abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219150173
Voor degene die 24 uur met een kastje wat de bloeddruk continue meet hebben rond gelopen:
Hoe hebben jullie dit ervaren?

De cardioloog heeft mij het doel uitgelegd en dat begrijp ik, maar ik vraag me dus vooral af hoe het voelt / was je er bewust mee bezig / kon je slapen etc.
pi_219150246
Een aantal jaren geleden gedaan. Tijdens een meting mocht ik niet praten dus briefjes met uitleg mee voor collega's (had regelmatig kort contact met heel veel collega's). Verder weinig last van gehad, moest wel aangeven als ik s nachts naar de wc ging.

Verder vond de ha het verontrustend dat ik tussen 19.00 en 21.00 best wel hoger bloeddruk had. Totdat ik uitlegde dat het mijn kano-avond was...

Maar goed, lichamelijk zit het niet heel erg in de weg. Het ongemak is dat je tijdens een meting je rustig moet houden en niet praten. Verder heb je wel wat angst voor de uitslag natuurlijk.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219150290
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:49 schreef 215 het volgende:
Tijdens een meting mocht ik niet praten
Krijg je dan een melding als hij bijna begint te pompen?
De arts had het eergisteren over een een meting per kwartier geloof ik.
pi_219150580
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:53 schreef cnoska het volgende:

[..]
Krijg je dan een melding als hij bijna begint te pompen?
De arts had het eergisteren over een een meting per kwartier geloof ik.
als dat ding begint te pompen merk je het wel
ik heb er weinig moeite mee gehad
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_219150592
Ik had een meting per uur dacht ik maar per kwartier zou ook best kunnen. Je hoort en voelt het onmiddellijk als het ding begint te pompen. Het druk opbouwen duurt even dus heb je een aantal seconden voor de werkelijke meting begint. Ze willen de druk meten en bewegen of praten varieert de druk op dat moment nogal dus krijg je dan geen betrouwbare meting.

Bij is wel tussen de tien en vijftien jaar geleden dus mogelijk werkt het allemaal net ff anders nu.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:41 schreef cnoska het volgende:
maar ik vraag me dus vooral af hoe het voelt / was je er bewust mee bezig / kon je slapen etc.
Ik denk dat je er niet druk om moet maken en er zo veel mogelijk een normale dag van maken. Uiteraard ben je continu bewust dat er een ding aan je lijf zit en elk kwartier even niets mogen doen maakt je er wel heel erg bewust van dat het ding er is. Misschien is het ok wel verstandig om voor jezelf (of de arts) een dagboekje bij te houden wat je deed die dag van uur tot uur. Tenzij je er een bankzitdagje thuis van kan maken natuurlijk.
pi_219150621
Als saai. Elke 20 minuten kwam er een piepje met een aankondiging en daar gingen we weer. Niks bijzonders dusm
pi_219150689
En sliepen jullie er gewoon mee?
Ik ben sowieso al een lichte slaper nl
  donderdag 30 oktober 2025 @ 16:57:58 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219150796
‘s Nachts gaat hij wat minder frequent. Het viel mij wel mee. Ik heb zeker wel kunnen slapen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219150824
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:44 schreef cnoska het volgende:
ja
volgens mij pompte dat ding bij mij ook niet zo vaak snachts
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_219151196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:44 schreef cnoska het volgende:
Nou, zo te lezen denk ik dat jij al minder goed slaapt bij het idee van een dagje dat ding om. Dus de mentale druk en niet het minimale fysieke ongemak. Probeer er wat relaxeter over te doen, het is maar een meting die mogelijk veel problemen in de toekomst gaat voorkomen.

En al zou je er een nachtje wat minder van slapen... Dat overleef je ook wel weer.
pi_219153741
Dank voor het inzicht.
Ik dacht er te complex over. Maar het is natuurlijk voor een goed doel.
  Moderator vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:28:57 #12
441859 crew  Lenny77
pi_219159103
Neuh, je hebt tijd genoeg om je even rustig te houden als m begint met pompen.
En in de nacht is het minder, om het uur ofzo. Ik werd wel wakker maar sliep daarna weer verder. Het is ook maar 1 nacht he?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219162321
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 16:28 schreef Lenny77 het volgende:
Het is ook maar 1 nacht he?
Ja, of drie dagen / twee nachten.
Maar dacht beginnen met 24 uur.
pi_219189922
Meestal is het overdag om de 20 minuten, en in de nacht elk half uur. Je slaapt die nacht wat minder goed, maar goed dat hebben we er dan maar voor over.

Hier wat meer info
https://www.hartstichting(...)uurs-bloeddrukmeting
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')