se jaar in jaar uit een middelgrote stad binnenhalen??
Kan ik er van uitgaan dat jij nu vertrekt naar de VS?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:01 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Ze komen nu hier heen
In Amerika heb je ook al diverse steden gerund door moslims en NY bijna 1 miljoen moslims en die maken meer kindjes dan andere groepen. Nu zijn ze natuurlijk niet allemaal extreem maar vaak de gasten die de aanslagen pleegden waren ook normaal maar opeens toch niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:02 schreef Hathor het volgende:
Sowieso een stop op alles wat uit islamitische landen komt, want het begint er toch wel behoorlijk op te lijken dat daar alleen maar zwakzinnig kuttuig vandaan komt.
Toch zouden we beter af zijn als we Groot-Brittannië door Boskalis oid de Atlantische over laten slepen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:32 schreef Cruzinats het volgende:
Afrikaners zijn prima mensen. Trouw aan God en het Oude Testament. De VS heeft nog genoeg lebensraum waar de Afrikaners welvaart en beschaving kunnen brengen.
Die Britten daarentegen brengern niets anders dan onheil...
Waarom zo klein denken? Gewoon Afrika en het midden-oosten verslepen naar de golf van Mexicoquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 07:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Toch zouden we beter af zijn als we Groot-Brittannië door Boskalis oid de Atlantische over laten slepen.
Alsof Donald het illegalenprobleem wel op orde heeft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 07:36 schreef TAmaru het volgende:
En hoeveel accepteren wij er volgend jaar? Oh wacht, daar hebben we geen enkele controle over ...
Niet volledig, maar die worden er door hem wel keihard weer uitgezet. In Nederland doen we daar nogal moeilijk over.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof Donald het illegalenprobleem wel op orde heeft.
Zoveel als er maar kunnen komen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 07:36 schreef TAmaru het volgende:
En hoeveel accepteren wij er volgend jaar? Oh wacht, daar hebben we geen enkele controle over ...
Ik snap nog steeds niet hoe iemand, links of rechts of waar dan ook op het spectrum, het een goed idee kan vinden om dit inhumane systeem in stand te houden. Mensen die hun leven riskeren om illegaal naar onze landen te komen en wij belonen dat met geld, woningen, paspoorten, noem maar op.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoveel als er maar kunnen komen.
En je maad afvragen waar die maatschappelijke problemen toch vandaan komen.
Soms is het inderdaad zo simpel. Dat gezanik over internationale verdragen en verplichtingen is slechts een uitvlucht om vooral niet te doen wat nodig is. Verdragen kun je opzeggen en Brussel kun je in principe gewoon de middelvinger geven, er zijn meerdere landen die dat doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
"Kwestie van gewoon doen."
Hou maar op jongens, we kunnen de tent sluiten. Alle problemen zijn opgelost.
Die luxe hebben wij wel degelijk, de middellandse zee ligt tussen Europa en Afrika en Turkije ligt tussen Europa en het midden oosten. Als de politiek wil ontbreekt dan ga je het probleem ook nooit oplossen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 06:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Omdat er een grote plas ligt tussen waar zij problemen veroorzaken en een vluchtelingenstroom op gang brengen en het vaste Amerikaanse land.
Die luxe hebben wij niet.
Ja, je kan alles doen. Veel succes in de politiek makker, het ga je goed.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Soms is het inderdaad zo simpel. Dat gezanik over internationale verdragen en verplichtingen is slechts een uitvlucht om vooral niet te doen wat nodig is. Verdragen kun je opzeggen en Brussel kun je in principe gewoon de middelvinger geven, er zijn meerdere landen die dat doen.
Start is er en er komen weinig nieuwe binnen en als je tegen gewerkt word door diverse Staten die de illegalen beschermen, zelfs rijbewijzen geven en geld dan is het lastig maar vermoed dat er wel een versnelling komt in deportaties, dit jaar dacht ik rond de 600.000 en veel keren ook zelf terug.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof Donald Drumpf het illegalenprobleem wel op orde heeft.
Dat is 14km zee en is zo genomen. Dat is niet vergelijkbaar met duizenden kilometers zee.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die luxe hebben wij wel degelijk, de middellandse zee ligt tussen Europa en Afrika en Turkije ligt tussen Europa en het midden oosten. Als de politiek wil ontbreekt dan ga je het probleem ook nooit oplossen.
Weer alleen maar mannen!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:01 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Ze komen nu hier heen
Jetten had dacht ik gezegd de migratie te willen 'verminderen'.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:01 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Ze komen nu hier heen
Er is niemand die immigratie niet wil verminderen. Maar de reden daarachter is anders bij een hoop.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jetten had dacht ik gezegd de migratie te willen 'verminderen'.
Er zullen trouwens ook een aantal users zijn die deze post hartstikke racistisch zullen vinden.
Nee, de Boers of hooguit de Afrikaners, een etnische groep waarvan er de laatste decennia zo'n 4000 van de 60.000 boeren vermoord. Meer dan 5% dus, als het een genocide is dan is het een hele langzame. Maar dat heeft ook te maken met de wijze waarop de Boers zich weten te beschermen.quote:Daarnaast wil de regering van Donald Trump witte Zuid-Afrikanen voorrang geven.
Dat is het voordeel van directe democratie en vervang van ambtenarenapparaten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat moet het heerlijk zijn om te leven in een land waar je kan stemmen op verandering en dat die verandering dan ook echt komt.
Met D66 aan het roer 7500 per week.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 07:36 schreef TAmaru het volgende:
Kan heel goed.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:17 schreef timmmmm het volgende:
Het kan in de VS niet, ik geloof nooit dat TS oprecht zo dom is dat hij denkt dat dit kan in de VS. Een aantal van 125.000 is al bizar, dat gelooft niemand. Dat land loopt, ook onder Trump, over van de illegalen.
Ik kan me oprecht niet voorstellen dat er iemand zo enorm simpel is dat hij trapt in deze stoere taal die op geen enkele manier uit gaat komen.
Daar kom je er niet in als kansarmequote:Op vrijdag 31 oktober 2025 07:30 schreef recursief het volgende:
[..]
Kan ik er van uitgaan dat jij nu vertrekt naar de VS?
Het is echt wel minder geworden, zo meldde de Mexicaanse overheid recentelijk dat er 109.000 Mexicanen zijn teruggekeerd in de eerste 9 maanden van 2025.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:17 schreef timmmmm het volgende:
Het kan in de VS niet, ik geloof nooit dat TS oprecht zo dom is dat hij denkt dat dit kan in de VS. Een aantal van 125.000 is al bizar, dat gelooft niemand. Dat land loopt, ook onder Trump, over van de illegalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |