Hilarisch deze goedpraterij.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat heeft hij allemaal al gedaan joh. Hij is 2x in de oppositie geweest, hij is diplomaat geweest, staatssecretaris, minister van BZ, Europees commisaris, en hij wilde zijn carriere afsluiten als leider van Nederland als premier. Dat laatste is hem nu 2x niet gelukt, deze verkiezingen krijgt hij als grootste oppositieleider 5 zetels verlies. Nee, het is verstandig dat hij de handdoek in de ring gooit.
Als hij was blijven zitten had je daar dan weer over gezeurd.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:42 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hilarisch deze goedpraterij.
Op X ook al van dit soort beschamende blabla.
Nederlandse Trumpquote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Machtsbeluste gek van een ondemocratische partij. Die trouwens gisteren nog heeft gezegd dat we tot zijn 80ste nog niet van hem af zijn.
Kort voor de verkiezingen alsnog van lijstrekker wijzigen is ongeveer ongeveer politieke zelfmoord voor een partij. Dat hij zo kort na de voorlopige uitslag al kwam met het besluit laat wel zien dat hij het zelf tevoren al bedacht had.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:27 schreef Cupfighter het volgende:
Snap niet dat hij dat niet voor de verkiezingen gedaan heeft hij lag vrij slecht bij de zwevende kiezer
Niet kort voor de verkiezingen het was maar mijn idee al Langer te zien dat hij niet populair was? Ik heb PvdA/Gl gestemd ondanks Timmermans niet dankzij Timmermansquote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:41 schreef 215 het volgende:
[..]
Kort voor de verkiezingen alsnog van lijstrekker wijzigen is ongeveer ongeveer politieke zelfmoord voor een partij. Dat hij zo kort na de voorlopige uitslag al kwam met het besluit laat wel zien dat hij het zelf tevoren al bedacht had.
Kwa keuze heb ik hetzelfde gedaan. FT is een uitstekend bestuurder maar hij mist toch wel het charisma wat je in de politiek nodig hebt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niet kort voor de verkiezingen het was maar mijn idee al Langer te zien dat hij niet populair was? Ik heb PvdA/Gl gestemd ondanks Timmermans niet dankzij Timmermans
Misschien met een jong fris gezicht wel maar we zullen het nooit weten, de kaarten zijn geschudquote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:58 schreef 215 het volgende:
[..]
Kwa keuze heb ik hetzelfde gedaan. FT is een uitstekend bestuurder maar hij mist toch wel het charisma wat je in de politiek nodig hebt.
Verder deed de pvdagl niet bepaald slecht in de prognose, er was een redelijke kans om de grootste te worden. Dus voortijdig aftreden had ook niet geholpen.
Volgens mij zegt ie dat nu net niet maar het staat achter een betaal muur dus ga ik het niet lezen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:29 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eweest/96570699.html
In de Telegraaf van 11 oktober zegt hij dat hij gewoon blijft bij een slecht resultaat.
Ja hoor, staat er letterlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:40 schreef 215 het volgende:
[..]
Volgens mij zegt ie dat nu net niet maar het staat achter een betaal muur dus ga ik het niet lezen.
Wat ie zegt is dat ie geen minister gaat worden bij een andere premier. Het is al sinds Bolkenstein redelijk vaak voorgekomen dat een partijleider geen minister wil worden maar liever fractieleider wordt.
Dat bij een matig of slecht verkiezingsresultaat mensen opstappen is eerder de norm dan een uitzondering. Behalve dan bij een ondemocratische partij waar het enige terzake doende persoon als een dictator nu al kan zeggen dat ie tot zijn tachtigste aan de macht blijft.
Het wordt inderdaad tijd dat er een wet komt dat een partij een democratisch opbouw moet hebben. Het is natuurlijk van den gekke dat in een democratisch stelsel een partij intern dictatoriaal gestructureerd mag zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Ik denk wel dat Timmermans charisma heeft, maar meer het charisma van Bontenbal. Het op safe spelen, vertrouwd en gewoon. Daar win je het niet mee als je niet zeker weet dat je oud stemmers (zoals BBB en NSC bij het CDA) weer naar het eigen honk loodst.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:58 schreef 215 het volgende:
[..]
Kwa keuze heb ik hetzelfde gedaan. FT is een uitstekend bestuurder maar hij mist toch wel het charisma wat je in de politiek nodig hebt.
Verder deed de pvdagl niet bepaald slecht in de prognose, er was een redelijke kans om de grootste te worden. Dus voortijdig aftreden had ook niet geholpen.
Sterkte vooral...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:49 schreef Chandler het volgende:
Slappe hap, maar dat vond ik al vanaf het begin dat hij zich ging profileren als ideaal voor GL-PVDA..
Dus nu heeft GL-PVDA weer kans om op te krabbelen... ik wens ze succes.
Waarom wens je die partij sterkte? ze komen er zonder Timmermans echt wel sterker uit, kan bijna niet anders...quote:
Ach, als je iemand met een hoofddoek als nummer twee neerzet en die verdwijnt vervolgens ook - finaal - van het toneel ben je niet bepaald geloofwaardig als partij. Tel daar het antisemitisme nog bij op.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:50 schreef Chandler het volgende:
[..]
Waarom wens je die partij sterkte? ze komen er zonder Timmermans echt wel sterker uit, kan bijna niet anders...
De echte PvdA bestaat al heel lang niet meer.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:52 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Klaver krijgt gewoon heel de PvdA cadeau.
De jongere Klaver had het ook wel. De huidige sprankelt minder dan toen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk wel dat Timmermans charisma heeft, maar meer het charisma van Bontenbal. Het op safe spelen, vertrouwd en gewoon. Daar win je het niet mee als je niet zeker weet dat je oud stemmers (zoals BBB en NSC bij het CDA) weer naar het eigen honk loodst.
Er moet vast wel iemand met wat meer de uitstraling van Jetten te vinden of te ontwikkelen zijn. Jetten zelf is overigens vrij suf begonnen toen hij nog met bril binnenkwam en z'n draai nog niet had gevonden. Heeft zich goed ontwikkeld.
Grappig genoeg was het ook Klaver die in 2017 er niet met de VVD uit kwam omdat ie geen migratiedeals wilde sluiten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:52 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Klaver krijgt gewoon heel de PvdA cadeau.
Omdat wij uit die tijd en die tijden op zichzelf ook niet meer bestaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De echte PvdA bestaat al heel lang niet meer.
Van wat? 🤣quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik verwacht dat we Timmermans nog wel terugzien als minister
Belediging en valse beschuldiging dit.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:52 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ach, als je iemand met een hoofddoek als nummer twee neerzet en die verdwijnt vervolgens ook - finaal - van het toneel ben je niet bepaald geloofwaardig als partij. Tel daar het antisemitisme nog bij op.
Dan heb je wel sterkte nodig.
Hun electoraat, het gewone werkvolk, bestaat nog steeds en die zijn ze al lang geleden kwijtgeraakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Omdat wij uit die tijd en die tijden op zichzelf ook niet meer bestaan.
Hij is als minister bz geweest en wilde dat niet nog een keer.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Buitenlandse zaken of van klimaat&energie-transitie
Daar heb je een punt... we gaan het zien... de formatie is er nog niet hé...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:52 schreef Tjoent het volgende:
Ach, als je iemand met een hoofddoek als nummer twee neerzet en die verdwijnt vervolgens ook - finaal - van het toneel ben je niet bepaald geloofwaardig als partij. Tel daar het antisemitisme nog bij op.
Dan heb je wel sterkte nodig.
Welnee.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik verwacht dat we Timmermans nog wel terugzien als minister
Misschien burgemeester van Heerlen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Buitenlandse zaken of van klimaat&energie-transitie
Dat ligt aan het alternatief hé. Ik denk dat GL/PvdA het wel voor elkaar kan krijgen om een nog incompetentere persoon te verkiezen als leider.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:08 schreef phpmystyle het volgende:
Goede zet van Timmermans, en begrijpelijk.
Maar ik vind het wel jammer. Onder leiding van Timmermans had het verval kunnen doorzetten.
Straks komt er een bekwamere partijleider... Dat zou ik jammer vinden.
Ik denk dat je gelijk hebt. Als Noorderling wel pleiten voor absoluut willen hebben van een Lelylijn, maar ondertussen maar met zijn auto blijft rijden.quote:
Je doet alsof dat twee tegenstrijdige punten zijn maar het is toch ergens ook wel logisch? Je doet er gewoon lang over om met het OV van Groningen naar de Randstad te reizen, dus is de auto nu soms handiger. Het zou eerder bijzonder zijn als hij nog steeds met de auto blijft reizen als die Lelylijn er ligt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt. Als Noorderling wel pleiten voor absoluut willen hebben van een Lelylijn, maar ondertussen maar met zijn auto blijft rijden.
Dat is ook Buma zijn stokpaardje, dat het zo lang duurt als je naar Den Haag moet. Maar de mensen die wel met de trein reizen, weten dat je in 2 uur en 35 minuten rechtstreeks van Leeuwarden in Den Haag bent.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:24 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je doet alsof dat twee tegenstrijdige punten zijn maar het is toch ergens ook wel logisch? Je doet er gewoon lang over om met het OV van Groningen naar de Randstad te reizen, dus is de auto nu soms handiger. Het zou eerder bijzonder zijn als hij nog steeds met de auto blijft reizen als die Lelylijn er ligt.
Dan had ie beter kunnen kiezen voor fatsoenlijke navigatie software. Van Leeuwarden naar Den Haag via de afsluitdijk?????quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:29 schreef Idisrom het volgende:
van Leeuwarden in Den Haag bent.
Dat kon Buma overdag in zijn auto niet halen, met de constant vastlopende Afsluitdijk,
Nee koekenbakker.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Als hij was blijven zitten had je daar dan weer over gezeurd.
Nou, over het algemeen zijn het nu juist niet de pvdagl stemmers die minder vertrouwen hebben in de politiek.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:05 schreef SpaceOddity het volgende:
Toch raar dat steeds meer mensen aangeven steeds minder vertrouwen te hebben in de politiek...
Vindt je? Ik hoop het echt niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:46 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Ik denk dat die Moorman hem wel kan opvolgen. Heeft tenminste een beetje smoel en branie.
Klaver is inmiddels ook al meubilair. Dan kun je beter voor een jong aansprekend talent gaan zoals Habtamu.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vindt je? Ik hoop het echt niet.
Wat ik van haar gezien heb maakte nou niet bepaald een verpletterende indruk.
Ik vind haar echt te grachtengordel, teveel Lodewijk Asscher, te netjes.
Laat Jesse Klaver het maar worden. Volgens mij heeft hij veel meer feeling voor de tijdsgeest en is dat meer een straatvechter.
Ik denk niet dat GroenLinks / PvdA behoefte heeft aan nog een wollige fractievoorzitter die niet weet te inspireren.
Ik ben zelf niet anti-Timmermans. Het is een zeer kundig bestuurder, waar je veel ervaring mee in de partij zet. Maar vond hem niet de juiste persoon in de juiste tijd. Heb daarom op een andere kandidaat binnen PvdAGL gestemd. Vind Timmermans als fractievoorzitter een beetje niveau Bontenbal. Fatsoenlijk, kundig.. beetje kleurloze oude politiek. Soms wat onbeholpen in het proberen mee te doen met de tijd, zoals met Tiktok. Dan denk ik persoonlijk, doe dat dan gewoon niet. Doe wat dichtbij je ligt, wees jezelf.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Veel mensen die normaal GL-PvdA zouden stemmen, hebben dit niet gedaan vanwege hem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |